Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 5:00 pm 

AD.nl 1 november 2008

Raad van State ziet geen toekomst voor kartbaan

DEN HAAG/STRIJEN - De Raad van State kan nog niets doen tegen de kartbaan in Strijen, maar de kans is klein dat de kartbaan de noodzakelijke natuurbeschermingswet-vergunning krijgt. Dat blijkt uit een tussenuitspraak.
Daarmee geeft de Raad van State de gemeente Strijen en de provincie een schot voor de boeg en ontneemt hen de illusie dat de Raad van State akkoord zal gaan met plek van de huidige kartbaan.

Volgend jaar behandelt de Raad van State de bodemzaak. Daarbij wordt bekeken of de gemeente de kartbaan terecht mag opnemen in het bestemmingsplan. Daarvoor is de natuurbeschermingswet-vergunning belangrijk.

Het bestuursrechtscollege stelt in de uitspraak vast dat het onverstandig is van de overheden om niet meer haast te maken met een plan om de kartbaan te verplaatsen. De kartbaan zit al veertig jaar op deze plek. De gemeente Strijen en de provincie Zuid-Holland vinden de plek van de kartbaan in de beschermde polder van het Oudeland niet gelukkig, maar er is nog geen alternatief gevonden.

De gemeente Strijen wil de kartbaan in het bestemmingsplan opnemen om grip te krijgen op de ontwikkelingen bij de kartbaan. Zonder juiste bestemming kan de gemeente bijvoorbeeld geen exploitatie- en gebruiksvergunning verlenen en een aantal eisen opleggen.

Graag de scheldpartijen naar milieuorgansaties achterwege houden! Alternatieve locaties voor de kartbaan worden gezocht.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 5:27 pm 

en weer eentje, geen scheldpartij naar de millieumannen ok, we leven wat dat betreft gewoon in een KUTland.

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 5:46 pm 

Wat een onzin !
De baan ligt zo afgelegen als het maar kan :evil:
Tuurlijk, milieu eisen.. Maar als strijen sluit moeten we minimaal 100km verder rijden voor een baan.. nee dat is goed voor het milieu ? :?
En voor Alternatieve locaties is er dan toch opeens geen ruimte meer.
Amsterdam zoekt ook nog naar een alternatieve locatie ](*,)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 6:00 pm 

En ze hadden pasgeleden nog een vergunning gekregen om ook 4T karts toe te laten dacht ik?

Wat een onzin allemaal, een "berschermde polder", die polders hebben we nota bene zelf gemaakt :S

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 6:37 pm 

Waar slaat dit op :evil: :evil:
Wéér een kartbaan dicht, ok, ik rijd er nooit, maar dit slaat helemaal nergens op :evil:
Bahbah....

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 6:55 pm 

Dit gaat weer eens nergens over. Als het zo doorgaat houden we geen banen meer over man :?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 6:56 pm 

Het wordt eens tijd dat motorsport nederland de handen uit de mouwen steekt,en met een 1 issuepartij de politiek in gaat
Deze zou zich dan vooral moeten gaan richten op een goed en reeel milieu beleid en de regelgeving hierop aanpassen

Dat we met z`n allen in zo`n overvol land goede regels moeten hebben is gewoon noodzaak, dat kan niet anders,maar veel van deze regels zijn onzinnig en geven bepaalde mensen `teveel`macht.
Voorbeeld: In Assen mag je tijdens circuitdagen met je straatmotor op het circuit volgens de milieuregelgeving maar 89 DB maken terwijl hij voor op de straat goedgekeurd is voor 94 DB nou prik mij maar lek ik snap het niet meer, In de wijk Baggelhuizen mag je 94 DB maken en op het circuit 3 km verderop mag je op een circuit maar 89 DB maken omdat Baggelhuizen er `last`van heeft :cry:
Als deze mensen dan gaan klagen, kan je dat de vergunning kosten en dat is gewoon te zot voor woorden

Ik denk dat de politiek raar zal kijken als er daadwerkelijk zòn partij komt
en ook zwaar zal onderschatten hoeveel kiezers dit zal trekken
Als ik alleen al zie dat er bij grote wedstrijden al gauw 70 tot 80 duizend bezoekers trekt ( TT/ bavaria city racing/camp car/A1 GP) denk ik dat er veel racekiezers deze partij zullen steunen
En waar dat toe kan leiden kunnen de oudere mensen zich wel herinnneren (denk aan de Boerenpartij)
Kortom er moet iemand met `race`verstand gewoon dit idee oppakken en er wat mee doen mijn stem hebben ze in ieder geval.

ps ik ga niet zòn partij oprichten ik heb andere ambitie`s :)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 7:02 pm 

Nou ik hoop maar dat de baan er gewoon blijft. Het is mijn thuisbaantje ik woon er 5 min bij vandaan. Ik weet wel dat ze er al heel lang mee bezig zijn om de baan weg te krijgen en is nog steeds niet gelukt. De baan is er al 40 jaar dus laat hij er nog maar 40 jaar liggen. We gaan het zien.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 7:34 pm 

gerwin helemaal mee eens nog ff en we kunnen nog aleen indoor en dat is niks aan

Birel 2014 met Rotax Max Senior

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 9:48 pm 

net zoals met venray,,, wegens geluidsoverlast , er lag net 1 boerderij naast

www.senseofspeed.nl | www.stickerland.nl | www.active-parts.nl | www.teambrabo.nl |

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 9:56 pm 

40 jaar al, ik vermoed dat er al die tijd toch met motors gereden werd die geluid maakten? En nou ineens zou het té luid zijn?
Het is toch altijd wat.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 10:24 pm 

Ik werk zelf in Strijen, en sommige van mijn collega's wonen dus in Strijen. Zij kunnen de kartbaan alleen horen als de wind de juiste kant op staat, en zelfs dan horen ze er niet veel van. Niemand die het storend vindt.

De baan ligt midden tussen de weilanden in, niks geen bijzonder natuurgebied of wat dan ook. Het enige dat niet gunstig is bij kartbaan Strijen is dat er dus helemaal niets omheen ligt. Een betere locatie vinden wordt niet echt gemakkelijk lijkt mij, al hebben we weiland zat hier.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2008 8:48 am 

je kan voor de hoeksche waard geen betere lokatie vinden.... het ligt echt in het midden van een groot stuk weiland....

er kan daar gewoon geen geluidsoverlast zijn, want je kan vanaf de baan geen huis zien..... ECHT BULLSHIT ,, typisch Nederland.. altijd zeiken om niks,,, ik had wel gehoord dat na een inspectie wat probleempjes waren,,maar wat precies?????

het gaat als gewoonlijk helemaal nergens over!!!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2008 11:34 am 

groot gelijk heb je barry! slaat idd werkelijk nergens op, al rij ik nooit op strijen en ben ik er nooit geweest, maar het lijkt mij idd ook ECHT BULLSHIT!,

www.senseofspeed.nl | www.stickerland.nl | www.active-parts.nl | www.teambrabo.nl |

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2008 12:26 pm 

ja die politiek hier in dit land is weer opperbest.
ze doen ook alles om iedereen over de zeik te jagen.
moeten ze straks niet zeuren over dat er files staan of dat de hangjeugd groepering toeneemt want dat werken ze zelf allemaal in de hand.

laat die kartbaan gewoon liggen waar die ligt en ga ergens anders liggen zeuren over milieu en dergelijke.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende