Auteur |
Bericht |
bas
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 4:15 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
deze mail ontving ik vandaag oordeel zelf.
de gemeentes gaan akkoord,de verzekeringen zijn geregeld
dit doen onze overkoepelende organisatie [DIE EIGENLIJK BEZIG ZOU MOETEN ZIJN MET HET TOEGANKELIJK MAKEN VAN ONZE SPORT VOOR IEDEREEN!!!!!!
Geachte heer Lucassen,
wij ontvingen uw onderstaande mail mbt de organisatie van sprint evenementen voor karts in 2009.
Als sectie Karting van de KNAF moeten wij u dit uit het oogpunt van veiligheid ten sterkste afraden. Vele gemeenten zullen vanwege de veiligheidseisen hiervoor een toestemming aan de KNAF vragen.
Tevens moeten wij u erop wijzen dat het deelnemen aan niet door de KNAF geautoriseerde wedstrijden het intrekken van de eventuele licenties voor de deelnemende rijders kan betekenen.
In de hoop van u te vernemen,
met vriendelijke groet
Hoogachtend
Randolph Bath / KNAF sectie Karting
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 4:22 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Die opmerkingen over veiligheid kan ik me iets bij voorstellen, maar waar slaat het op om licenties in te trekken? Je bent toch zeker vrij om te rijden waar je maar wilt?
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 4:31 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
"Been there, done that".
Sorry dat ik het moet zeggen maar dit ruikt eerder naar het beschermen van zichzelf.
O.K. Er valt wat voor te zeggen want als er een ongeluk gebeurd komt de kartsport in een slecht daglicht te staan en dat wilt niemand.
Het intrekken van die licenties is een dreigement dat ze ook in België een tijdje als stok achter de deur gebruikten. Dat ging dan over eventuele deelnames aan 4-takt indoor races. Want dat waren zogenaamde piratenraces.
Waarom was dat zo, heel simpel: De overkoepelende autsportfederatie in België zei tegen de indooruitbaters dat als ze wedstrijden wilden inrichten dit onder hun supervisie moest gebeuren. lees: "aan hen betalen of niet organiseren". Met de jaren werd het oogluikend toch toegelaten. Ze moesten wel omdat ze enerzijds merkten dat ze er toch geen macht over hadden en anderzijds omdat er toch wel wat piloten vanuit het indoorcircuit naar de outdoorkompetitie kwamen. Als zo'n piloot voor zijn achterban ns wat wilde terug doen door een "guest"deelname aan een indoorrace bijvoorbeeld zou dat niet mogen.
Ik hoop voor je dat je genoeg argumenten kan voorleggen om ze alsnog te overtuigen of anders doe je gewoon zoals de rest. Je doet je zin en zorgt dat er niks kan mis gaan en als het gebeurd de nodige bewijzen hebt dat dit echt overmacht was.
Succes!
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 4:34 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik weet dat bij drifters hun licensie ingenomen wordt als zij op straat gaan driften. Maar dan gaat het om illegale praktijken, en daarvan is hier geen sprake volgens mij...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Bob77
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 6:01 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
haha wat zijn dit voor grappen...
Alsof zij kunnen verbieden dat iemand deelneemt aan een andere wedstrijd?
Lijkt wel de Tour de France man, wat denken ze wel niet.
Mooi door laten gaan, en inderdaad zorgen dat alles goed georganiseerd is.
Kun je ze mooi laten zien hoe je iets toegankelijk maakt voor iedereen in plaats van voornamelijk mensen met sponsoren en veel geld...
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 6:02 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik vind het ook maar onzin
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 6:20 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
ik vraag mij af hoe ze in hun hoofd halen om zo'n mailtje te sturen.
ze weten namelijk helemaal niet wat er geregeld is mbt veiligheid. hun plaats is dat ze meedenken, eventueel goedbedoeld advies geven en hopen dat ze mee MOGEN praten. verder doen we gewoon ons ding, als ze normaal advies geven word er pas naar ze geluisterd. blijkbaar vinden ze zichzelf nogal wat. niet ieder evenement hoeft via hun geldkistje te lopen.en dan meteen gaan dreigen dat rijders hun licenties kwijt kunnen raken. erg jammer dit allemaal.....en dan bedoel ik jammer voor de knaf.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 6:44 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
heeft er iemand een licentie van de mensen die meedoen dan ???
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 6:48 pm |
|
|
knaf, zijn gewoon koekenbakkers
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 6:59 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ja heb een knaf licentie en mischien wil ik ook wel meedoen
maar die 500 meter is mij te lang
als het 150 a 200 meter is, is het leuker
500m is gewoon te lang en word dan idd gevaarlijk
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 7:06 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Nog even en je mag niet meer bij BP tanken als blijkt dat je ook een spaarkaart voor zegeltjes van Shell hebt
KNAF is misschien wel bang dat je een nieuwe serie in het leven roept, net nu ze weer zo'n beetje alle kartklasses onder hun hoede hebben
Beetje jammer dat ze zo reageren zonder te kijken of een eventuele samenwerking zelfs interessant voor ze zou kunnen zijn.
Ik sluit niet uit dat er een markt is voor sprint en ook bijvoorbeeld slalom wedstrijden die laagdrempelig gehouden kunnen worden, waarbij men niet altijd afhankelijk hoeft te zijn van bestaande kartbanen, en zodoende een groter publiek bereikt waarvan een deel waarschijnlijk door zal willen stromen in de andere kartklasses (van de KNAF).
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 7:54 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Tja, ze schieten eigenlijk in hun eigen voet maar beseffen het niet helemaal. Wie zegt dat er geen piloten na zo'n sprints wat meer willen en dan toch in competitie gaan?
|
|
Omhoog |
|
|
jacky
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 8:08 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 16, 2008 5:44 pm Berichten: 5 Woonplaats: cuijk
|
ze kunnen zelf geen geld verdienen en ja hoor daar zijn ze weer foei af ga liggen
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 10:35 pm |
|
|
duidelijk weer een geld kwestie.
de knaf kan geen geld vangen en dan doen ze izo iets via de mail.
erg onprofessoineel.
kinderachtig egwoon.
lijkt wel op een vader die zijn zoon op de vingers tikt.
ik kom zelf niet nar de sprint.
maar ik zou zeggen : bas regel het goed en laat het doorgaan.
schijt aan die shit knaf.
|
|
hve
|
Geplaatst: wo okt 29, 2008 10:38 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 03, 2007 4:40 pm Berichten: 89 Woonplaats: cuijk
|
knaf wil ook overal een vinger in de pap hebben ,denk dat ze nu toch eens de vingers flink moeten branden
|
|
Omhoog |
|
|