Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 01, 2008 5:18 pm 

Geregistreerd: di jul 17, 2007 8:47 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Wijchen
Hallo Allemaal,

Ik heb via mijn werkgever een kart gekocht voor de lol en ook om mee te gaan rijden. Het is een oude kombi kart en met een briggs & stratton 200cc 4 takt 6.5PK. Zelf wil ik nieuwe kappen, uitlaat , motorblok tunen en nog veel meer. Mischien hebben jullie tips of info over het model?!

Hier een foto:

AfbeeldingAfbeelding

GR Jim


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 01, 2008 5:33 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Hallo jimbof1
Wat al zeker is is dat het een huurkarts is geweest.
Deze motoren hebben redelijk weinig pk ik schat een 15?
Als je deze wilt opvoeren gaat een uitlaat niet veel helpen denk ik.
Ja kan beter een nieuwe (2dehands) motor kopen met wat meer cc's en dus ook pks. Maar dit hangt er van af wat je wilt doen.
in eerste instantie kan je hem al harder laten gaan met een ader tandwiel: Groot tandwiel= snel optrekken lage topsnelheid Klein tandwiel traag optrekken hogere snelheid.
Nieuwe kappen zetten is opzich niet zo moeilijk. een nieuwe uitlaat zetten is nog minder moeilijk ( bij mijn 100cc zijn dat 4 veren en dan is hij los)
Zelf ken ik niet veel van 4 takt maar ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.
Groetjes Philipper

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 01, 2008 5:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Weet je zeker dat je je centjes uit wil geven aan het tunen van deze kart?
Het is een ex-huurkart, echt snel zal ie nooit worden op de kartbaan.

Je zou de natte koppeling kunnen vervangen door een droge, de aandrijfriem moet je dan ook vervangen voor een ketting.
De mechanische remklauw vervangen voor een hydraulische.
In veel standaard Honda-blokjes zit een begrenzer, als dat bij jouw B&S ook zo is zou je die kunnen verwijderen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 01, 2008 6:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik zou deze niet tunen. Het is leuk om op te leren rijden maar snel zal die nooit zijn. Als je iets wil hebben wat iets harder gaat dan zou ik je adviseren om een outdoorframe met een sneller motortje te kopen. (ik ga er voor het gemak vanuit dat je hem voor op buitenbanen gaat gebruiken)

Mocht je toch besluiten deze te gaan tunen dan kun je denken aan de dingen die david al noemde en daarnaast zou je kunnen denken aan een open luchtfilter, een iets grotere carburateur, strakkere klepveren...

Ander plastic mag niet zo'n probleem zijn, gewoon hier en daar een beugeltje aanpassen.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 01, 2008 7:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am
Berichten: 180
Woonplaats: Duiven
Beter eerst kunnen vragen hier denk ik ;-)
Als je zo'n blokje echt snel wilt maken gaat het gewoon geld kosten.
Mja als je nog een begrenser hebt deze verwijderen
Andere klepveren
Idd koppeling vervangen voor een droge met tandwielen en ketting.

_________________
VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 8:16 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
@ jimbof1, ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden zegt men wel eens.
Kansloos project....................... als je je geld in een putje flikkert heb er waarschijnlijk meer plezier van.
Het frame is 100% zeker een indoorframe, dus die weegt minimaal een ton, bovendien moet zo'n frame vooral sterk zijn, en blinkt het zeker niet uit in rijeigenschappen en afstelmogelijkheden.
De motor is van hetzelfde laken een pak, goedkoop, en vooral onderhoudsvrij (vergelijk het met een Honda GX160, alleen is daar nog een redelijke aftermarket voor qua tuningdelen)
De motor op jouw frame is zeker geen snelheidsmonster, en zal het ook nooit worden, helaas.
Mijn tip:....investeer helemaal NIETS !!!!!!!!!!!
Gebruik het geld wat je hebt om te pimpen als basis voor een outdoor(race) kart.
Je kan natuurlijk ook in fasen gaan vernieuwen, eerst een snelle motor of competitieframe.
Misschien niet het antwoord waar je op zat te wachten, maar wel een eerlijk gemeend advies.
Succes :LL
Lex.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 10:17 am 

Geregistreerd: wo maart 26, 2008 7:16 pm
Berichten: 8
Woonplaats: texel
ik weet niet wat je der mee wilt ? ga je op een circuit rijde ja dan kan beter iets anders gaan zoeke of al beginne met een ander frame en dan zet je daar tijdelijk je motor op en zoek je dan verder voor een leuk motortje. maar als je toch maar wat rondjes crost over een erf of zo iets dan is dit leuk genoeg .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David