Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 10:14 pm 

Het gaat om een TM crossblok, daar gaat het afstellen van de powervalve anders dan bij een Rotax Max.
Hij kan er inderdaad niet van verzuipen, hoe ie ook afgesteld is.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 10:15 pm 

Aha, ik weet wat een powervalve doet. Was in de veronderstelling dat de motor door de verkleinde uitlaatpoort (bij een niet openende powervalve) het mengsel niet kwijt kan en daardoor te rijk zou lopen. Alleen geen idee of dit zoveel is dat hij ervan kan verzuipen...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 10:20 pm 

jah dat zou best eens kunnen kloppen, daar heb ik zelf ook overna gedacht.
Op het moment dat de powervalve werkt, dus de echt brute pk's loslaat is er niets aan de hand. Op het moment dat de powervalve niet werkt, lijkt de kart een soort van in te houden, hij maakt dan ook veel minder toeren. Volgens mij als dit begrensde rijden te lang duurt gaat hij verzuipen

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 10:36 pm 

deze powervalve werkt met een tandwieltje.
acher het kapje op je cilinder zitten de bewegende delen.
ik denk niet dat dit het probleem is.
als hij dicht staat heeft hij juist met wegrijden de beste tegendruk hij is normaal bij 9000 toeren helemaal open.
mocht dat niet zo zijn gaat hij een ploffend geluid maken doordat hij de druk niet kwijt kan.
hoe hoger de toeren hoe harder en sneller de ploffen zullen volgen
ik denk echt dat er een brandstof probleem is.

Laatst bijgewerkt door bas op di okt 21, 2008 3:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 1:05 pm 

besprek het mischien nog eens met Ben. ik zou sowieso gaan zoeken voor bijv. een alfano want dat kan ook al stukken schelen omdat je ziet wat je blok doet kwa temperatuur en toerengebied.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 3:41 pm 

Veel die met dat powervalve problemen hebben zetten die in de Cilinder vast maar dan wel op de open stand!
Als die maar Half open gaat moet iets vast zitten of dat staafje is gebroken wat aan de zijkant zit.
Wat vaak voor kom is dat alles vol roet zit dan moet het weer gangbaar gemaakt worden

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 4:02 pm 

Als laatste hoop -> eens vragen of je met je kart mee kan rijden op de dag dat de dealer/tuner ook gaat rijden. Zo ziet hij ineens wat er mis kan zijn of waar het aan kan liggen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 8:23 pm 

Afbeelding

Hier een Tekening hoe dat in elkaar zit is niet moeilijk :wink:

Laatst bijgewerkt door powerspayk op di okt 21, 2008 8:31 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 8:27 pm 

bedankt allemaal voor de reacties, ik heb uiteindelijk een nette uitgebreide mail naar de paauw racing gestuurd met daarin alle problemen. En ook de vraag of zij zelf bij het testrijden van mijn kart niks hebben gemerkt, want dat zou echt vaag zijn.. Ik wacht nu op een reactie, zijn okeeje mensen dus verwacht dat ze wel met een oplossing komen.

Hey The overtaker, jij was ook op berghem vrijdag, jij hebt mij zien kloten, hehe. Die alfano heb je gelijk in, zeker na zo'n revisie. Was het sowieso al vanplan, wilde alleen eerst ff kijken hoe dat ding reed weer een keertje...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 8:50 pm 

idd was egt vet bale voor je. denk je lkkr dagje te kunen rijden ligt ie om de 2 rondjes plat.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 8:53 pm 

life's a bitch

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 10:10 pm 

Denk je dat de powervalve niet werkt of heb je het ook gezien?
Als de powervalve niet werkt (dus gezien) is dat voor 99% zeker niet bij de cilinder (makkelijk te testen, verbindingsstangetje naast de cilinder loshalen en heveltje bewegen, dit moet heel soepel gaan). Probleem zit hem meestal bij het powervalve gedeelte in de carter, volgens mij is dit systeem nogal faalgevoelig. Ik heb een keer een onderdeel hierin vervangen (een staafje wat omhoog gedrukt wordt als de motor optoert) en toen deed de powervalve het niet meer.....oude terug erin en deed het weer, het verschil was toen een paar honderste mm in dikte. Als er echt een powervalve probleem is zou ik dat als eerste oplossen voordat je naar wat anders gaat kijken, je mist toch een hoop voordeel als die niet naar behoren werkt (en kan mogelijk tot oververhitting leiden als die dicht blijft staan).

Verder kan ik mee voorstellen dat de vlotternaald niet goed is en dus verzuipt of de ontsteking niet helemaal goed staat afgesteld.
Succes

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 9:43 pm 

Ben de Paauw, geen slecht woord van mijn kant... hij en zijn medewerkster weten echt waar ze het over hebben. (oud nk'ers).

Ik weet cker als je dit nogmaals voorlegt bij hem dat hij met een oplossing komt.

Het is zowieso dat je machine verzuipt, misschien kan het zijn doordat je pomp vervangen is. Je CAB meer benzine krijgt als voorheen..(vlotter/druk) Gewoon het palletje aan de vlotter wat de pin in de opening dicht drukt, iets verbuigen waardoor hij iets eerder dicht gaat en op het eind iets meer druk geeft om te dichten.
Heb je al geprobeert je Lage toeren sproeier dicht te draaien? Aangezien je last heb bij het optrekken / lage toeren.

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 6:59 pm 

Jah ik dacht eerst dat het mijn powervalve was, maar ik denk toch na veel meningen hier ook dat het de benzine verhouding is(te rijk onderin). En inderdaad bij lage toeren doet hij het moeilijkst, dus inderdaad misschien de lage toerensproeier dichter draaien, stomme vraag, hoe doe je dat?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 10:40 pm 

Een TM-Cross zit volgens mij een carburateur op met een gasschuif, daar kun je volgens mij (behoudens de luchtschroef en stationair regeling) weinig aan verdraaien. Volgens mij moet je er gewoon een andere lagetoerensproeier indraaien... Correct me if I'm wrong...

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende