Auteur |
Bericht |
piquet
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 8:15 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:49 pm Berichten: 24
|
Ik heb nu 1,5 jaar een ms kart met een TM cross blok.
Ik heb er een x of 5 mee gereden voordat ik hem liet reviseren, wat me opvalt is dat hij niet zo lekker meer loopt na de revisie.
Hij heeft echt een grote revisie gehad, gescheurde cilinder en een hoop andere problemen zijn opgelost, ook heeft men het hele chassis nagelopen, leidingen opnieuw gelegd, remmen, benzinepomp, echt alles is nagelopen.
De eerste keer na de revisie was een ramp, hij liep elke keer na 2 ronden dood, andere bougie zelfde verhaal. Kart teruggebracht, kart is toen getest door de mensen van de kartshop, bleek een verstopte benzinepomp te zijn.
De 2e keer na de revisie was ook een ramp, op de bok prima niets aan de hand, maar bij het wegrijden had hij al moeite met opakken (ookal was hij warm)
Sowieso sloeg de bougie elke keer nat, wat raar is als proffessionele mensen hem afgesteld hebben. Na elke keer een andere (droge) bougie erin gestopt te hebben, en flink doortrappen in de pitstaat, kwam hij eindelijk een beetje op gang. Ik moet zeggen toen ik hem op zn staart trapte ging het redelijk allemaal. Maar het echte probleem was de powervalve, deze werkte niet altijd, heel raar. Soms trapte ik vol het gas in hoge toeren en leek hij een soort van begrensd, dan weer een stotter en Bwoaaap! Ik heb wel eens gehoord dat een icc hoog in de toeren moet gehouden worden maar een cross hoort gewoon altijd over de powervalve te beschikken toch? Bovendien gutste er wat olie uit het powervalve gat uit de carter, is dat normaal??
Ik wordt er gek van, hij reed voor de revisie heel soepeltjes, nu verzuipt hij regelmatig en werkt de powervalve soms niet, help!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 8:24 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
|
Omhoog |
|
 |
j.m
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 8:25 pm |
|
Geregistreerd: do sep 13, 2007 7:41 pm Berichten: 138
|
|
Omhoog |
|
 |
piquet
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 8:28 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:49 pm Berichten: 24
|
j.m schreef: is je membraam nog goed jaja, alles is helemaal in orde, ook het membraam, de kartshop is de paauw racing, lijken mij proffessionele lui, hebben de kart zelfs meegenomen naar belgie om hem daar te testen gratis. Ze zeiden dat hij prima reed, ik snap er niks van
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 8:43 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ben de paauw staat inderdaad niet slecht bekend en zou toch wel een tm cross moeten kunnen reviceren
|
|
Omhoog |
|
 |
piquet
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 8:46 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:49 pm Berichten: 24
|
daarom, hij heeft echt wel kennis, dat merk je gewoon meteen, hij kon zelfs vertellen welke onderdelen ik nodig had zonder dat ik mijn kart bij me had.
|
|
Omhoog |
|
 |
jan-r
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 8:50 pm |
|
Geregistreerd: do mei 04, 2006 8:43 pm Berichten: 57 Woonplaats: Emmer-Compascuum
|
Op die blokjes zit toch ook een choke. Staat die niet toevallig open.
_________________ BRM 2003- Crs ICC 2003
|
|
Omhoog |
|
 |
piquet
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 8:54 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:49 pm Berichten: 24
|
nee de choke staat niet open, voor zover ik weet is naar beneden altijd dicht, maar bedankt, ik las ook over iemand die verzoop zn kart omdat de choke open stond.
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 9:15 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
is de carburateur ook uit elkaar geweest?
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
piquet
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 9:20 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:49 pm Berichten: 24
|
jah, serieus echt alles is gedaan, Ik heb afgesproken dat ze mijn hele kart zouden nalopen, maar dan ook echt alles, heeft me ook een aardige duit gekost. Toen ik hem kwam ophalen bleek ook echt alles gedaan, nog meer zelfs dan gevraagt, carb. is ook open geweest. Kreeg een hele doos vol met motoronderdelen die compleet versleten waren mee naar huis!
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 9:27 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
het is erg moeilijk om er zo iets van te zeggen.
doet hij raar op het rechte stuk of uit de bocht [links en rechts of maar 1 kant op]
mogelijk is:
ontsteking word [af en toe] onderbroken [kabelbreuk]
valse lucht[kering krukas]of via de carb. of menbraamhuis
vlotter die blijft hangen.
retourslang van de carb.dicht waardoor de brandstof niet terug naar de tank kan.[dit kan ook door bv de stoel komen die bv in de bochten de slang afdicht.
kortom alles weer nalopen.
ik zou met de brandstof beginnen.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
crosser
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 9:27 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 17, 2008 2:24 pm Berichten: 26 Woonplaats: herne belgie
|
Als je je kart bij hem hebt laten reviseren, heb je toch een soort van garantie. Als je nou zegt tegen de garagist dat hij nietmeer goed loopt na de rivisie, moet hij die toch een controleren.
Ja, het kan altijd gebeuren dat hij iets per ongeluk slecht heeft gemonteerd ( want zoals je zegt is heel de motor opengeweest ) dus bij de kleinste fout, loopt die kart, motor niet goed
Alles moet echt perfect inorde zijn tegen een motor echt goed loopt en draait.
|
|
Omhoog |
|
 |
piquet
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 9:40 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:49 pm Berichten: 24
|
Ik heb inderdaad garantie, maar het stomme is dus dat ik gelijk na de revisie een probleem had, toen heb ik de kart teruggebracht. Ze hebben toen de kart meegenomen naar belgie, daar getest, en er bleek inderdaad een storing te zijn. Kart weer opgehaald, afgelopen vrijdag gaan rijden, weer gedonder...maar zoals je begrijpt ga ik nu ook aan mezelf twijfelen.
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 9:57 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
De afstelling van je kart(motor) ligt ook aan de weersomstandigheden, bovendien zou ik niet meteen volgas gaan knallen na een revisie...
Als hij regelmatig verzuipt zou je kunnen proberen iets armer te gaan lopen, de powervalve weet ik niet daar heb ik weinig ervaring mee (al zou dit misschien ook wel de oorzaak van het verzuipen kunnen zijn?)...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma okt 20, 2008 10:11 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Powervale indraaien = onderin iets meer trekkracht
Powervalve uitdraaien = bovenin meer doorlopen in toeren
Gaat de motor niet van verzuipen iin ieder geval, de powervalve sluit de uitlaatpoort af waardoor er meer / minder tegendruk ontstaat.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |