Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 4:50 pm 

Ik vind het goed dat die achterwielen worden afgedekt das is een heel stuk veiliger maar die onzin met dat CIK is niet nodig.

Maar het laatste woord is daar noch niet over gesproken, veel Duitse rijders zijn er tegen dus afwachten :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 8:59 pm 

ze kunnen het daar niet mee eens zijn powerspayk maar wij trekken toch aan het kortste eind.Als we 5 jaar verder zijn zien de wedstrijdkarts er uit zoals de huurkarts op een binnenbaan uit dat zie ik nog gebeuren. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :evil: :evil: :evil:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 9:17 pm 

Het verplichte brede bumper achteraan monteren vind ik ook erg. Jaren gebeurde er (bijna) niks tijdens allerhande races toen er nog met een korte bumper gereden werd. Maar spijtig genoeg gebeurden er ondertussen dingen waardoor de uitbaters zich veilig willen stellen en die dingen verplichten.
Tijdens races zie je nu ook dat er meer (per ongeluk...) geduwd word omdat men niet meer bang hoeft te zijn voor de gevolgen.
Als het echt in Kerpen zo is dat er door de recreanten een CIK gekeurde bumper moet gemonteerd worden ruikt dit volgens mij ook eerder naar het willen voldoen aan de veiligheid en tegelijk het spijzen van de kassa.

Als ze zouden zeggen dat er een origineel verkrijgbare bumper (dus geen kunst en vliegwerk types ) gemonteerd moet worden die de achterbanden geheel beschermd zou ik nog akkoord gaan. Er zijn trouwens genoeg achterbumpers op de markt die de achterwielen maar voor 3/4e beschermen. Ik denk dat ook die best geschikt zijn maar waarschijnlijk willen ze geen enkel risico nemen.

Duitsland is trouwens het eerste land dat destijds de verplichting oplegde om de achterassen van de huurkarts geheel af te schermen. Dit onder andere nadat er iemand zijn sjaal in de achteras van een huurkart rondgedraaid was en de pilote zo wurgde... Tja, soms moet je de mensen beschermen tegen hun eigen dommigheid of slechte begeleiding. :roll:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 9:55 pm 

In het ene topic word er gepraat over dat kartbanen over het algemeen wel wat veiliger mogen ect ect.

En neemt de kartbaan van kerpen de stap om echt iets veiliger te maken (al kan dat ook op een andere manier). En vinden veel mensen het onzin?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 10:01 pm 

Basjuh. Wat veiliger maken is goed, maar je kan dat op 2 manieren doen. Zeggen dat de gemonteerde bumper de gehele achterbanden moet beschermen is 1 manier. Zeggen dat het een CIk gekeurde bumper moet zijn een andere.
Op de eerste manier kan het allemaal goedkoper terwijl het ook nog veilig is. De tweede manier is gemakshalve omdat ze het niet moeten controleren/opmeten maar kost ook nog ns een pak centjes meer terwijl dat niet nodig is. Je kan trouwens zo al vermoeden dat er een hoop extra CIK gekeurde achterbumpers ter plaatse op stock liggen...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 10:03 pm 

Ben ik het ook geheel mee eens.

Zoals ik al zei, het kan ook op een andere manier.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 16, 2008 5:29 am 

Jullie moeten niet vergeten dat ongeluk met die 10 jarige jongen, daar komt dat door!
Ik woon in (D) dat word noch een probleem met die TÜV die sluiten een baan zeer snel, en dat kost veel Geld die baan in Kerpen is veilig!

Ik vraag na of die ijzeren bumpers ook gereden mogen worden :roll:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 16, 2008 8:09 am 

Ik vind die brede achterbumpers sowieso onzin, heb op eurosport een kartwedstrijd gezien waar ze met die bumpers reden, was het wk van een van de kf series geloof ik, en er gebeurde wel geteld 1 ongeluk: eentje die z'n voorganger op t achterwiel pakte. Die bumper werkt dus nog niet eens naar behoren!

En die CIK goedkeuring is volgens mij sowieso geldklopperij, ik heb hiervoor jaren met een gewone smalle stalen achterrekje gereden en heb nog nooit iemand over me heen gehad.

In ieder geval bedankt voor de waarschuwing!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 16, 2008 9:21 am 

Ik vind het geen onzin,

Er is gewoon uit veiligheidsoverweging besloten dat er met achterbumper gereden moet worden.

Het CIK is de enige organisatie ter wereld die hier toezicht op houd. Geldklopperij of niet, een CIK bumper garandeerd een bepaalde veiligheidsnorm.

Dus om discussies over welke ijzeren bumper en hoe breed/hoog of whatever te voorkomen hebben ze eenvoudig gezegt: CIK Bumper.

Logisch, slim en op termijn voor de meeste rijders ook goed.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 16, 2008 4:29 pm 

Ik heb vandaag een Mail naar Kerpen gestuurt of een ijzere ook goed is hier de Orginele mail van hun

Sehr geehrter Herr Dielen,

leider nicht. Erlaubt ist nur der CIK-homolgierte Heckauffahrschutz gema?
DMSB.

Freundliche Gruße
KART-CLUB Kerpen-Manheim

i. A. Melanie Vosen
- Clubsekretariat -

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 9:34 pm 

met zo'n achterbumper erop zal er meer geduwd worden of dat de sport veiliger gaat maken?Je hoeft natuurlijk niet meer zo bang te zijn dat ze je de as krom rijden of dat je op de voorganger zijn achterwielen rijd en gelanceerd word.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 1:40 pm 

Met recreatief rijden zal het expres duwen wel meevallen, met of zonder bumper. En voor wie per ongeluk toch bumpert zal meestal niet over zulke uitmuntende rijkwaliteiten beschikken, dus dan is een bumper ook wel aan te raden, aangezien diegene dan meestal ook niet weet waar je wel en niet kunt bumperen.

En een wedstrijdrijder, die zal toch automatisch al een bumper hebben omdat hij dat vanuit de klasse verplicht is. Als het daar onveiliger zou zijn met bumper, dan hadden ze die allang afgeschaft.

Kortom, wat mij betreft gewoon een goede zaak. Niet leuk als je speciaal daarvoor een bumper moet aanschaffen, maar jij hebt ook graag dat de rest om je heen ook met veilige karts onderweg zijn.

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 4:30 pm 

Laatste keer dat ik in Veldhoven gereden heb is me een prokart op mijn rechter achter wiel gereden en werd naar boven katapulteert en land op mijn rechter schouder en op mijn uitlaat 350.- onkosten en kratzen op mijn schouder.
Met bumper was dat zeker niet gebeurt, jammer van dat Geld :(

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 4:55 pm 

Zeker jammer van het geld, zo ooit eens door iemand achteraan het recht stuk gewoon afgeduwd en ook een hoop kosten: Tandwiel, remschijf én houder en een klauw naar de gort. Had ik een kleinere bumper gehad was het niet gebeurd want dan had die K**** ofwel niet gedurfd ofwel omhoog gekatapulteerd....

Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 5:48 pm 

Ik zou je wel eens willen spreken als ie in je nek gekatapulteerd werd. :wink:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende