Auteur |
Bericht |
Lex
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 10:03 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Beste karters, ik wil hier geen discussie aanzwengelen of we moeten kwalificeren dan wel loten.
De rijders in de VT klasse zijn uitsluitend rijders met (een behoorlijke)race-ervaring, en zien de start vanaf de laatste plaats meestal niet als handicap, maar als begin van een mooie inhaalrace.
Graag de antwoorden beperken tot code rood ja of nee met eventuele motivatie.
Alvast bedankt,
Lex.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 10:04 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Nou JVD daar ben ik het met je eens.
Prokart is leuk loten, kan weinig gebeuren, maar VT250 gaat echt hard. Als je dan niet de snelheid hebt om je positie te handhaven weet je gewoon dat de top en subtop keihard achterin komt jagen.
Van pole vertrekken met het gegeven dat je in de top 3 hoort is een stuk relaxter.
Er is een inventarisatie geweest gedurende het seizoen naar de mening van de VT250 coureurs omtrent kwalificatie. Tot nu toe, en dat is een rijder of 12 is iedereen voor kwalie! De organisatie ontkent simpelweg een mening te hebben ontvangen en houd vast aan het "verstandige" en "professionele" loting systeem.
(sorry lex zag je post pas later)
Code rood, zeker wel in dit geval. Of dubbel geel (kennen ze ook niet) wat inhoud dat de koploper een langzaam tempo hanteerd en de volgers een gelijke afstand behouden. Je kent mijn mening over deze manier van wedstrijdlijden.... en deze spellingsfout is bewust
|
|
Omhoog |
|
|
dutchgirlracing
|
Geplaatst: wo sep 17, 2008 4:46 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 17, 2008 4:32 pm Berichten: 18 Woonplaats: bilthoven
|
Dit had zeker een code [highlight=red]Rood[/highlight] moeten zijn, ik moet er niet aan denken dat Thijs of Bart of iemand anders 35 sec later voorbij komt
en tegen Simone en Patricia aan komt of tegen Jerry die wilt helpen.
Vervolgens krijgt Patricia straf voor deze Manche die ze niet uit kon rijden 5 min na de start omdat haar vader boos was.
Na de wedstrijd hoor je dat ze niet eens en rode vlag hebben op de baan.
Waarom moeten de rijders dan leren wat de kleuren van de vlaggen beteken als er alleen maar Geel wordt gehanteerd.
Er word verwacht dat wij als rijders en begeleiders de regels hanteren, maar waarom hanteert de wedstrijd organisatie ze niet????
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: za sep 20, 2008 8:06 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Ik kreeg net een of andere mail en ik begrijp opzich wel waarom ze niemand op de baan willen hebben, dit zorgt namelijk voor gevaarlijke situaties.
Een rode vlag moet er inderdaad zeker zijn maar volgens mij kreeg Patricia toch ook een dokter naar zich toe in de VT? En wat is er mis met een gedeelde sessie voor VT"s en Prokarts? Is het dan beter die prokarts bij ons te zetten? Er rijden drie keer zoveel karts in 1 sessie als bij die VT's waar er toch maar 3 van op de baan zijn. Veiligheid voorop heet die mail, daar lijkt me dit dan een goed besluit van.
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: zo sep 21, 2008 9:19 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Seb schreef: En wat is er mis met een gedeelde sessie voor VTs en Prokarts? Is het dan beter die prokarts bij ons te zetten? Er rijden drie keer zoveel karts in 1 sessie als bij die VT's waar er toch maar 3 van op de baan zijn.
Seb, het enige wat mis is met een sessie van VT's en Prokarts samen is dat je zo'n beetje de langzaamste klasse (sorry Guido) bij de snelste klasse voegt, lijkt me niet echt een optimale situatie, en gelukkig waren de meeste prokart rijders dat met ons eens.
Maar waar heb jij in hemelsnaam gezeten ?????? 3 VT's op de baan ????? ik heb er 13 geteld.
Misschien verstandig om die zonnebril eens af te zetten Seb
Groeten van Lex en Simone.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: ma sep 22, 2008 6:22 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Heeeeeeeeeeeel erg grappig hoor ,
Maar ik denk dat je me niet begrijpt. Ik heb dit jaar zelden VT rijders gezien die de volle 20 minuten op de baan waren, dit waar veel RK1/Prokart/WF rijders dat wel doen. Daarom vond ik het een goede beslissing dat prokart en de VT's 10 minuten sessie kregen, hoewel de prokarts hier wel enig nadeel van op hebben gelopen.
En die 3 VT's zijn uiteraard niet letterlijk bedoeld, er reden op een moment inderdaad wat meerdere VT's maar deze waren volgens mij na enkele ronden alweer verdwenen.
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma sep 22, 2008 7:41 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Ik denk dat de VT250 en de Prokarts samen in 1 sessie geen problemen qua veiligheid zal geven daar zowel de VT als de Prokart rijders allemaal een behoorlijke bak ervaring hebben.
Het grootste probleem zal het verschil in snelheid zijn waardoor niemand een snelle tijd zal kunnen neerzetten en zijn kart dus niet fatsoenlijk af kan stellen.
Daar komt bij dat Ëmsburen een klein baantje is waardoor je elkaar voortdurend tegen komt.
Jammer dat sommige gasten uit de VT jullie trouwens niet hoor maar voornamelijk Senioren zich boven iedereen verheven voelen en zich arrogant tegen rijders uit andere klasse gaan gedragen.
Zeker bij de Prokarts zijn we naast concurrenten allemaal kartvrienden.
maar eigenlijk zou dit voor rijders uit alle klasse moeten gelden.
Uiteindelijk beoefenen we allemaal de zelfde sport.
Maar ondanks de genoemde problemen hebben we zeker een heel leuk gezellig en geslaagd weekend gehad en daar komen we uiteindelijk allemaal voor.
Er wordt wel flink veel kritiek op Len van Leeuwen en de zijne gegeven maar ze doen ook heel veel wel goed en zonder hen was het hele kampioenschap er niet eens geweest
Daarom blijf ik toch achter Kartingevents staan
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma sep 22, 2008 9:07 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
@ Seb, bedankt, ik vond mezelf ook heel grappig , maar even alle gekheid op een stokje, de sessie wordt zelden volgemaakt vanwege de vele afstel- en instelmogelijkheden bij de VT's, en ook om de banden te sparen, (je gumt ze nogal makkelijk weg)
@ Pro-kart monster, goed gesproken, ik ben het helemaal met jou eens, en kritiek op een organisatie hoeft niet altijd negatief uit te vallen, je kan er namelijk ook wat van leren, om vervolgens met deze input nog beter voor de dag te komen.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: wo sep 24, 2008 9:45 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Er zijn meerdere punten niet waar in jouw betoog Pro-kart-monster,
Dat jij achter Kartingevents blijft staan is prima, maar dat er geen alternatieven zouden zijn is onjuist! Chrono wilde dolgraag het 4takt deel ook weer gaan doen. Maar de KNAF heeft samen met LEN besloten dat zij het doen. Mijnsinziens was vorig jaar niet heilig maar dit jaar is het er een stuk amateuristischer op geworden. Denk aan de veiligheidskeuring? Technische keuring? SA-motor gebeuren? Extra opwarmrondes en startcrash door fouten en laxheid in startprocedure? Officiele waarschuwingen omdat (ZONDER OOK MAAR IEMAND TE RAKEN OF IN DE WEG TE ZITTEN) een rijder aggressief zou rijden?!?!
Ik vind het een belachelijke oplossing van de VT en Prokarts bij elkaar. Beide klassen nemen het zeer serieus en willen graag wat afstellen. Vaak zie je dan ook dat ze door ervaring minder tijd nodig zijn om wat af te stellen en dus in een sessie twee maal naar buiten gaan.
Simpelweg had Kartingevents al lang kunnen zien aankomen dat de gemengde vrije trainingen te vol werden. Ook is al tijdens dagen voorafgaand aan de race duidelijk dat het snelheidsverschil enorm is. Daarom zouden ze al niet bij elkaar moeten. Maar wat dacht je van het verhoogde inschrijfgeld tov de chrono? Omdat het KNAF is en omdat je een vrije training extra hebt? Je betaald dus voor extra rijtijd maar krijgt die weer niet.
Nu ben ik ook even benieuwd op wie je bedoeld met arrogantie in de VT250. Ik heb zo'n vermoeden dat dat meer aan jezelf ligt dan aan die rijders want de jongens bij STEGMOTO zijn zeer sociaal maar ook serieus met hun sport. Thijs en Bart zijn verre van arrogant en voor de rest bij de Senioren kan ik ook niemand voor de geest halen die de lul uithangt. Daarbij loop ik nog vaak bij Koene en Senna en de jongens waar ik zelf tegen geraced heb...
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: wo sep 24, 2008 6:47 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
In jouw betoog staan genoeg dingen waar ik het niet mee eens ben maar dat is jouw persoonlijke menig net als ik die ook heb en dat is een ieder zijn goed recht.
Maar om te zeggen dat een start crash de schuld van de organisatie is vind ik toch wel wat raar.
Ik heb namelijk iemand over enthousiast de eerste bocht in zien duiken met de crash als gevolg en dat is niet de schuld van de organisatie.
Een technische controle is er ook gewoon echter worden er bij de VT250 en Prokart geen complete APK keuringen uitgevoerd en dit is ook niet nodig want je mag er toch wel vanuit gaan dat rijders/begeleiders hun kart gewoon voor elkaar hebben.
En als de kart wel wordt afgekeurd (bij wie dan ook) dan zijn ze ineens weer te pietlutterig.
Over de prijs van inschrijving.
vorig jaar had je 4 uur om te trainen (iedereen gewoon door elkaar) maar om te mogen rijden moest je wel eerst even de baanhuur aftikken a 30-40 euro en dat heb je nu niet meer dus vind ik niet dat je er in dat opzicht op achteruit gaat
Wat het arrogantie verhaal betreft.
Ik zeg niet dat Bart of Thijs 1 van deze heren zijn ik ken ze verder niet persoonlijk en zonder helm op heb ik geen idee wie ze zijn.
Maar even ter voorbeeld.
Tijdens de technische keuring staan de Prokarts WF en Cadet rijders in de rij te wachten tot ze aan de beurt zijn.
Op een gegeven moment komt er iemand met een VT250 aan die er langs wil voor zijn keuring.
In plaats van dat hij gewoon vraagt of hij er even lang kan zegt hij gewoon met een strak gezicht (niet als grap bedoelt naar mijn idee) ga eens aan de kant voor de grote jongens
Dit is 1 van de voorbeelden.
Verder wil ik niemand kwaad en/of belachelijk maken of in een slecht daglicht zetten.
Het is gewoon mijn persoonlijke mening op basis van een aantal dingen die ik weet en gehoord heb
@ Alex64
Daar heb je helemaal gelijk in hopelijk is iedereen in Veldhoven gewoon tevreden en hebben we met zijn alle gewoon weer een leuk weekend
Ik heb er in ieder geval zin alweer zin in
See you there
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: za sep 27, 2008 8:45 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Dat soort praktijken zijn idd uit de hoogte en te belachelijk voor woorden! De meesten zijn in een juniorklasse begonnen en hebben net zoveel recht als een "ervaren" karter. Al heb ik hier het id dat het gaat om een onervaren karter welke stoer wil doen met een speeltje wat hij of zij heeft kunnen bemachtigen.
De technische keurig vind idd plaats maar is een veiligheidskeuring. Nu vind ik deze al onzin want neem het volgende voorbeeld... dat werkt veel beter:
In Italie keurt men NIET, maar mag je gewoon starten. Na de wedstrijd pikt men er willekeurig een x aantal rijders uit welke een grondige motor/kart/uitrusting inspectie krijgen. Nou je laat het wel uit je hoofd om met een halfbakken kart aan de start te staan.
Bij de Kartingevents keurt men de kart echter weten ze niet beter dan dat elk boutje vast moet zitten. In emsburen had ik van mijn rijders de middellagers gelost en de stoelsteunen los... Nou dat kon niet dat was "gevaarlijk". Zo ook een keer een koper KLEURIGE as, met een koperlegering welke ik had gemonteerd. Of ik even wilde bewijzen dat deze wel mocht en magnetisch was! A worden er nergens naar mijn weten geen magnetische assen verkocht omdat het niet mag. En B, de TD moet checken of het legaal is, niet ik met een magneetje laten zien dat het klopt. Je hoeft toch ook niet iedere race een uitdraai te laten zien van je benzine samenstelling om te bewijzen dat dit euro95 is?!
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: di okt 07, 2008 9:08 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Alex zal het misschien niet zo bedoelen, maar wie er verder niet bij was, kan op basis van dit ene fotootje zeker niet beoordelen hoe de situatie was en of code rood terecht achterwege is gebleven of niet. Dit topic riekt wat mij betreft dan ook een beetje naar stemmingmakerij na alle verhitte discussies die er naar aanleiding van dit weekend zijn geweest, om dit en andere incidenten. En letsel was ook niet aan de orde, alle rijders zijn redelijk vlot en op eigen kracht uit de kart gekomen. Als ze in de pits toch klachten blijken te hebben is daar een arts voor aanwezig, maar daarvoor hoeft de race niet te worden afgevlagd.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat niemand van mening mag zijn dat dit een code rood waard was. Het zag er in eerste instantie heftig uit, maar zoals Rik ook aangeeft doen veel rijders ook wat minder moeite om de baan zo snel mogelijk te ontruimen en dan wordt het inderdaad vanzelf een probleem.
Verhalen over een rode vlag die zou ontbreken geloof ik voor geen meter. En als ze wel waar blijken, dan zou ik daar zeker een zaak bij de KNAF van maken, want dan moet Len z'n licentie gelijk worden ingetrokken. Toch mag ik aannemen dat de mensen die die verhalen al tijdens de race hebben gehoord dit gelijk bij de sportcommissarissen hebben aangegeven, zodat die konden controleren of er wel of geen rode vlaggen aanwezig waren...?
@Seb, was dat incident bij jullie dan een code rood volgens jou? Gewoon een paar kartjes op elkaar in een hair-pin, opruimen en weer gaan. Als we op die manier gaan vlaggen, wordt er nooit meer een wedstrijd uitgereden...
@RJ, ik heb zelf geen ervaring met de Italiaanse keuringen, maar persoonlijk vind ik het wél prettig dat ze vooraf keuren. Bij de Kings pikten ze er laatst bijvoorbeeld een team uit waarbij de remschijf een haarscheurtje leek te vertonen, toen hij gedemonteerd werd, was hij gewoon in 2 stukken. Dan heb ik liever dat ze dat soort dingen er vooraf vaak uitfilteren, dan dat ik tijdens de race iemand in m'n nek heb zitten waarvan de rem het niet doet of waarbij een stuurkogel afbreekt. Een kampioenskandidaat zal ook bij controle achteraf het risico niet nemen dat er dingen niet kloppen, dus jóuw rijders zullen inderdaad wel uit hun hoofd laten om met een kart aan de start te verschijnen die niet in orde is. Maar de mannen die wat meer achterin rijden, die zullen in dat geval echt wel af en toe bewust een risico nemen omdat ze geen tijd meer hebben om een mankement voor de start te fixen, of erger nog, ze hebben het nieteens gezien.
Zullen de steekproeven daar ook niet zijn omdat ze veel grotere startvelden hebben en onmogelijk alle coureurs kunnen keuren?
Dat er soms op- en aanmerkingen geplaatst worden die misschien in jouw ogen overbodig zijn, dat houd je toch. Jij kent je kart door en door, zo'n controleur heeft 5 minuten om je kart snel na te lopen. We zijn allemaal mensen. In de paddock worden uiteindelijk nog de meeste fouten gemaakt, als je ziet hoeveel rijders in de race uiteindelijk toch nog stilvallen met een mechanisch defect, en dan hebben ze uuuuuuuuuuuren gehad om alles na te kijken...
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di okt 07, 2008 11:21 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
@ hvb83, ik ben iemand die zijn mening niet onder stoelen of banken steekt, en heb ook tegen Len gezegd wat mijn mening hierin is, echter mijn menig (als vader van een "slachtoffer") doet niet ter zake in dit topic !!
Ik ventileer geen mening hier, ik vraag op basis van een foto en een summiere beschrijving alleen aan onze medekarters hoe zij deze situatie zouden inschatten.
Jouw verwijt, dat het topic riekt naar stemmingmakerij, verwijs ik dus direct naar het land der fabelen, lees anders mijn eerste zin nog eens: Beste medekarters, een vraag zonder beschuldigend vingertje.
Tot zondag,
Lex en Simone
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: di okt 07, 2008 12:31 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Nee, maar alleen een klein fotootje van het eindresultaat met de beschrijving erbij dat er geen code rood werd gegeven en de vraag wat mensen daarvan vinden gaat op internet binnen de kortste keren een eigen leven leiden, dat kan iedereen op voorhand inschatten. Dan hoef jij geen mening te geven, dat doen anderen wel voor je, waarvan sommigen het niet hebben zien gebeuren, die er niet bij waren en die misschien zelfs nooit verder zijn gekomen dan recreatieve rondjes. En anderen die ook van alles erbij willen halen wat ze dwars zit om nog extra olie op het vuur te gooien, maar wat uiteindelijk niks met de oorspronkelijke vraagstelling te maken heeft.
Dat je als vader van een van de betrokkenen niet blij bent met de gang van zaken is te begrijpen, het is immers je kind en die wil je gewoon heelhuids aan de finish zien komen. Maar voor dat bezwaar heeft de KNAF officiële kanalen waar je je beklag kunt doen. Len is daar op dat moment gewoon niet de geschikte persoon toe, jij hebt jouw visie, Len een andere en allebei vinden jullie dat je gelijk hebt. Als het echt zo slecht ingeschat is van de wedstrijdleiding, hoeft dit ongetwijfeld niet veel vaker te gebeuren voordat er geen wedstrijden meer door de SEP georganiseerd mogen worden, maar dan moet dat wel het oordeel zijn van een sportcommissaris of een autosportrechter en niet van een publieke rechtbank op een forum, op basis van onvolledige informatie...
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Justj
|
Geplaatst: di okt 07, 2008 12:59 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 06, 2008 12:22 pm Berichten: 69 Woonplaats: Arnhem
|
Ik zeg eigenlijk een code rood. Ik ken de baan niet maar het ongeval is redelijk groot waar meerdere mensen zijn betrokken. En als het op de racelijn is is het ook niet echt safe.
Ik weet verder niet hoe de wagens werkte na dit stel ze konden verder rijden vind ik de code rood onnodig.
|
|
Omhoog |
|
|