Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Banen noord holland
BerichtGeplaatst: zo sep 28, 2008 9:15 pm 

Hallo,

Ik zit sterk te overwegen om te gaan karten omdat het me ontzettend leuk lijkt.

Ik woon in Noord Holland Noord, en daarom heb ik een aantal vragen:

- Hoeveel banen zijn hier in de buurt(klopt het dat er geen baan meer is in Uitgeest?) Ik kon er namelijk weinig vinden??
- Wat kost het nou als je een middagje wil karten op een outdoor baan?
- Zijn er elke week vrije uren waarbij je met je kart kan komen rijden?

Alvast bedankt voor de reply's.

M.v.g. Johan

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 28, 2008 9:21 pm 

Hallo Johan,

- Volgens mij zijn er geen buitenbanen meer in Noord Holland. Amsterdam en uitgeest zijn beide gesloten.

- De baanhuur ligt meestal tussen de 30 en 40 euro

- Op de meeste buitenbanen kun je sowieso op zaterdag en zondag de hele dag rijden, en meestal ook wel een paar doordeweekse dagen. Er zijn alleen ook banen waar je voor de huurkarts van de baan af moet.

Mvg,

Marlon

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 29, 2008 12:17 am 

Hallo Johan,

Er is nog wel een baan op texel voor 4takt karts, als je echt in het noorden woont mischien het makkelijkste? Ik heb geen idee hoelang het varen is, maar het is een optie.

Groeten Samuel

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 29, 2008 6:59 am 

kijk eens op www.karting.nl

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 01, 2008 9:51 pm 

en misschien in de nabije toekomst een kartbaan in Almere!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 9:38 am 

Hallo Johan,

Als je niet naar Texel wil, zijn Driebergen en Lelystad de dichtsbij zijnde circuits.

Beide zijn kleine banen en in Driebergen mag je alleen met 4-takt rijden.

Ps: ik neem aan dat je zelf een kart hebt/wilt kopen ? Huurkarts zijn buiten meestal niet echt snel namelijk...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 1:43 pm 

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie's! Jammer dat ik minimaal 1,15 uur moet rijden om op een baan te komen, maar dat is wel overkomenlijk.

Kan je, Hendrik, wat vertellen over een eventuele baan in Almere?

Wilfred, Ja ik wil wel zelf een kart kopen, dat wordt waarschijnlijk een viertakt (ook al ligt mijn hart bij tweetakt). Welk blok adviseren jullie me om mee te beginnen?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 2:29 pm 

Ik zou dan voor een 390cc 4-takt kart kiezen!.

Of zou je kunnen kiezen voor prokart.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 3:57 pm 

Hallo Johan,

Natuurlijk afhankelijk van je kart-ervaring zijn er meerdere (bekende) opties.

Je gaf al aan dat je hart bij 2-takt ligt, dus waarschijnlijk ook de bijbehorende snelheid??

Dus kort even een overzichtje van langzaam naar snel (standaard, ongetunede motoren):

Honda GX160-200 blokjes
Pro-kart (2x Honda GX160 blokjes)
Honda GX390
RK1
TKM
Biland
Vampire
Swissauto

En daarnaast eventueel een Wankel, maar daar mag je lang niet overal mee rijden.

Naast de genoemde mogelijkheden zijn er nog wel wat andere motoren te verzinnen, maar volgens mij zijn dit wel de belangrijkste en meest voorkomende motoren.

In kosten kun je het zo gek maken als je wilt; vanaf 500 euro tot 15.000 euro moet mogelijk zijn.

Succes met je keuze en zoek even op het forum naar de diverse genoemde motoren en je vind er veel info over. Daarnaast is het ook altijd nuttig om op een aantal banen te gaan kijken en diverse mensen aan te spreken; daarmee krijg je nog meer info en zie je in werkelijkheid wat een bepaalde motor inhoud.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 9:36 pm 

Hallo,

Mijn hart ligt bij tweetakt omdat ik al een aantal jaren drag en racescooters tune, ik heb daarvoor een testbank, allemaal gereedschap en de know-how. Dat heb ik wat minder met 4takten.

Ik neig tot om een simpele 4 takt te nemen zoals me hierboven wordt aangeraden (390cc honda). Echter wat is het simpelste 2takt blok? Rijden deze allemaal met kartcarbs.? Of zijn er ook met conventionele carbs?

Bedankt voor alle reacties!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 10:01 pm 

hey Johan. voor zover ik weet zijn de onderhandelingen met de gemeente en organisatie in een redelijk gevorderde status.

er is een hele topic er over hier op het forum:

http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3383

En wil je er echt het fijne over weten dan moet je even contact opnemen met Paulo27 hier op het forum! hij zit onder andere in die organisatie.

m.v.g.
Hendrik

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 10:02 pm 

Bij tweetakt worden vooral de zogenaamde tillotson carburateurs, ibea carburateurs en dellorto carburateurs gebruikt. De tillotsons en ibea werken volgens mij met een membraam, hiervan weet ik niet precies hoe het werkt. De dellorto's zijn over het algemeen carburateurs met een vlakke of cilindrische schuif.(dus een schuif met een naald erin welke in een buis valt waar een sproeier onder zit, om het simpel te zeggen.)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2008 7:46 am 

Super dat ze bezig zijn met een baan in Almere!

Over die carbs, ik wil liever een conventionele Dell Ortho of Keihin, ik heb weleens een Ibea op een sprinter gehad, dat was neit zo makkelijk om af te stellen.

Ik zit er trouwens over te denken om een los rollend frame te kopen en om daarop een scooterblok te bouwen. Voordeel is dat ik al een snel blok heb liggen +-22 pk en dat ik alle onderhoud zelf kan doen.

Waarom heeft niemand dit? Scooterblok heeft wel een variomatic welke zorgt dat je constant 22 pk op de achterwielen hebt, is dat misschien te veel waardoor de kart niet meer te besturen is?

Heeft iemand een foto van een doorsnee kartframe (het gedeelte waar de motor op komt)

Bedankt!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2008 7:53 am 

22pk is niet teveel, de meeste tweetakt automaat kartblokken hebben zelfs meer vermogen.
Niemand heeft dit omdat een opgevoerd scooerblok meestal verschrikkelijk onbetrouwbaar loopt t.o.v. een kartblok, en dan nog minder vermogen heeft ook.

Een vario heb ik nog nooit gezien op een kart, ik denk dat dit ook te maken heeft met inbouwruimte, je hebt er gewoonweg geen ruimte voor, ook omdat de koppeling bij een kart op de krukas zit en niet bij het achterwiel.(wat volgens mij bij de meeste scooters zo zit? ben geen kenner van scooters)

Een dellorto carburateur met een gasschuif vind je volgens mij niet zo snel op een automaat blok, maar pin me daar niet op vast er zijn wellicht anderen hier die daar uitsluitsel over kunnen geven.

Het deel waar de motor op komt kan ik vanmiddag wel even een fototje van maken.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2008 8:04 am 

Ok, maar wat ik bedoel is dat een scootermotor meteen vanaf stilstand 22 pk op wielen heeft, een normale kart moet eerst nog op zijn toerental komen waar hij zijn topvermogen geeft. Maar ik denk trouwens ook niet dat het echt een probleem is.

Scootermotor kan overigens best betrouwbaar gemaakt worden, dan moet je wel wat inleveren met je vermogen. Dit doe ik dan met carb. afstelling, ontsteking afstelling en cilinder layout.

Overigens ben ik ook bang voor de beperkte inbouwruimte.

Super dat je even een fototje maakt! Thanks

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende