Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 7:19 pm 

ja ja .. ik ken dat...

Ik ben een makkelijke vent.... duwtje/stoootje kan gebeuren,
Maarrrrrrrrrrrrrr...
Als ik constateer dat ik expres gebeukt wordt en vervolgens de baan afgereden wordt.... Dan kan ik iedereen verzekeren dat diegene het heel erg moeilijk gaat krijgen met mij en danwel direct de eerstvolgende ronde.

Schijt aan de schade.... maar hij/zij gaat er echt vreselijk hard af met heel veel schade.

Het schijnt dat ik dan ineens niet zo makkelijk ben namelijk.... sorry, overgehouden van mijn jeugd.

Als je echt ballen hebt als vent, ga je er omheen of probeer je iemand uit te remmen....

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 7:47 pm 

Tsja, ik ben (gelukkig) nog nooit aangereden, maar wat me wel opviel; sommige rijders halen je in en drijven je dan helemaal naar buiten totdat je op de rem moet, zodat hun rondje niet verpest is :roll:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 8:25 pm 

vind ik ook zo iets triest nick.
is net of ze het jou niet gunnen dat je op de baan lekker je rondjes aan het draaien bent.
maar helaas moeten die er ook zijn.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 9:00 pm 

Was afgelopen zondag ook aan het trainen op Genk. Het zijn meestal wel wedstrijdrijders die wat opdringeriger zijn maar dat heeft denk ook wel wat redenen. Ze weten echt wel wat ze doen. (al zijn er natuurlijk altijd een paar die dat niet weten). Maar ook wedstrijdrijders vooral schakelkarters willen op een dag bepaalde dingen uittesten. Dit gaat niet op een baan met weet ik veel hoeveel karts. Dit betekend niet dat het goed is om te gaan beuken maar als je gemiddeld zoals zondag in Genk 5 karts per ronde moet inhalen wordt je toch iets minder vriendelijk. Al vind ik het niet goed om een ander schade te bezorgen. Een duuwtje kan echt wel maar schade gaat te ver. Ook is het voor de snellere rijders het fijnste als mensen gewoon hun lijn houden of heel duidelijk aangeven waar je voorbij kwam. Zo waren er in Genk een heleboel rijders die je dan hoorde aankomen en dan zonder een hand uittesteken de bocht wijder nemen of iets dergelijks. Daar heeft niemand wat aan want je weet nooit wat de andere doet. En wat Jeffrey zei is natuurlijk onzin. Dat als snelle rijders vrije ronden willen hebben ze op een andere dag moeten gaan rijden. Ook wedstrijdrijders hebben school/werk.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 9:38 pm 

Bo...

Sorry, maar niet helemaal eens met jou stelling....
ben je wedstrijdrijder dan ga ik er vanuit dat :
- je voldoende rijervaring hebt
- je hierdoor veel beter de inhaal situatie kan inschatten
- je ook tijdens wedstrijden geen vrije baan hebt
- je gedurende een wedstrijd veel meer last hebt, want je kan je plekje ook verdedigen
- dus even opzij en met je hand aangeven gaat u maar daarlangs zit er niet in

Kortom.... wil je van alles uitproberen en vrij baan hebben... ja, ga dan lekker door de weeks rijden, dan weet je zeker dat je bijna alleen bent.

Vrij rijden.. betekend dan ook VRIJ RIJDEN voor iedereen, en als je dan een beetje opvoeding hebt genoten, dan dien je rekening te houden met andere rijders op de baan...
Dit soort jongens moeten weten dat er altijd wel iemand is die nog sneller is dan hij/zij zelf.... kijken wat zij er van vinden als het andersom gebeurd.

Einde van mijn avondpleidooi...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 9:50 pm 

Idd gewoon fair en vriendelijk zijn!!
Ik zat laatst in eindhoven ook achter op iemamnd.
Samen even gekeken of er wat krom was (gelukkig niks).
Zijn kart hield ineens in. Nja kan gebeuren.
Ma normaal geef ik altijd wel ff een bedankje als iemand me voorbij laat.
Of geen ff aan aan welke kant een ander mij kan passeren.
Ma afsnijden of iets dergelijks doe ik niet aan. Beetje jammer dat je een ander niet gunt zijn rondjes te rijden.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 9:54 pm 

dat is precis wat ik ook doe jeroenslb.
ik wijs altijd met een vinger links of rechts van mij.
zo van : ga mij aan deze kant voorbij.
van de meeste krijg je een bedank je.
en sommige niet.
maar zo dra je iemand niet opmerkt en bijna de baan afdrukt ontploffen ze zo wat tijdens het rijden.
was afgelopen zondag ook het geval bij mij een keertje toen ik mijn rondes aan het draaien was op genk.
zag uit mijn linker ooghoek wat.
toen ik mijn hoofd wilde draaien was het opeens weg.
en vlak er na vliegt een andere kart mij voorbij.
waarvan de karter zo wat kwaad met armen en benen gebaren was aan het maken.

ik had zo iets van : doe ff rustig zeg.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2008 1:28 pm 

Volledig met je eens Paulo! Er zitten spijtig genoeg een hoop rijders op de baan die denken dat ze de beste zijn en daarom een ander zijn dag verpesten. Wil je wat testen dan ga je in de week, plaats genoeg en geen "pottekijkers". Kan je niet anders dan in het weekeinde en is het dan ook nog ns druk moet je beseffen dat niet iedereen die op de baan zit even snel is als jij en dus niet van de baan geduwd mag worden.

Ook ik betrap me erop dat als zo'n type mij van de baan drumt of een stamp geeft het potje begint over te koken. Maar als ik de kans krijg om wat terug te doen laat ik het zo en denk bij mezelf dat ze de drukte niet waard zijn. Wat ik wel durf doen is als ik ze tegen kom is ze met gepaste blik laten weten hoe laag bij de grond ik ze vind. Soms is het sterker dan mezelf. :-(

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2008 1:49 pm 

als je vrijrijd wat ik doe. ( recratief )
Dan merk je snel genoeg of iemand echt wil racen. En dan kan je met die gene risico's nemen ( beetje racen) er naast zetten dicht achter zitten. Dat merk je snel genoeg.
Maar dat houd op als er bijvoorbeeld een kleintje bij is. Dan steek je je hand op van ff rustig. Er is een kleintje.. De meeste ( niet allemaal ) blijven dan ook gewoon ff netjes achter je tot er weer een mogelijkheid is om in te halen. maar er zijn een paar van die halsen die dan er alsnog proberen voor bij te komen. maakt niet uit hoe.. meestal gooien ze hem over een curbstone heen kart komt aan 1 kant omhoog glijd de baan op tegen dat jogie/meisje. En die schrikt zich ut laserus.

Zoals in de bochten van eindhoven. na de chicane is het gewoon gevaarlijk om een klein jogie in te gaan halen. omdat ze meestal al aardig snel gaan maar niet naast zich kijken. Ik houd hem er altijd achter. meestal houd ik hem er zo achter dat die halsen er niet voorbij kunnen komen.

Wat ik zelf ook erg gevaarlijk vind bij recratief rijden. Als je zelf al aan het insturen bent voor een bocht en sommige mensen het nodig vinden om de karts op het spel te zetten en hem er dan nog ff tussen douwen. Vind altijd knap hoe ze het presteren. maar dan moeten ze zo hard in de remmen dat ik dan nog eerder uit de bocht weg kom en het eigenlijk geen zin heeft gehad.

Ken trouwens nog iemand die erg afsnijd op de baan hé basjuh!!!! hahaha
Door hem ging ik grasmaaien en heb ik 2x zo lang me kart schoon moeten maken om al dat gras en zand tussen de kettingen lagers verdaan te halen :twisted:

Kortom. Je merk snel genoeg of iemand bij recratief het ook leuk vind om een beetje te racen. Dan kun je dat aangaan en leuk rijden.
meestal kan je dan kleine douwtjes krijgen. aangezien de ene wat later remt als de ander. ( moet zeggen je leerd er wel van ) je kan meestal nog later inremmen als je zelf denkt.

maar om iemand zo hard te beuken dat die gewoon rechtdoor schuift. Wordt meestal neit in dank afgenomen. ( zie je vaak in de pits dat ze elkaar opzoeken :wink: )

Groeten

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2008 5:06 pm 

Vaak zijn de onervaren rijder de schuldige van een crash, ik ben vaak op verschillende banen in Nederland of België of Duitsland en zeer vaak zie ik wat de problemen zijn met die mannetjes!

Die worden onzeker voor of in de bocht en verlaten de ideaal lijn en veroorzaken daardoor zeer gevaarlijke situaties wat niet vaak goed afloopt
[-X

Ik denk dat die Mensen een beetje moeten ondersteunen met paar goede tips en dan lukt dat wel :LL

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2008 5:23 pm 

@ Jeffrey, ik kon er niks aan doen dat, dat hert overstak.
En jij niet even wilt wachten :lol:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2008 6:03 pm 

IK ben het gedeeltelijk met bo eens. (en niet alleen omdat ie lenzokart heeft :) ) tuurlijk is het ook een recreanten dag, maar als je net lkkr je rondjes aan het rijden ben en je net die 0.2 eraf aan het rijden ben kom je een ander tegen wat af en toe best frustrerend kan zijn. En doordat je hem moet uitwijken of inhale ben je net ff je lkkre lijn kwijt waardoor je weer opnieuw op kan gaan bouwen naar je ronde tijden.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2008 7:30 pm 

Overtaker...

Dat heet dus racen.... er overheen kan je nooit, dus zal je moeten ontwijken (van de ideale lijn af) of uitremmen. Neem van mij aan dat in een wedstrijd niemand opzij gaat... maar dat weet je ook wel..

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2008 8:06 pm 

haha snap ik paulo, ik had het mischien duidelijker moeten verwoorden.
no problemo om iemand in te halen maar je bent bezig met de afstelling dus is het lkkr al kan je gewoon rondjes draaien. tuurlijk is inhalen ndan geen probleem, maar beetje ergens achter hangen omdat je maar net iets sneller ben is vervelend. en dan zet je hem(mijn kart) ernaast en dan krijg je te horen dat je ze de baan afbeukt.

Laatst bijgewerkt door The overtaker op wo sep 24, 2008 8:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2008 8:42 pm 

Als je iemand ernaast zet zoals je aangeeft moet je niet raar aankijken als iemand vervolgens verhaal bij jou komt ophalen

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende