Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 7:44 pm 

gewoon leven en laten leven op de kartbaan zeg ik altijd.
als je weet dat je iemand achter je hebt die sneller is dan jou laat je hem lekker voor bij op een daarvoor goede plaats.
natuurlijk niet waar het bijna onmogelijk is.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 9:21 pm 

Gewoon je eigen lijn blijven rijden. Niet gaan uitwijken zij moeten jou voorbij. Het is karten, het is geen golf.
Beetje racen mag wel, en als ze echt tijden willen gaan rijden moeten ze maar op een rustige dag gaan karten.
Meestal wat ik vernomen heb van zulke mensen is dat ze pas gaan douwen als ze merken dat de gene ervaren is. Maar je ziet soms dingen, dat ze zelfs kleintjes douwen. beetje ziekelijk, of hen het nooit hebben moeten leren.... :roll:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 22, 2008 7:37 pm 

tja.. er zijn altijd heethoofden, het verstandigste is gewoon rustig blijven.
als er zich een vervelende situatie voordoet zal ik NOOIT degene zijn die het eerst agressie vertoont, maar ik deins er absoluut niet voor trug om een slag trug te geven, maar ik ben zelf nogal een heethoofd :roll:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 7:12 am 

zoals jeffrey al zij gewoon je eigen lijn blijven rijden,
toen ik voor het eerst ging rijden op genk werd ik er ook afgedouwd door yorrit pex was het volgens mij, iig iemand van pex!

grtz kevin

www.senseofspeed.nl | www.stickerland.nl | www.active-parts.nl | www.teambrabo.nl |

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 7:37 am 

Zondag op Genk ook een kleine botsing gehad, omdat er iemand op het rechte stuk het leuk vond om gewoon flink op te rem te gaan terwijl ik vlak achter hem zat. Totaal geen reden om midden op het rechte stuk te remmen. Ik knalde er bovenop was niet meer te ontwijken spin ervan, voorkap naar de shit. (Reden van dit geen idee???)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 11:17 am 

@dave S

Dat levert inderdaad gevaarlijke situaties op, Ik heb het ook een keer gehad, Ik rij achter een kerel aan (trapt ie ook ze rem in op het rechtestuk, gelukkig kon ik er nog net omheen)

Hij kwam daarna wel even netjes zijn excuses aanbieden, Hij had niet door dat ik achter hem zat en ging even ze remmen testen op het rechtestuk.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 12:26 pm 

Laten we niet vergeten dat vaak de rijders die het hardst brullen dat er geramd worden zelf ook vaak niet kunnen rijden en ook niet inschatten waar de mede(snellere) rijder zit. Soms is het echt agressief gedrag maar ik zie het ook vaak gebeuren dat je slomere kart nadert en deze je niet laat passeren of denkt dat ie zelf hard gaat. En vervolgens zit je er achter. en maar wachten. en al zet je hem er naast gaat het soms mis omdat ze je te laat zien en en dan voelen ze zich geramd. en zijn de poppen dus aan het dansen.

maar echt rammen is ten alle tijden fout. helemaal op trainingsdagen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 1:17 pm 

Er gebeurden op zondag wel wat meer rare dingen op Genk hoor.

Een bloemlezing: piloten die hun kart die in panne staat gewoonweg half op de baan laten staan. Meestal dan nog net op de lijn waar je hard voorbij komt (buitenkant bocht bijvoorbeeld). Of gewoon op het lange rechte stuk.
Als je er wat van zegt krijg je de opmerking dat je "zo'n kart toch wel ziet staan???" Compleet verkeerde instelling, je bent soms al druk genoeg met te kijken waar de andere karts die nog wel rondrijden zitten en dan verwacht je niet dat er extra hindernissen op de baan staan.

Of iemand die doordleuk aan de buitenkant van een snelle bocht op het circuit geparkeerd staat omdat ie een maatje aan het opwachten is. Iemand met verstand, en dat ook gebruikt, weet wel een minder gevaarlijke tijdelijke parkeerplek te vinden.
Dan heb je de piloten die terwijl ze links naar achter kijken tegelijkertijd naar rechts zwalpen zonder dat ze het doorhebben en zo iemand anders die daar net zit raken. Of zoals al vermeld gewoon van het gas gaan in het midden van een bocht/chicane enz.

Het kan dan wel best goed bedoeld zijn omdat je iemand wilt voorbij laten maar zo'n actie's zou je toch beter moeten inschatten. Er zijn ook een hoop karters die het snelheidsverschil, of gebrek eraan, tussen zichzelf en andere niet kunnen inschatten.
Dat maakt dat er af en toe ns een potje overkookt terwijl er door beter inschatten wat de gevolgen van bepaalde acties is (ook goedbedoelde) al een hoop narigheid/kosten te voorkomen zijn.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 2:16 pm 

Je weet ook niet altijd waarom iemand een bepaalde actie maakt. Ik reed zaterdag vlak achter iemand bij het uitkomen van een bocht, gaat hij opeens van het gas af waardoor ik bijna achterop hem knal. Ik kon hem nog net ontwijken en spinde... Later in de pits legde hij me uit dat hij gewoon vol gas gaf maar dat de kart op dat punt geen benzine kreeg, een probleem wat hij later op de dag opgelost heeft. Dit lag dus niet aan de rijders capaciteiten, maar was een mechanisch mankement. Dat kan dus ook nog.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 2:38 pm 

ben het wel met beire eens.
stond daar zondag ook van te kijken al die karts net naast de baan,trek hem dan gewoon verder het gras op.
ik heb ook zondag meegemaakt dat ik achter iemand met rotax max aan het rijden was een paar ronden lang en dat hij op het stuk richting het restaurant heel erg vroeg voor de bocht naar rechts remde waardoor ik volop in de ankers moest en spinde en degene achtermij hetzelfde overkwam,en dit terwijl hij dat goed wist dat ik achter hem zat.
maar waar ik me het meeste aan stoor is dat de schakels die al zoveel sneller zijn de wij met onze max het nog nodig vinden om hard achter op de bumper te KNALLEN want duwen is het niet eens.als ze toch zo snel zijn kunnen ze er toch gewoon langs.dat gebeurde ook bij paulo , ik zag het gebeuren want reed achter hem.er was totaal geen reden om even te beuken,het is naar mijn zin gewoon even laten zien dat zij een stuk sneller zijn en dat je maar van je lijn af moet gaan als ze in de buurt komen,wat ik dus onsportief vind.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 3:01 pm 

Wat Nuno al aangeeft : Van je lijn afgaan kan heel gevaarlijk zijn.

Hier geldt volgens mij de normale race-regel; als je iemand in wil halen moet je zelf een punt kiezen waar je dat kunt doen. En dan bedoel ik niet beuken en er tussen rammen terwijl dat eigenlijk niet past. Gewoon netjes ernaast steken en net als bij skien en autorijden: degene die van achteren komt moet goed uitkijken en een veilige manier van inhalen bepalen. Hierbij komt dus het inzicht van de rijder om de hoek; daarmee bedoel ik dat je de lijnen van je voorganger moet "lezen" en daarop moet anticiperen. Dit maakt het rijden mijns inzien ook juist zo leuk en uitdagend. Aan rijders die te pas en te onpas van hun lijn afwijken heb je niets; dit leidt alleen maar tot verwarring en werkt ongelukjes in de hand.

Daarnaast heb je ook oplettende rijders die gewoon netjes aangeven waar je ze voorbij kan; doe ik ook als er een snellere rijder aankomt. Daarnaast heb je ook de asociale rijders die totaal geen rekening houden met de langzameren op de baan; met name de lomperikken die kleine kinderen totaal niet een plek op de baan gunnen vind ik een gevaar en onverantwoord. Een beetje begrip voor het nog moeten leren rijden van deze kleinste rijders is het minste wat je kan overhebben voor elkaar.

Maar goed, veel van dit alles is al eerder gezegd en de meeste ridjers zullen ook wel netjes zijn, maar ja die anderen..... Als laatste, een beetje respect voor het materiaal van anderen kan ook geen kwaad!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 3:09 pm 

het lullige is ook dat je als recreant niet de sponsors hebt die je de schade betalen omdat lomperikken je schade toebrengen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 3:28 pm 

Inderdaad !! Helemaal mee eens, daarom laat ik de "respectloze" rijders ook gewoon voorbij.

Met de "normale" rijders wil ik wel een leuk gevecht aangaan op de baan, maar alleen als het niet tot last van anderen is en je elkaar kunt vertrouwen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 3:49 pm 

Ook ik ben zondag in Genk eraf geramt door een schakelkart (tot 2 maal toe zelfs), 1 vond het zo nodig om hem aan de binnenkant -waar totaal geen plaats meer was- ernaast te gooien en mij zo eruit te duwen (was de snelle linkse net voordat je de 'europalaan' oprijd) en dat terwijl ik daar toch op volgas zat...

2de keer gewoon ook door een DD2 eraf getikt doordat hij sneller was...

Eraf geduwd worden is 1 zaak maar wat ik nog gevaarlijker vind is dat je daar dan staat op meestal een onveilige plek en dan daar zo snel mogelijk weg moet komen...

Hoe dan ook, ik denk dat deze dingen altijd zullen blijven gebeuren op een circuit waar geraced wordt..

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 6:19 pm 

Afgelopen zondag op genk ook nog geramt, door een gks rotaxje vermoed ik, meneer was een beetje erg optimistisch over zijn inhaalmogelijkheid(die er dus niet was...) Gelukkig heb ik er alleen een rode bandwang aan over gehouden.(en hij waarschijnlijk een mooie zwarte cirkel op z'n voorbumper)

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende