Auteur |
Bericht |
the duke
|
Geplaatst: ma sep 22, 2008 8:26 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Yep wij waren er ook. En dan bedoel ik met wij ikke en mijn zoon Joris (chevyjoris). We waren er de zaterdag ook al, moesten diverse settings uitproberen. En we hadden de zondag 4 gast rijders bij ons. En dan heb je het gewoon giga druk om alles op de baan te krijgen. Het was er eigenlijk te druk maar we hebben met de RM junior toch een ronde tijd van 56 sec kunnen zetten. Joris heeft op het laatst nog een klapper gemaakt door eentje die het nodig vond om in de hairpin vol in de ankers te gaan. Waarschijnlijk bang dat hij er uit vloog.
Heb vluchtig even gedag gezegd tegen Ben999 en heb even met tonykart racer en Paul gesproken. Jammer van de water lekkage Ben. Google eens TM SELFKANT en je vind de duitse dealer Deze zit echt enkele minuten van je vandaan. Tenminste als je effe gas geeft. Verder steek de volgende keer een kleinere hoofdsproeier dan komt dat blokje eens op toeren. En Bashju als je motor niet op temperatuur komt plak dan je radiator af met wat ducktape dan hoef je niet telkens je hand voor de radiator te houden.
Verder hoop ik dat jullie een geweldige dag hebben gehad.
|
|
Omhoog |
|
|
Ross1961
|
Geplaatst: ma sep 22, 2008 8:54 pm |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm Berichten: 269 Woonplaats: Nieuwegein
|
Tja, eindelijk een keerste de baan op met mijn nieuwe aanwinst de Intrepit met Vortex Super Rok. Het was allemaal weer prima geregeld. Vooral de catering door Nuno en oom was grote klasse. Ook de stalling voor mijn kart in hun grote tent was bijzonder prettig.
Helaas werd ik tijdens de eerste try out weer eens kotsmisselijk. Het moet iets met mijn eten te maken hebben maar het probleem is dat ik dan de hele dag niet echt meer lekker in mijn hum kom. De Super Rok liep klasse maar ik heb nog niet kunnen aflezen (normaal gebruik ik een Mychron 4) op de Alfano welke toeren ik heb gedraaid. Ik had namelijk het idee dat het blok nog zeker niet op volle kracht ging (in vergelijking met mijn CRS A1 TAG blok). Ik merkte wel dat hij zeker meer power heeft. Dat ding sleurt je werkelijk overal doorheen. Ook het aanremmen was qua techniek nog niet echt een succes. Volgens Paulo rem ik nog steeds veel te laat. Waarna ik het toerental "doodrem" in de bocht. Nu begrijp ik waarom ik geregeld het gevoel heb bij bochten bij mijn voorganger naar binnen te rijden. Ik schijn ook de bocht vervolgens af te snijden hetgeen ten koste zou gaan van mijn snelheid. De motor moet vervolgens weer zwaar aan de bak om op toeren te komen. Ik ben er ook niet zeker van of de Powervalve goed werkt. De voorremmerij is wel super. De Kart remt als een dolle en ik merkte niet dat hij naar links of rechts trok dus dat zit wel goed.
Ondanks de kotsneigingen een tweede serie rondjes gereden. Ging niet onaardig voor mijn doen ( 47 jaar en 2 jaar "ervaring"). Ik bleef een aantal rondjes op zo'n 60 meter achter Paulo en een groepje rijden maar kreeg weer een kurkdroge b.k en werd weer misselijk. Nog wel een paar keer goed doorgehaald op het rechte stuk tot ik ineens op het idee kwam om weer eens op de Alfano te kijken. Een motor temperatuur van 94 graden deed mij maar even besluiten de pits op te gaan zoeken. Maar niet voordat ik aan het einde van het rechte stuk rechtdoor was gegaan het gras op omdat ik iets te lang op de Alfano zat te turen. In de pits zag ik wel een plasje water onder het motorblok. Ook de radiateur bleek bij controle niet meer echt veel water te bevatten. Vervolgens de schroef bij de waterpomp op het motorblok losgedraaid en ....geen water. De broer van David heeft vervolgens even op de radiateur vulopening geblazen (ik weet nu hoe Jan Jaap van der Wal aan die hazenlip is gekomen!). En ja hoor het water spoot uit de opening bij de waterpomp. Willem Kroes had al aangegeven dat dit bij de Super Rok een bekend euvel is, De schroef van de waterpomp moet er geregeld uit om (veelal) lucht uit het koelsysteem te halen. Vaak loopt dan ineens de motortemperatuur heel snel op. Het lijkt dus erg op het gevalletje dat ik bij de hand had. Het kan ook nog een lekke keerring zijn maar dat zoek ik binnenkort op Berghem wel uit.
Al met al een prima dag met gezellige kartcollega's. De inbreng van Nuno en oom mag nog wel eens speciaal genoemd worden want dat was super. Enige smetje op de dag was de terugweg. Een uur en een kwartier in de file gestaan bij Den Bosch. Vervolgens mijn broer naar huis gebracht in Den Haag...en ja hoor nog een half uurtje file op de A 12. Kon vervolgens niet meer uit mijn doppen kijken van vermoeidheid. Iedereen die geweest is naar de meeting hoeven we niet meer uit te leggen hoe gezellig het altijd weer is. Iedereen die nog (steeds) niet geweest is ga ik het ook niet meer uitleggen want dat is zonde van mijn tijd. Ik kan wel verklappen dat ik dit jaar nog een weekeindje wil gaan karten in Duitsland. Er kan een mannetje of 6 mee want die kan ik wel huisvesten (inclusief kart in gesloten garage). Het "hotel ligt op 1,5 uur rijden van Arnhem. De baan ligt op een kwartiertje rijden van het "Hotel". Het gaat hier om het motordrome in Hagen (Beule kart). Een hele aparte baan (2 rechte stukken, een paar chicanes en 3 bochten). Baanhuur 28 euro per dag. Echt een mooi circuit voor mijn Super Rok. De voorinschrijving is begonnen maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Paulo, David en Nuno (met oom) voorang hebben bij een eventuele grote belangstelling.
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: ma sep 22, 2008 9:33 pm |
|
|
hey duke,
bedankt voor de info en om ff te kijken naar mijn lekkage.
wat het nu is ben ik nog niet achter.
heb het de komende weken ook erg druk
dus die reparatie moet helaas even wachten.
maar denk wel dat het een keering of iets dergelijks is.
daar het water met olie was wat er lekte.
misschien geen slecht idee het motorblok eens aan een grondige opfris beurt te onderwerpen.
|
|
Paul
|
Geplaatst: ma sep 22, 2008 11:04 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Mijn meeting was er 1 met een leuke en minder leuke kant.
Het leuke was dat mijn zoon lekker heeft kunnen rijden de hele dag hij werd wel aan alle kanten voorbij gereden door die snelle max jongens,maar hij heeft de hele dag lekker kunnen sturen.
Mijn dag begon heel goed maar was ook weer heel gauw afgelopen, tijdens mijn 2e run om het blok opnieuw in te rijden gaf hij er de geest aan.
De zuiger op een hele vreemde manier vast gelopen dus einde verhaal.
Wel kon ik het verschil met de nieuwe ibea merken, ik ben niet boven de 9000 toeren geweest maar merkte dat ik nu nog veel meer kracht onderin heb.
Blokje vandaag al weg gebracht dus dat komt ook allemaal weer in orde.
Voor de rest toch nogal wat mensen gesproken en inderdaad maakte Joris (van The Duke) een flinke klapper.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 5:57 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
@ Peter, dan moet je me maar eens een leuke radiateur verkopen met rolgordijn
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 7:29 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
@tony
de kering die achter je waterpomp zit is lek.
dit is een veelvoorkomend verhaal.
deze kost een paar euro
het vervangen is 20 minuten werk.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 12:13 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
bas..
waar was je zondag ???
er waren een hoop mensen op zoek naar jou...
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 1:26 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
he paulo ondanks dat jij dus 120 kg zwaar bent ben ik je wel voorbij geweest en heb je later mij laten inhalen omdat achter jou aanrijden best leuk is,was mm werk
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 3:54 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
hahahahah 120 kg ??? ik dacht meer 140kg toch ??
klopt.. jij hebt mij ingehaald.. maar ja, toen stond ik in de pits en kon niet zo snel weg...
We zullen het gevecht wederom voorzetten op een andere baan OK.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 4:07 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik wacht met spaning op de foto's
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 4:11 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
hoe dan ook paulo het was een leuk en lang gevecht wat dicht bij elkaar zat.
ben ook benieuwt naar de fotos
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 4:33 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
@paulo en alle andere
mijn excuus ik heb zaterdag tot laat gewerkt en zondag zou er om 12 uur iemand goederen bij ons ophalen en die was er pas om 14,30 uur....
helaas dus......
volgende keer beter
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Paul
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 5:49 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Hier nog een foto van Kevin in actie op de meeting in Genk.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 7:15 pm |
|
|
@Paul..
Hey leuke actie foto van de kleine man.... nou die komt er wel.. erg leuk.
@allen
Ja ja heren,
de foto's zijn in de verzamel modus...
moet nog even het e.e.a. binnen krijgen zodat ik er een complete set van kan maken.
Echter David is op vakantie deze week, dus mocht ik ze voor het weekend in mijn bezit hebben... kunnen ze nog niet op de site daar alleen David foto's kan plaatsen..
dus nog even geduld...
@bas...
ja, het is helaas niet anders... een Belgische meneer vroeg ook al naar jou ivm richten van CRG assen.. etc...
@nuno,
Helemaal mee eens.. het zijn steeds weer spannende rondjes als we achter elkaar aan zitten.. alleen de vreselijke David moet er altijd weer langs komen.... volgende keer gooien we een spijkermat uit...
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 7:33 pm |
|
|
is het zo erg met david dan paulo?
ross heeft toch ook foto's laten maken.
ben alleen ff die goede man zijn naam kwijt.
heeft toch ook de groeps foto gemaakt op de meeting.
afgezien van wat tegen slag heb ik het erg naar mijn zin gehad.
beter dan vorig jaar toen ik net niet opt ijd mijn kart klaar had.
en was zeer zeker voor herhaling vatbaar.
|
|