Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Inrijden nieuwe Zuiger
BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 10:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
Ik kon geen ander topic hierover vinden.. dus ik open maar een nieuwe.. ik vraag me af hoelang het duurt om je nieuwe zuiger in te rijden. aangezien ik nu een nieuwe zuiger heb.. heb een 125cc Icc Crs.. ik dacht dat je na een kwartiertje hard kan rijden?

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 11:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Rv...

- Ik rij eerst 15 min. rustig (lees:vol gas en bij 8000 rpm loslaten en uitrollen en dat steeds weer)
- binnenkomen en helemaal laten afkoelen (lees: echt koude motor)
- punt 1 herhalen en nu tot ca. 10.000 rpm
- punt 2 herhalen
- als laatste rustig beginnen en het tempo en toeren steeds meer opbouwen, wel wachten tot de motor echt warm is voordat je gaat knallen.

En DAN PAS, heb je hem GOED (volgens fabrieksopgave) ingereden en
gaat het langs mee.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 6:02 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Het inrijden hangt ervan af welk type motor je hebt en hoeveel ervaring je hebt.

Een luchtgekoeld ICA blokje rij je op een 15min. al goed in. Een Rotax Max duurt zoals Paulo aangeeft wel wat langer.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 24, 2006 3:22 pm 

Geregistreerd: za jul 23, 2005 1:55 pm
Berichten: 45
Woonplaats: Machelen
Ik rodeer mijn ICC op 5 rondjes, max 9000 toeren.
Zorg er wel voor dat je motor op temperatuur komt tijdens het roderen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2008 5:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Net mijn blok opgehaald is de zuiger vervangen en moet hem dus opnieuw inrijden.
Ik heb er nu de nieuwe ibea l7 eindelijk op zitten maar is het niet verstandiger om hem met de orginele carb in te rijden.
Ik denk dat ik namelijk die ibea nog eerst goed moet afgeregeld te zien krijgen of weet iemand een basis instelling van die dingen.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2008 5:16 pm 

Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Helden
Citaat:
Ik kon geen ander topic hierover vinden.. dus ik open maar een nieuwe

Laatst nog een topic over geweest, zie:
http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4131
Na goed warm gedraaid op de bok doe ik er een kwartiertje over op de baan (TM k9b). Ik heb wel eens van iemand gehoord dat de CRS wel wat kritischer komt (dat betekent voorzichtiger op temperatuur laten komen en wellicht langer inrijden). Maar het blijft uiteraard "horen van".

Citaat:
Ik heb er nu de nieuwe ibea l7 eindelijk op zitten maar is het niet verstandiger om hem met de orginele carb in te rijden.

Paul, als je geen basis afstelling te weten komt zou ik het niet met een nieuwe carb doen (maar dat is mijn mening uiteraard). Ik heb het een keertje ingereden terwijl de afstelling nog verre van optimaal was...heeft me een zuiger gekost.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2008 7:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Roel... Topic gestart; Geplaatst: Za Apr 22, 2006 11:20 pm

"Laatst nog een topic over geweest, zie: "

Back to the future?

Ik sluit me echter wel aan bij Paulo, dat lijkt mij ook een goede manier... je moet ook de wat hogere toerentallen halen en te voorzichtig inrijden is ook niet goed.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2008 7:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Net toch nog even liggen zoeken en vond het volgende:

CARBURETTOR ADJUSTMENT GUIDE
* T.O. = TURNS OPEN
Hereinafter are shown some basic carbs. settings according to the engine version (after engine run-in):
F1 engine vers.: “IBEA L7” Ø30 carburettor H = 1.10 (1 turn and 10’) L = 1.30 (1 turn and 30’)
F2 engine vers.: “IBEA L6” Ø24 carburettor H = 1.10 (1 turn and 10’) L = 1.25 (1 turn and 25’)
F3 engine vers.: “TRYTON F3” Ø20 carburettor H = 0.20 (20’) L = 1.30 (1 turn and 30’)
Based on various factors as altitude, ambient temperature etc. it might be necessary to reset the
carb. setting to optimize the performance of the engine.
ATTENTION:
- Never lean too much as lean mixture will overheat the engine and cause seizure.

3.5 ENGINE BREAK-IN
The break-in of the engine must be performed following a few fundamental
recommendations:
1. Adjust the carburetion. Start with a basic adjustment on the rich side.
2. Warm the engine gradually for about 5 minutes, at half throttle, making a few laps
at low speed, gently closing and opening the carb. throttle (if a tachometer is
installed never exceed 10.000 ÷ 11.000 RPM). Never keep the same RPM for a
long time.
3. Increase the speed for 5 minutes (at throttle ¾ opening).
Never keep the same RPM for a long time.
4. Increase the speed for 5 minutes at max. speed on the twisty parts and making the
engine rich at half straight (cover with the hand, for an instant, the holes on the
air filter, keeping the throttle wide open).


Dus ik denk dat ik hem toch gewoon laat zitten anders ben ik volgende week alleen maar het toeren en sleutelen op de meeting en dat was ik toch niet van plan.
Ik durf het wel aan met deze instellingen en de tips van deze en gene op het forum.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2008 11:10 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Citaat:
3. Increase the speed for 5 minutes (at throttle ¾ opening).


dit lijkt me ook niet echt ok.
Met als reden dat bij 3/4 gas je naald nog in de buis hangt en het mengsel dus (te) arm is.

Ik rijd zelf de motor warm door wel direct volgas te geven maar niet boven de 9000 toeren te komen de eerste 6 ronden.
En op de rechte stukken constant gas los en weer volgas.
Daarna afkoelen en de 5 ronden daarna het toerental lanzaam op te bouwen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 6:20 am 

Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Helden
Citaat:
Back to the future?

haha, ja inderdaad, had ik f over het hoofd gezien


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 8:52 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
Quote: ‹ Selecteer ›
3. Increase the speed for 5 minutes (at throttle ¾ opening).


dit lijkt me ook niet echt ok.
Met als reden dat bij 3/4 gas je naald nog in de buis hangt en het mengsel dus (te) arm is.


Ik denk niet dat er bij de beschreven carbu types een naald aanwezig is, buiten de naald die de pompwerking afsluit dan toch. Of heb ik het zo mis?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 3:53 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Topicstarter rijd een ICC,

daar zit naar mijn weten geen Ibea of Tryton carb op ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 3:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
het gaat bij mij inderdaad om een automaat blok de iame x30
De inrij beschrijving stond in de handleiding van de kf1 versie van hun.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 8:31 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Zo zie je maar, soms voorkomt de hele topic overlopen al wat misverstanden. Ook al is het een lange topic. ;-)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 19, 2008 2:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Het gaat dus om een vlinderklep carburateur, geen last van naalden bij het inrijden dus.
Zelf zou ik niet met al teveel onbekende faktoren gaan spelen, en het inrijden dus doen met de oude carburateur.
De procedure die je gevonden hebt van de KF blokjes zou je best kunnen volgen lijkt mij, gaat in 3 stappen van ieder 5 minuten. Wil je aan de zekere kant zitten zou je die tijd wat kunnen verlengen naar bijvoorbeeld 10 minuten, het kost alleen wat extra tijd en geduld, verder niks :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David