Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: wankel of vampire
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2008 9:10 pm 

Geregistreerd: wo maart 26, 2008 7:16 pm
Berichten: 8
Woonplaats: texel
hallo ik zit erg te twijfele tussen een vampire of een wankel het zijn allebei snelle motoren maar moet veel koppel onderin hebben want we hebbe een klein baantje en het moet wel een klein beetje handelbaar zijn. en hoe zit het met de betrouwbaarheid van de twee. vooral de koppeling want die krijgt aardig wat te voorduren op onze kleine baan. kan iemand mij iets vertelle?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2008 9:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik hoor en lees van beide motoren zowel positieve als negatieve berichten.
De koppelingen zijn in ieder geval bij beiden nogal slijtagegevoelig.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2008 9:21 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Een wankel heeft veel koppel onderin. Je kunt ook verstelbare koppelingen kopen. Ik weet niet hoeveel verstelbaarheid die hebben. De mijne is standaard volgens mij en grijpt rond de 4k RPM in. In de bochten breekt de achterkant gelijk uit als de koppeling hard ingrijpt. Licht gasgeven en door de bocht rollen kan, maar geef je wat meer gas dan gaat de kart scheef. Hoelang de koppeling meegaat weet ik niet. Kwa revisie is de wankel makkelijker. Het bestaat uit weinig onderdelen en je hoeft alleen kleine onderdelen te verwisselen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2008 9:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
een wankel, danwel vampire of andere vt-250 motoren
komen helemaal niet tot zijn recht op een kleine baan

gewoon omdat ze het vermogen niet kwijt kunnen
dan zou ik het zonde vinden om zo'n duur blok te nemen

ik zelf heb in eefde en oldenzaal wedstrijden gereden met een 390
en veel sneller zijn die motoren dan niet
zal hooguit een sec schelen, als je dat al haald

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 8:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Een Wankel heeft ook bovenin de toeren veel trekkracht; komt geloof ik doordat er dan een extra klep opengaat en het vermogen er dan pas vol in komt heb ik me laten vertellen door iemand die er een heeft gehad. Hierdoor komt een Wankel inderdaad niet tot z'n recht op een korte baan.

Een Vampire of Swissauto SA250 zal beter tot zijn recht komen. Op Driebergen rijdt sinds kort een Swissauto SA250 en dat gaat best aardig, ondanks dat dit ook een korte baan is. Dus het kan wel, maar op een langere baan is er meer uit te halen natuurlijk.

Een andere optie is een TKM; een 4-takt motor met circa 20pk en veel koppel onderin waardoor deze ideaal is voor de kortere banen. Ik rij er nu zelf mee op Driebergen en dat gaat perfect (ga wel over op Swissauto maar dat is een ander verhaal :P ).

Kortom, ik kan je de TKM aanbevelen voor op korte banen en weet er eentje te koop te staan. Stuur me anders een PB en ik kan je vragen beantwoorden en eventueel aan een TKM helpen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 2:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik heb zelf wel eens met een vampire gereden, op oldenzaal en op eindhoven, ik moet zeggen dat de potentie van de vampire totaal niet tot uiting komt op een kleine baan als oldenzaal... Dit zal met een wankel nog erger zijn omdat deze nog veel meer vermogen heeft.

Ik denk persoonlijk dat het niet de moeite loont om voor op een korte baan een vampire te kopen...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 6:02 pm 

Geregistreerd: wo maart 26, 2008 7:16 pm
Berichten: 8
Woonplaats: texel
ik reed eerst 390 toen ben ik over gegaan op een subaru en nu zijn der 3 vampires op texel en die hou ik natuurlijk lang niet bij al helemaal niet met 100 kilo schoon aan de haak. dus nu moet ik het zelfde of sneller.
ik denk zelf dat ik beter de vampire kan doen omdat er al 3 van rijden maar dat weet ik nog niet zeker.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 6:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Je kunt ook nog een 2 takt cross overwegen, veel trekkracht onderin en snel!

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 7:24 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Mag je trouwens wel met een wankel op de baan rijden? Het kan te luidruchtig zijn. Of mensen willen gewoon geen wankel op de baan hebben. Vraag het na en als het niet mag, dan kun je nu makkelijk beslissen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 7:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Als er meer rijden kunnen jullie elkaar voorzien van adviezen, das altijd gunstig. De vampire heeft efficienter koppel onderin. Op korte banen is de Vampire sneller.

Je kunt natuurlijk overwegen een vampire R te nemen of een methanol versie. Deze zijn een tik sneller dan de gehomologeerde VT250 versie, door een andere caburateur, ontsteking en nog wat dingen.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 7:51 pm 

Geregistreerd: wo maart 26, 2008 7:16 pm
Berichten: 8
Woonplaats: texel
ja ik denk dat het ook wel een vampire word . een wankel mag wel bij ons. maar omdat er meer van rijde is het makkelijker met onderdele. de R is alleen maar sneller bovenin volgends mij


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 8:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm
Berichten: 385
Woonplaats: Drenthe
Wat betreft het kwijt kunnen van het vermogen op kleine banen kun je voor de grap eens kijken naar de uitslagen van de kartclub saterland die de afgelopen jaren ook op Vledderveen (+/- 450 meter) wedstrijden hebben gereden. In de open klasse zijn het over het algemeen de wankels en de Hirz (2 cilinder) en een enkele schakel.
Natuurlijk is het verschil met andere motoren op langere banen groter.
Ik blijf het in ieder geval, ook op een korte baan, een feest vinden om met de wankel te rijden.. :P
(over de vampire kan ik overigens niks zinnigs melden aangezien ik er nog nooit mee gereden heb)

Het blijft me overigens wel wat verbazen dat er steeds gesproken wordt over het "dure" blok van de wankel. Oke de aanschaf is wat duurder. Echter de onderhoudskosten beduidend minder dan b.v. een ICC. (misschien is een al genoemde crossblok nog een optie).

Ik heb overigens al wel eens gemeld dat ik met beiden ongeveer even snel ben op Vledderveen. Daarbij rij ik met de Aixro met een voor mijn gevoel minder chassis dan met de ICC.

_________________
*
Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt. :shock:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 8:19 pm 

Geregistreerd: wo maart 26, 2008 7:16 pm
Berichten: 8
Woonplaats: texel
ja wij moge geen schakel alleen 4 takt automaat en wankel mag ook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 11, 2008 7:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Omdat je aangeeft 100kg te wegen, kun je ook overwegen voor de Swissauto te gaan; dit blok weegt minder dan de Vampire en hiermee win je dus iets van je "gewichtshandicap" terug. Alleen mis je dan wel het uitwisselen van ervaringen met mensen die hetzelfde rijden. Maar goed, het is te overwegen natuurlijk.

Succes met je uiteindelijke keuze.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 11, 2008 9:03 pm 

Geregistreerd: wo maart 26, 2008 7:16 pm
Berichten: 8
Woonplaats: texel
ja heb ik ook al naar gekeken en heb van allebei een vermogen grafiek aan gevraagt en daar op kun je duidelijk zien dat de vampire bij weinig toeren meer koppel heeft . alleen bovenin is die meschien iets sneller maar dat zal niet veel schelen. maar dat maakt hier niet veel uit we moete het hier echt van veel koppel onderin hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David