Auteur |
Bericht |
joris
|
Geplaatst: ma aug 25, 2008 5:35 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
precies basjuh
doe je het goed dan stelt het meestal niet veel voor (de enigste waar ik moeite mee had waren vega xll kk en maxxis mm)
doe je het niet goed dan lukt het je nooit
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma aug 25, 2008 5:48 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Het gebeurd meestal zo: Je begint verkeerd en na een tijdje ben je al zover over je krachtreserves heen dat het je zelfs als je het wél goed zou doen zowieso niet meer lukt.
Het is dus gewoon een kwestie van oefenen, als je regelmatig bandjes verwisselt komt het vanzelf. Maar doe je dit maar 1 of 2 keer op een jaar dan blijft het meestal klooien. 
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma aug 25, 2008 5:54 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het enigste wat je moet onthouden is dat de gehele band over de binnenste rand van de velg moet zowel erop als eraf
|
|
Omhoog |
|
 |
Bob77
|
Geplaatst: ma aug 25, 2008 5:58 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
Gebruik op de kartbaan altijd een oude as, zet die tussen de bankschroef en druk dan de velg daar op met de binnenkant naar boven. Vervolgens beetje WD40 aan de velg en de rand van de band.
Eerste deel krijg je er zo over, bij de tweede rand de rand van de band onder de dunne kant van de velg drukken, zodat je aan de andere kant speling overhoudt, en vervolgens stukje bij beetje de rest er overheen drukken.
Beetje kromme uitleg, maar de meesten begrijpen wel wat ik bedoel :p
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma aug 25, 2008 8:03 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Is zeker juist, ik durfde de velg al eens zodaning op de bol van de trekhaak van mijn wagen zetten dat de onderkant op de bevestigingsplaat van die bol rust. Dan stond de velg al schuin en maakte het monteren gemakkelijker. WD40 gebruik ik nooit meer, heb een keer voorgehad dat ik in de 2de bocht de voorband van de velg drukte en van de baan ging.
Was wel tijdens een racedag en met een start bandendruk van net 500Gr.
Nu gebruik ik gewoon een stukje handzeep dat ik nat gemaakt heb. Handzeep droogt ook op, spul zoals WD40 niet en dat is het gevaarlijke eraan. Alhoewel ik weet heb van kerels die wél probleemloos WD40 gebruiken. 
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma aug 25, 2008 8:30 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik gebruik dreft en heb er nog nooit problemen mee gehad
|
|
Omhoog |
|
 |
Theo
|
Geplaatst: ma aug 25, 2008 10:14 pm |
|
Geregistreerd: do aug 07, 2008 9:08 pm Berichten: 44 Woonplaats: Nuenen
|
Bedankt voor de tips.
Het lukt al aardig met de hand, ligt inderdaad toch veel aan de techniek.
Als het me nou echt te zwaar blijft gaan, dan kom ik wel een keer een schaar bij je aanschaffen Bas.
Van de week ga ik het nog een keer proberen met de bandjes van de minikart van mijn zoon. Als ik dan weer ga vloeken en moe wordt van het zweten dan wordt het een schaar haha....
_________________ Kombikart Rotax max SR. 125 cc Kombikart Iame 60 cc
|
|
Omhoog |
|
 |