Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 5:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
wel beetje professioneel he! :D

:P:P:P tis een soort projekt en hobby in 1 ;)

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Met betrekking tot de uitlaat zijn er wat variaties mogelijk, welke wel degelijk invloed hebben op het gedrag van de motor (als je niet alleen naar het motor geluid luisterd. Een wat langere pijp (dus niet de demper) zal in het lagere bereik wat meer trekkracht geven (maar dat heb je alle vrij veel) een kortere spuitstuk zal boven in wat langer door trekken (zo worden de meeste motoren tegenwoordig opgebouwd. De 390 van jou heeft naar mijn mening een te lange en dunne pijp.
Waar heeft de vorige eigenaar die 18 pk van afgeleid? natte vingerwerk?

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 5:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
Update Update !!


hier ruwe vorderingen en fotos van mijn blok ... zit nu momenteel nog geen krukas en vliegwiel op en de juiste bouten zitten er nog niet in ;)

[img=http://img230.imageshack.us/img230/6357/spa0186ic0.th.jpg]

Afbeelding

Swiss

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 5:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
de link zit ook foto op

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 5:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Zo, das wel een lange inlaat! Ben benieuwd hoe dat zich gaat gedragen...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 7:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
kwestie van proberen he! ;)

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 7:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Het is ook te berekenen, dit heb ik afgelopen jaar op school gehad maar eerlijk gezegd ben ik vergeten hoe de formules precies in elkaar zaten...

Was iets met frequenties en pulsen in het inlaat kanaal, veroorzaakt door het openen/sluiten van de kleppen en de onderdruk in de cilinder bij het openen van de inlaatklep...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 8:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
de meeste spruitstukken voor een getuned honda blok zijn een kort bochtje of naar voor of naar achter, licht eraan waar je het blokje koopt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 9:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
gewoon proberen en als het sneller loopt ben ik tevreden

trouwens een auto motor heb je daar wel eens een spruitstuk van gezien ? ;) hoelang die is :P

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ja daar hebben we aan moeten rekenen... alleen met meerdere cilinders zit het toch weer net iets anders...

Proberen is inderdaad net zo snel als je niet precies meer weet hoe het zit.. :lol:

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David