Auteur |
Bericht |
burens
|
Geplaatst: vr aug 15, 2008 1:07 pm |
|
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 12:52 pm Berichten: 88 Woonplaats: NOP
|
hier foto's van een kart op waterstof van de TU DELFT.
Toekomst ???
Na maandenlange voorbereiding heeft het Greenchoice-Forze Formula Zero raceteam van de Technische Universiteit Delft de waterstofkart gepresenteerd waarmee zij 22 en 23 augustus deelnemen aan ‘s werelds eerste kampioenschap voor waterstofracers.
Autocoureur Tim Coronel beseft dat Formula Zero de toekomst in handen heeft. “Hoewel we zijn opgegroeid met rook en benzine, zien zelfs wij dat waterstof een belangrijke ontwikkeling is voor het milieu en de racerij”, motiveerde Coronel bij de onthulling van de kart. “Ik hoop dat er straks nog veel ‘Coronelletjes’ kunnen racen, dus dan moet je er vroeg bij zijn. En dat waren wij namens het kartcentrum dan ook met de ontwikkeling van de eerste waterstof aangedreven Formula Zero kart. Maar nu zie ik voor het eerst eigenlijk het plan dat er toentertijd werd gepresenteerd. Ik wil het team uit Delft heel veel succes wensen.”
_________________ Allez zal rechtkom !!
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: vr aug 15, 2008 3:26 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Hij heeft iets weg van het eerste formula zero prototype wat ze toen gebouwd hebben.... Die eerste heb k toen gezien, en deze kon op een tank waterstof (formaat duikfles ongeveer) wel 2 minuten volgas rijden, daarna begon het vermogen al af te nemen... Ook weegde deze 230 kg oid en hij koste toendertijd een 1,5 miljoen euro, dus niet echt een succes...
Ik weet neit of er mensen zijn die deze al in actie gezien hebben maar ik hoop dat hij beter is als de eerste...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr aug 15, 2008 6:55 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik geloof dat kombikart hier ook een vinger in heeft zitten
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za aug 16, 2008 11:05 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Leuk ontwerp
jammer dat die kart zo lelijk is.
Ik hoop dat het een succes wordt
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: za aug 16, 2008 3:19 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
bla! bla! bla! bla! bla!
Kan je zeker casette bandjes kopen met de motor geluiden
|
|
Omhoog |
|
|
Birel Racing
|
Geplaatst: za aug 16, 2008 10:43 pm |
|
|
Hier in Belgie zijn ze daar ook al mee bezig, maar er zijn wel enkele problemen met deze soort karts. Je kan moeilijk sturen en zo'n kart weegt zeer veel. En dat van die motorgeluiden kan wel kloppen. Ze hebben zo'n kart met een mp-3 speler ingebouwd, dus dan kan je zelfs F1 geluiden gebruiken !! Maar geef mij maar toch gewoon het geluid van een ECHTE motor
grtz
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: za aug 16, 2008 11:55 pm |
|
|
duidelijk studie model.
ziet er voor geen meter uit.
ik zie altijd als men iets nieuws ontwikkeld dat het er nooit uit ziet.
als zich daar nu ook eens mensen mee bezig houden voor ze met zo'n idee op de markt komen wekt dat net ff wat meer interssse op.
en verder sluit ik mij 100% aan bij birel racing.
er gaat niks boven een lekker geluid van een scheurende kart op een buitenkartbaan.
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo aug 17, 2008 4:03 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
opizch wel een leuk project maar ik zie me nog niet in zo'n tank racen!
hier een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=acuEXI3C-Vw
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|