Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 9:02 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Hoi

Ze zeggen dat je je hand het best op je luchtfilter houd voor een bocht met een 100cc.
Dit zorgt voor smering maar moet dit lang of is enkele seconden voldoende ? ( k wil dat hij niet verzuipt he ).
En als je dit niet doet is da echt zo erg of kan dat niet veel kwaad ?
Ikzelf heb het tot nu toe 5 keer gedaan denk ik en ben al 4 keer gaan karten met mijn 100cc.

Hopelijk weten jullie antwoorde op mijn vragen :D

Grtz

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 9:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
volgens mij doen ze het meestal als ze een lang recht stuk hebben gehad net voor het aanremmen van de bocht dat hij ff wat meer smering krijgt na die hoge toeren.
Dacht ik. Ik ben alleen geen 2 takt rijder..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 9:30 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
ok bedankt

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 9:39 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
klopt,
Na het rechte stuk even je hand op je luchtfilter.
per ronde zou ik het toch wel 1 a 2 keer doen.
Want als ( zo goed als ) ''vol'' rijd en je choked niet dan loopt je blok zo vast.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 9:45 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Gewoon net voor je het gas lost even je hand op de luchtfiltergaatjes houden is goed. Even aanraken dus, enkele seconden is zeker te lang en zal je ook niet lukken omdat je motor na (als je dat haalt) een halve seconde al zeker en vast verzopen is.
Het choken dient om wat extra benzinemengsel binnen te trekken om onder andere de motor even wat te "verkoelen" maar zo zit er ook al vers mengsel klaar tegen dat je terug op het gas gaat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 10:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Toen ik nog 100cc reed deed ik altijd aan eind van rechte stuk. Het hoeft dus niet voor iedere bocht te gebeuren.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 11:45 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
OK iedere ronde na het einde vn het rechte stuk net voor je vn het gas gaat even je hand op de luchtfilter houden en je motor heeft minder kans om vast te lopen.
Als je dat nu niet doet loopt die dan vast?

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 11:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Kans bestaat....

Maar ik ben het ook wel eens vergeten, en er is toen ook niks vast gelopen. Maar om je motor een beetje te sparen en de kans kleiner te maken dat hij vast loopt gewoon chocken.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 12:07 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Ok
Bedankt voor de hulp :D

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 1:15 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Philipper, als je je motor echt scherp zet heb je inderdaad kans dat je motor sneller vast gaat en door het "choken" kan je dat deels voorkomen. Maar geloof me, er rijden een hoop piloten rond die telkens choken terwijl hun motor niet echt hoog in toeren gaat en zelfs rookt onder het rijden. (dus niet zo scherp staat). Maar het is natuurlijk altijd beter voorkomen dan genezen.

Wel opletten met het te fel of veelvuldig choken want je hebt dan wel meer kans dat je een clappet beschadigd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 3:40 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Ok
Mijn motor staat niet zo scherp carburateur staat meestal op de standaart afstelling 1-1. En ik smeer hem zeer goed
:D

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 4:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik zou het eerlijk gezegd van begin af aan aanleren, ook als je nu nog met een conservatieve afstelling van de carburateur rondrijdt, maar zoals Beire al aangaf, niet overdrijven.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 4:36 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Ja ok
Ik choke gewoon af en toe niet te veel en niet te weinig.
Indien niemand nog een reactie heeft mag hier een slotje op :D

Bednakt iedereen voor de uitleg

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 5:15 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het choken dient te gebueren bij hoge toerentallen (17k of meer) laat je dan je gas los voor te remmen dan krijgt je motor geen benzine dus ook geen smering terwijl hij wel hoog in toeren draait (is dus niet gunstig) om dit te voorkomen choke je

je moet wel je gas vol open houden anders choke je weinig tot niks


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 5:21 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
wordt er dan gas en rem tesamen gegeven ?

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David