Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 9:52 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
de hart lijn achter hoeft niet paralel te lopen aan de hartlijn van de voor as (dit is echter niet te verstellen maar zit meestal in het frame) makkelijk te kontroleren door je sporing voor op 0 graden te zetten en dan de afstand van de ene fusee naar de achteras te meten en van de andere fusee deze maten moeten gelijk zijn (wel achteras in het midden zetten)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2008 8:42 pm 

Geregistreerd: ma jun 02, 2008 8:34 pm
Berichten: 42
Woonplaats: IJmuiden
Ben sinds kort begonnen en begin steeds meer te begrijpen hoe belangrijk een goede bandenspanning is, kan iemand mij vertellen wat over het algemeen het verschil in bar is tussen koude en warme banden?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2008 9:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hangt van het weer af en je rijstijl. Maar ervan uitgaande dat je rijstijl altijd hetzelfde is en je niet overdreven veel onderstuur/overstuur hebt, zou ik zeggen een verschil van 0.2 bar. Dit is tenminste wat ik meet bij Maxxis HG3 en Maxxis MM tussen koud en warm. Hoe warmer, hoe groter het verschil op kan lopen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2008 9:07 pm 

Geregistreerd: ma jun 02, 2008 8:34 pm
Berichten: 42
Woonplaats: IJmuiden
Dankje, dit is wat ik ongeveer heb kunnen meten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2008 10:56 pm 

Geregistreerd: vr sep 22, 2006 1:02 am
Berichten: 53
Ik had nu woensdag mijn hg3 op koud voor 600g en vanachter 550g en dit was perfect van wegligging dit was wel met een icc.
Grtz


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 6:31 pm 

Geregistreerd: ma jun 02, 2008 8:34 pm
Berichten: 42
Woonplaats: IJmuiden
Heeft iemand weleens temperatuur opgenomen van Bridgestone YJL banden gemonteerd op een 390cc, zoja wat was de ideale temperatuur en behaald bij welke bandenspanning?

Mvg, Piet Braam


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 6:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
tussen de 70 a 75 graden had ik hem
komt ie echter onder de 68 graden, dan heb je direct gripverlies (zijn ze erg gevoelig voor)
laat ze ook niet te heet worden
want 1 keer de banden blauw, kun je ze beter als wedstrijdrijder de container in gooien, want dan zijn ze gewoon 0.2 sec per ronde langzamer

ik vond het rondbanden om mee te rijden, toen ik nog 390 reed, juiste temp is erg belangrijk bij deze banden

meestal zat ik rond de 0.6 a 0.7 bar met een temp. van 20-25 graden
dit was in oldenzaal en eefde

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 6:51 pm 

Geregistreerd: ma jun 02, 2008 8:34 pm
Berichten: 42
Woonplaats: IJmuiden
Bedankt voor je advies

Gr. Piet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 8:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
Hey Jannes,

Kun jij als oud wedstrijdrijder in 390cc op Oldenzaal eens wat waarden vermelden over die YJL banden. Bijv. 10-15 graden is 0.x bar, natte baan is 1.x bar.
Of is dat concurrentie gevoelige informatie? ;-).

Ik rij dit jaar voor het eerst de wedstrijden op Oldenzaal en kom er nooit echt goed mee weg. Heb net als pjbraam nu zo'n temperaturmeter besteld, kijken of dat helpt om toch wat sneller te worden.

Verlies nu zo'n 1 sec per ronde op de leider. Ook afstelling speelt natuurlijk mee, maar alles helpt, dus als je kan helpen met wat algemene setup informatie is dat erg tof!

Alvast bedankt,
Highfly

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 9:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
wat ik als eerste zou moeten weten, is of jouw motor volgens reglement getunend is


dus overmaat zuiger, timing aangepast lichte tks koppeling enz

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 9:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Ik rij met de YJL rubbers (maar dan andere maten, voor RK1) op 1,0 warm meestal. Soms 0,9 maar beslist niet hoger dan 1,0

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 9:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
Blok is voor zover ik weet niet getuned, dus (nog) geen overmaat zuiger, maar sinds kort wel voorzien van TKS koppeling.

Ik heb 2 van de 3 oude karts van á la Kart (studentenkartvereniging), o.a. Rik van Beek heeft daar op gereden, misschien dat je dat iets helpt?

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 9:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
als die blokken nog niet gekieteld zijn kan dat idd die ene sec zijn

iig dat was bij mij wel het geval (ong 0,7 tiende)

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 11:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
@ highfly,

Die blokken hebben geen overmaat zuiger, neem aan dat je de BRM karts hebt?

Die TKS koppeling zat er altijd al op volgens mij... Die motoren zijn prima en de karts ook. Heb er zelf ooit mee gewonnen in de VKCT. Toen werd er nog gereden met HG2 banden.

Lijn de kart uit op 2 mm uitspoor
Doe 2,5 a 3 ringen aan de binnenkant van de velg (alluminium velgen neem ik aan nog steeds?)
Zet de kart achter op 138,5 cm breed.

Spreek me gerust een keer aan als je me toevallig in Oldenzaal ziet, ik rij de 24 mee met de wedstrijd.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 4:03 pm 

Geregistreerd: ma jun 02, 2008 8:34 pm
Berichten: 42
Woonplaats: IJmuiden
Hoi RJ,

Bedankt voor je informatie!

Groeten Piet (ook een nieuwe 390 rijder)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David