Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vampire v.s. Rotaxmax
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2008 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
Hey,

Ik heb besloten dit seizoen niks meer te gaan doen (wegens werk en prive) en door te sparen voor
volgend seizoen. En dan wou ik weten wat het prijs verschil ongeveer is tussen het vt250 kampioenschap met een vampire en een kampioenschap met een rotaxmax.
Want ik ga uit 1 van deze 2 motoren kiezen om mee te gaan rijden, ik weet dat de vampire sneller is als een rotaxmax en dat maakt me verder niet uit. Want ik heb hiervoor alleen nog maar belgischwinter kampioenschap gereden met een Honda BEKC motor en dat is maar 200cc met 9 pk. Dus een rotax is al snel genoeg.
Maar ik wil dus voor de goedkoopste van de 2 gaan, welke klasse zou dat zijn?

Bij voorbaat dank! :wink:

Mvg gallie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2008 9:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Helaas kan ik je geen antwoord geven op die vraag, het interesseert mij zelf ook.
Vampire rijders gaan erg schaars om met het delen van ervaringen op kostengebied zo heb ik ervaren. Misschien kan RJ hier wat helderheid over verschaffen aangezien hij veel ervaring heeft met de Vampire.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2008 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
Dat is erg jammer natuurlijk. Hopelijk krijgen we er snel meer duidelijkheid over.
Wat ik wel weet is dat een rotax goedkoper in aanschaf is, maar is het ook goedkoper om wedstrijden mee te rijden dan een vampire? Als die vraag beantwoord zou kunnen worden zou ik heel blij zijn :).

Maar misscien weet je dit wel: Wat kost ongeveer een rotaxmax kampioenschap?

Mvg gallie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2008 11:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hier staat al het een en ander beschreven:
http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3169


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2008 11:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
houd ook de swissauto in het achterhoofd
die komt halverwege dit jaar op de markt (vergelijkbaar met de vampire)

maar deze gaat 2800 euro kosten ipv de 3900 van de vampire

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 13, 2008 10:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
voor zover ik weet is de vampire duurder in aanschaf maar goedkoper voor wedstrijden dan een rotax max

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 13, 2008 11:06 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
entreegelden, bandenkosten etc zullen vergelijkbaar zijn. (bekijk daarvoor even de reglementen van de organisatie)

Een rotax kost nieuw ong 2200 euro, tegenover 4000 van de vampire. Daar kun je dus naast de aanschaf van de rotax ongeveer 6 complete revisies van de rotax voor financieren. En mocht je de 4-takt moeten reviceren, giet dan de portomonee maar op de kop, aangezien de revisiekosten van een 4-takt vele malen hoger zijn als die van een 2-takt.

Slijtage en onderhoud (ketting, tandwiel etc) zal geen groot verschil zijn.

Dan is er nog een groot verschil, de rotax max heeft veeel meer competitiemogelijkheden (en deelnemers) als de vampire.

En als je op de baan eens komt te staan met motorpech, kun je vaak op de baan wel onderdelen regelen van de rotax. Mocht de vampire stuk gaan, dan kun je naar huis.

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 13, 2008 11:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Bovenstaande van SkeurijzeR klopt.

De kosten van aanschaf zijn veel hoger, en het onderhoud uiteindelijk vergelijkbaar, daar je een rotax veel vaker reviseerd alleen de Vampire duurder is omdat het een viertakt is.

Het is slechts een keuze die je maakt, maar als je goed kijkt naar de klasse kun je zien dat de vergelijking met een Rotax niet opgaat.

Deze klasse is goedkoper en minder snel met hardere banden. Vampire is vergelijkbaar met de KF2 qua rijden, banden enz.

Dus ga je voor het goedkoopste ga dan voor Rotax. Wil je sneller en meer het top-automaten gevoel kies dan zeker Vampire, mede omdat je je dan geen zorgen hoeft te maken over motorafstelling, sproeierbezetting is lang niet zo belangrijk en geheimzinnig als bij Rotax. Gewoon starten en rijden.

@JVD, Swissauto zegt idd een motor te produceren. Helaas zien wij op dit moment slechts enkel een competitieve Vampire, Tech F1 en Oral en de wat oudere Biland rijden. De motor die jij noemt is bij uitzondering als prototype in Nederland geweest, en dat was niet zo'n enorm succes. Ik vraag me ook zeer af op de lanceer datum die jij noemt wel gehaald gaat worden, deze is nu al meerdere malen uitgesteld vanwege problemen. Gok niet op het verkeerde paard, mede omdat als de motor op de markt komt de klant verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en opdraaid voor de kosten van eventuele updates. Dit is bij eerder genoemde motoren niet het geval.

Laterzzz

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 13, 2008 1:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
Thanks voor al jullie info ;) hier word ik weer wat wijzer van!
Dat een rotax langzamer is maakt mij verder niet uit want voor mij gaat dat zekers snel genoeg zijn.

Mvg gallie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 13, 2008 3:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
@ RJ, wat veel mensen interesseert is een overzicht van de onderhoudsintervallen, wat er bij het onderhoud allemaal gedaan moet worden, en wat de kosten daarvan zijn, heb je misschien wat informatie wat dat betreft?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 13, 2008 8:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Ga ik even voor je na,

Ik meen iedere 10 uur kleppen stellen/checken.

Iedere 40 of 60 uur grote revisie, welke afhankelijk is van de staat van de zuiger enz.

De een verbruikt iedere race koppelingsplaten terwijl andere (waaronder ikzelf) een heel seizoen er met stilstaande start en Duits kampioenschap mee doen.

Ik kom hier op terug.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 5:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Zo even nagevraagd:

Nieuwe motor:

Na 5 uur olie verversen en kleppen stellen/checken

Vervolgens iedere 10 uur kleppen stellen/checken en olie verversen

1x per seizoen/ 50 uur grote revisie: lagers en oliefilter vervangen en andere onderdelen checkup/vervangen.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 6:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
en wat kost zo'n revisie gemiddeld ongeveer?

en kleppen laten stellen?

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 4:44 pm 

Geregistreerd: do aug 07, 2008 4:51 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Mol
Dus als ik het goed begrijp zijn de revisie intervallen nit groter dan die van een 2T?
En hoe zit het met de kosten, rond hoeveel draait zo'n revisie?

_________________
CRG RoadRebel - Vortex ROK
http://picasaweb.google.be/essex282


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 6:41 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
@ Rj Jij praat over de vampire of over de max ?
Dat is me even niet duidelijk :?

Mvg
Philipper

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David