Auteur |
Bericht |
Basjuh
|
Geplaatst: wo jul 16, 2008 8:12 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Dat word dan veel auto's poetsen.
Hou ook rekening ermee dat je naast aankoop van kart mischien nog meer moet inversteren. (ketingsmeer, benzine, helm, overal, maar dat staat al in ander topic beschreven)
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: wo jul 16, 2008 12:23 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Ik hou idd rekening met onderhoud, benzine krijg ik met korting van m´n opa en m´n vader en ik rijden nog wel eens motor dus ik heb al een helm + kleren
Auto's poetsen begin ik niet aan, werk bij me pa in de winkel en help m'n opa met de computer, dan heb ik aan het eind van de vakantie waarschijnlijk de kart er wel uit, met zakgeld en m'n spaarrekening red ik de rest wel
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: wo jul 16, 2008 2:06 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Een motor pak is niet het zelfde als een kartpak.
Volgens mij is het niet verplicht om met een pak te rijden.
Een pak kan dus altijd nog. Maar het is wel aan te raden.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: wo jul 16, 2008 2:25 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Zeker en op veel circuits is het wel verplicht hoor
Denk ook aan VEILIGHEID.
MVG
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo jul 16, 2008 3:24 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@Philipper: waar is dat allemaal verplicht dan? naar mijn weten alleen op genk namelijk. En op oldenzaal hebben ze liever van wel maar daar is het niet verplicht.
Met een motorpak ga je jezelf denk ik niet in het kartstoeltje weten te proppen, dus mocht je met een overall willen rijden (wel enigsins aan te raden) dan kun je beter gewoon een kart-overall kopen.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo jul 16, 2008 3:25 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
P.S.: Nee ik heb nog nooit op eefde gereden, wij gingen altijd naar driebergen met de honda...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: do jul 17, 2008 2:12 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Ben gister weer naar Eefde geweest en zag daar in de shop dat een pak maar 60 euro kost, zodra ik een kart heb koop ik daar dus wel een overall
We hebben het gister met de zetbaas van Eefde ook nog even over de aanschaf van een kart gehad en hij zei dat ik het beste voor Eefde een Honda 390 (waar ik nu naar op zoek ben) of een World Formula kon kopen, alleen ik heb nog nooit van een World Formula gehoord? Welke prijsklasse moet ik dan aan denken? En waar kan ik zoiets kopen want ik zie ze op marktplaats nergens staan
Ook nog even een andere vraag: Met wat voor bandenspanning moet je ongeveer rijden? Dat verschilt natuurlijk per situatie maar over het algemeen ongeveer? Moet ik aan 1, 2, 3 of 4 bar denken?
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do jul 17, 2008 2:52 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Hallo Scarto,
World Formula (WF) is een soort verzamelnaam voor motoren zoals Briggs&Stratton (B&S) en RK1. Als ik het goed heb zijn dit 150cc 4-takt motoren met circa 15pk.
Het voordeel van de WF motoren t.o.v. de Honda GX390 is dat ze veel lichter zijn en standaard meer vermogen hebben dan de Honda's. De betrouwbaarheid van de Honda is daarentegen beter, wat overigens niet wil zeggen dat de WF motoren slecht zijn. Ik geloof dat de RK1 te prefereren is boven de B&S, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zelf nooit met een WF gereden, maar ik denk dat het wel leuke motoren zijn. Dan de prijzen; nieuw kost een RK1 geloof ik circa 1.500 euro. Dit betekent dat tweede hands deze iets meer kosten dan een GX390, ook omdat er veel meer Honda's worden aangeboden t.o.v. de WF motoren die ook minder lang op de markt zijn.
Een Honda GX390 is goed te tunen (standaard 13pk, maar tot boven de 20pk is ook mogelijk) en ze blijven ook dan vaak betrouwbaar. Wat de tuning mogelijkheden van de WF betreft - geen idee ? Trouwens is tuning alleen interessant als je geen officiele wedstrijden rijdt, daar je anders meestal buiten de homolegatie zal vallen.
Mocht je geen wedstrijden willen gaan rijden, dan kun je ook een TKM overwegen. Dit is een leuk blok van 200cc met circa 20pk en die hebben ook veel op Eefde gereden. Mocht je over de TKM meer willen weten, stuur even een pb en ik kan je vanalles vertellen. Ik denk alleen dat een goede TKM iets boven je budget uit zal komen, maar deze is dan ook een klasse sneller.
Succes met de keuze.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do jul 17, 2008 3:12 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Om je vraag rondom de bandenspaning te beantwoorden.
Ik rij meestel tussen de 0,45 en de 0,8 bar
Hang grotendeels van band en weer af
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do jul 17, 2008 3:13 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Wilfred schreef: World Formula (WF) is een soort verzamelnaam voor motoren zoals Briggs&Stratton (B&S) en RK1. Als ik het goed heb zijn dit 150cc 4-takt motoren met circa 15pk.
Beste Wilfred en Scarto, de term W(orld)F(ormula) gaat alleen op voor de 200cc Briggs & Stratton motor, omdat dit de enige door de Fia gehomologeerde motor is.
Om mee te rijden, heel leuk, en als je wedstrijden wil rijden is er een behoorlijk veld voor bij de KNAF.
de motoren zijn bij goed onderhoud redelijk onderhoudsvrij, als je er een koopt, vraag er dan wel de motorkaart bij, zodat je altijd kan zien of het blok regulier onderhoud heeft gehad.
Wij (Simone en ik) hebben met de WF de laatste twee jaar redelijk probleemloos met de Chrono en KNAF wedstrijden meegereden.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do jul 17, 2008 3:39 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
He Alex,
Bedankt voor de correctie ! Klopt het wel dat de RK1 een 150cc motor heeft of ben ik verkeerd geinformeerd ??
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: do jul 17, 2008 4:34 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
http://link.marktplaats.nl/181604932
Wat denken jullie hier dan van? Volgens mij is het wel netjes.
Heb de eigenaar een mailtje gestuurd over de vraagprijs en verdere conditie van de kart
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: do jul 17, 2008 4:44 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ziet er wel netjes uit...
Alleen een 45mm achteras? Zou kunnen dat je deze origineel crg zal moeten kopen wanneer deze kromraakt of stukgaat, heb ze nog nooit van een ander merk gezien. Maar misschien dat iemand anders op het forum hier meer kijk op heeft, ik kan dit namelijk niet met zekerheid zeggen...
Maar verder ziet hij er wel redelijk goed uit van de foto's...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: vr jul 18, 2008 8:01 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Hoi Wilfred,
De rest van de info klopt best wel hoor
Bij de KNAF hebben de klassen een tijdje door elkaar gereden, vandaar de verwarring misschien.
De RK1 is 150cc (bedankt Seb voor de verbetering ) maakt 10.000 toeren, de Briggs is 200cc en maakt maximaal 7100 toeren.
Tot dezelfde klasse worden ook wel eens gerekend: Yamaha YF200R1 (200cc toeren nnb), JVC Honda (200cc 7000 toeren) en de Piaggio (200cc toeren nnb)
Maar de enige echte gehomologeerde World Formula motor, komt alleen uit de fabriek van Briggs & Stratton.
Groeten Lex.
_________________ kartloos
Laatst bijgewerkt door Lex op vr jul 18, 2008 2:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: vr jul 18, 2008 12:20 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
De RK1 heeft 150cc, 15 pk en maakt maximaal 11.000 toeren. Ook deze klasse heeft bij de KNAF een groot deelnemersveld, en het aantal RK1-rijders neemt naar mijn weten steeds verder toe.
Ook deze motoren zijn redelijk betrouwbaar, mits je ze goed onderhoud. De Carburateur is het wel het zwakke punt van deze motoren, maar als alle filters nog goed zijn en je een juiste carb. steun hebt moet dit ook geen probleem zijn. Het onderhoud van het blok is zeer belangrijk evenals het inrijden op elke trainingsdag.
Nieuw kost een motor 1200 euro, hierbij zit alles wat bij het blok hoort. Ik heb geen idee wat de prijzen van een 2ehands zijn. Maar ik denk dat je een goede kart hebt inclusief motor voor 2000 euro.
Ik denk zoiezo dat je het met 1000 euro niet gaat redden, gezien alles wat er bij komt kijken, maar veel succes!
Gr, Seb
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|