Hey Highfly,
Ik ben ook overgestapt van 390cc naar RK1 dit jaar, en ik rij met precies hetzelfde frame als jij, alleen dan uit 2004. Wellicht heb je me nog gezien bij de Wintercup @ Oldenzaal (zwarte bakken, #44).
Een nieuwe RK1 motor inclusief accu, uitlaat enz kost je 1200 euro. Daarbij komen nog kleine dingen als een uitlaatsteun enz.
Als je wedstrijden gaat rijden moet je ook een achterbumper UK type of die van plastic. Dit ivm veiligheid. De velgen waarmee je zal meoten rijden zullen voor 130 mm moeten zijn en achter 180 mm.
Het is belangrijk bij een RK1 motor deze goed in te rijden. Dit doe je ongeveer 3 uur. Ik ben zelf begonnen bij 6000 toeren en bouwde deze elke stint met 500 toeren meer op. Je neemt na elke 500 toeren hoger even rust en laat het blok afkoelen.
Dan de carburateur, dit zorgt voor vele problemen bij de motor omdat ze wel eens af willen breken. Het is belangrijk hier een goede steun voor te ontwikkelen. Ze zijn naar mijn weten nergens te koop dus je zult ze zelf moeten ontwerpen en maken. Als je een voorbeeld wilt moet je me anders maar even mailen. Ik heb deze week een nieuwe gemaakt namelijk.
Succes en wellicht tot volgend jaar bij de RK1 Senior!
Seb
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|