Auteur |
Bericht |
Letterlijk
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 2:50 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
Waarschijnlijk heeft deze oneindig veel torq en betrouwbaarheid....?
Dieselmotor 7,34kW, 10 Pk, 418ccm, Kartmotor Q1 Advertentienr.:151533912
Prijs:
€ 399,00
Datum:
27-02-08 22:53
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 2:52 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
Dieselmotor 7,34kW, 10 Pk, 418ccm, Kartmotor Q1
ArtikelNr.: 92681
Prijs € 399,00
Toevoeging
De OHV 4 takt eencilinder motor is geschikt voor de Kartsport, als ook voor
inbouw / vervanging in Pompen, Grasmaaiers, generatoren, trilplaten en nog veel
meer.
Let op: bekijk de technische tekening, bij gelijke zuigerlengte kan de motor
probleemloos vervangen worden.
De motor kan met een trekkoord zonder accu gestart worden (noodstartfuctie).
Carburateur, Uitlaat, Tank, Luchtfilter en onderhoudsvrije lood-Gell accu worden
meegeleverd.
Technische gegevens:
Motor: UD186
Motortype: 4 takt 1 cilinder luchtgekoelde Dieselmotor
Inhoud: 418cc.
Toerental: 3000.
Max. vermogen: 7,34Kw/ 10 pk bij 3600 toeren.
Starten door: Startmotor / trekkoord.
Motorolie: SAE 10W/30 winter / zomer.
Verbruik: 210 gr./ uur.
Inspuitsysteem: Dieseldirektinspuiting.
Tankinhoud: 5,4 liter.
Carterinhoud: 1,65 liter.
Koeling: Luchtgekoeld.
Brutto gewicht: 55 Kg.
Afmeting: 52,5 x 48,0 x 56,2 cm.
Cilinderinhoud: 86 x 72 mm
De motor is voorzien van een electriche starter met sleutel en een trekkoord
(net zoals bij een scooter, sleutel en kickstarter)
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 2:53 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 2:58 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Jammer dat er geen koppel gegeven wordt, kan bij een diesel nog wel eens belangrijk zijn.
Ik ben benieuwd wat zo'n ding zou doen op een kart. 390 killer??
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 3:05 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Ik dacht: leuk prokartmotortje, maar dan:
Bruto gewicht: 55 Kg.
Ik denk dat ik niet meer kan insturen met twee van die betonblokken achterop.
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 3:16 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
ja 55 is wel veel jaa. Is ie niet te strippen dan....399 is ook wel erg weinig geld voor een dieselmotor
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 3:28 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Een honda 390 weegt volgens mij 31kg gestript. Dit is ook al veel maar ik ben wel benieuwd wat die diesel weegt als hij gestript is. (volgens mij zit er ook een startmotor op die er af moet kunnen) En hoe zit het met de koppeling?
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 3:38 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
die 55 kg is wel met die startmotor...- startmotor -4 kilo denk ik
Je hebt natuurlijk wel veel meer koppel dan een benzinemotortje..
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 3:43 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
en qua afmetingen is hij niet een beetje groot? ik weet niet hoe groot een 4-takt motortje is.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 3:47 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
zeg dat je er 15 kilo af kan krijgen dan heb je er nog 40 over is toch aardig wat denk ik
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 4:02 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Niet aan beginnen, tis de moeite niet waard.
Te groot, te zwaar, te langzaam.
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 4:04 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Info over het koppel dat hij levert kan ik nergens vinden. Wel heb ik gevonden wat het droog gewicht is zonder startmotor
Ik neem aan dat recoil betekent zonder electrische startmotor:
Starting System Recoil/Electric starter
Dry Weight (recoil) (kg) 50
Dry Weight (electric) (kg) 55
Droog gewicht is dan dus 50kg.
Info over motor
Hij wordt overigens in china gemaakt.
Info over fabrikant
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 4:05 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Chinese motoren zijn volgens mij ook niet al te best
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 4:46 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Houden deze lagers e.d. het wel met oog op het karten?
Bovendien is hij VEEEEL te zwaar, kan me niet van t idee ontdoen dat er niet meer met je kart te sturen. Bij een prokart zul je niet meer in kunnen sturen en als vervanger voor een 390 is je gewichtsverdeling nóg beroerder dan bij een 390
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
anfos
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 4:51 pm |
|
Geregistreerd: di jun 24, 2008 3:53 pm Berichten: 26 Woonplaats: dronten
|
leuk idee voor de toekomst dieselkarten.......
maar nu (nog) kansloos echt kansloos 10pk 55 kg
oppassen voor inhalende trapskelters
|
|
Omhoog |
|
|