Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 9:27 pm 

Ik vind juist dat het wedstijden moeten zijn voor HOBBY rijders. En dus gewoon lekker een ontspannen wedstrijd rijden tegen elkaar. Als je dan ergens goedkoop aan bandjes kan komen mag je niet belemerd worden door een regelement vind ik. Hou het gewoon lekker ontspannen en doe niet te moeilijk over verschillen in materiaal. Als je duur wilt doen moet dat kunnen maar als je goedkoop wilt rijden moet dat ook kunnen vind ik.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 9:28 pm 

Samuel, heb jij ooit wedstrijden gereden?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 9:36 pm 

nederlandse vereniging recreatie karters
( nvrk)

zo klint het denk ik paul.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 9:38 pm 

1 keer bij de IKK. Maar ik vind dat je dit niet te serieus op moet willen zetten. Het is volgens mij een een vereniging voor hobby rijders met als doel sterker te staan in nederland namens de karters. Er zullen demo's worden georganiseerd en ook wedstrijden. Zie het dan meer als een soort forum meeting waarbij ook nog een wedstrijd wordt gereden. En waarbij het ook belangrijk is om te laten zien hoeveel plezier we allemaal in het karten hebben. En dus niet alleen willen winnen maar ook een leuke dag hebben als RECREANT.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 9:43 pm 

Ik rijdt zelf ook als recreant wedstrijden. Ik kan je vertellen dat als er 10 kart in jou klasse rijden de 5 pk meer hebben dan jij, dan heb je er niet veel lol aan. Als je lekker wilt racen op de baan dat zullen technische zaken aan banden moeten leggen.
Verder wil ik me niet teveel met deze vereniging bemoeien, ik geloof dat het zaak ik van de bond om ervoor te zorgen dat karting onder de aandacht komt bij onze overheid. Als deze dat niet doet zullen er bij de bond mensen moet instappen die dit wel voor mekaar kunnen krijgen.

groeten Roeland

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 10:18 pm 

nou daar zijn ze dan al jaren niet in geslaagd.
de banden is een keuze die de mensen zelf mogen maken in een wedstrijd dat is zeker ons doel,dit worden hobby wedstrijden.
we willen het goed en goedkoop kunnen doen vandaar.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 10:25 pm 

Bas, jij gaat het dus dan door het opzetten van een vereniging wel allemaal ff redden dat er meer kartbanen komen? En weet ik wat je allemaal nog meer wil. Het organiseren van allerlei dagen is natuurlijk helemaal goed dat ben ik met je eens. Maar hier via het forum zijn er veel mensen die toezeggen dat ze komen maar dan uiteindelijk niet komen opdagen. En dan heb jij met vele anderen een hele avond/dag voorbereid voor nop.
Al enkele jaren komen er steeds meer mensen die alleen maar gebruik willen maken van andermans faciliteiten en er verder geen hand voor willen uitsteken als er eens om vrijwilligers werk gevraagd word. (dit zijn veelal wedstrijd rijders al zijn er ook goede.) Het merendeel van de karters zegt dat ze het wel wat kan schelen dat er minder kartbanen komen in nederland, maar in werkelijk geven ze er niks om.

Groeten Roeland (hopelijk gaan jullie me aangenaam verrassen.)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 07, 2008 9:01 am 

@roeland we gaan proberen er iets van te maken,zoals ik al aangaf we hebben al plaatsen waar we wedstijden kunnen gaan rijden[ook een circuit.
er zullen altijd mensen zijn die afhaken,veel roepen en weinig doen.
daar ben ik er in ieder geval niet 1 van.
en als ieder zijn energy nou zou gebruiken om er iets van te maken komen we een heel eind.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 07, 2008 10:56 am 

@roeland, ik denk dat we op dit moment met een groep mensen zijn die er de schouders onder willen zetten, en dat we naast de "ingeslapen" normale kartvereniging, een club willen worden met een frisse kijk op het karten en de evenementen eromheen. het is gebleken dat de instanties die er nu voor gaan om de banen open te houden veels te zwak staan om banen open te kunnen houden, ik wil niet zeggen dat ons dat wel lukt maar gezamelijk staan we in ieder geval een heel stuk sterker.
ook zien we diverse mogelijkheden om de kartsport te promoten via straatevenementen ed. en weten we dat er vraag is naar een makkelijk opgezet systeem van races te verrijden zonder de al eerder vermelde bandenkeuzes, uiteindelijk maakt het namelijk niet uit of je wint, maar dat we met zijn allen een leuke dag hebben gehad,als je dan niet mag rijden omdat je bijvoorbeeld bridgestone banden hebt ipv maxxis (ik noem maar wat) is dat natuurlijk niet leuk, en als die persoon dan verliest en dat ligt aan de bandenkeus, kan hij de volgende keer een ander soort band kiezen, we hebben echter niet allemaal een sponsor achter ons staan die met een hele grote bak geld aankomt, zodat we ons materiaal op een inventieve manier moeten gebruiken om snelle rondetijden neer te zetten, laat maar eens zien dat je goed kunt rijden en dat je met een ander soort band of instelling van je frame wel tijden neer kunt zetten waar anderen niet in de buurt komen, en als je dat niet kunt, dan geniet gewoon van een dagje gezellig karten, want dat is denk ik wat we uiteindelijk allemaal willen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 07, 2008 11:21 am 

Het probleem bij een bandenregelement is volgens mij dat er altijd mensen zijn die lopen te klagen over de banden. Op deze manier kan ieder een band kiezen waarmee hij/zij goed uit de voeten kan en welke naar hun mening prettig rijd...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 07, 2008 1:34 pm 

het gaat er niet om dat mensen die een goedkope band willen rijden dit niet mogen het gaat erom dat mensen die wel duure snelle banden kunnen betalen een streep voor hebben op de rest waardoor winnen met je goedpkope banden bijna onmogelijk word. daarvoor word er met gelijke banden gereden

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 07, 2008 5:17 pm 

Is ook zo, alleen als ik bij bijv. de vkct hoorde hoeveel mensen er toen klaagden over de banden dan heb ik er toch zo mijn bedenkingen bij...

Bovendien waren deze banden ook niet de goedkoopste, maar dat terzijde...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 07, 2008 6:23 pm 

mensen laten we niet op de feiten vooruit lopen.
bas is er mee bezig en we horen van hem hoe het 1 en ander gaat lopen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 07, 2008 6:33 pm 

hoho ik ben niet alleen,er zijn meerdere mensen mee bezig.
maar de mensen die hier van alles opperen........ maak een plan en laat het zien. aan loose kreten hebben we niet zo veel.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 07, 2008 7:15 pm 

en zo is het maar net... alleen wanneer iets echt zichtbaars getoont word zal het helpen... Ondertussen word alleen maar gespeculeerd over totaal on interessante dingen die helemaal niets te maken hebben bij het opzetten van een vereniging. Alleen maar dingen die te maken hebben met wanneer er een vereniging is die wat kan bereiken.

Zo werd door bas gevraagd of iemand misschien een regelement wil opstellen maar hier is door niemand op gereageerd... een hoop blabla maar weinig actie..

Wat heb ik dan gedaan? want dat is natuurlijk de vraag die volgt... ik heb een website klaar staan! die direct online kan als de vereniging er is!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende