Auteur |
Bericht |
Basjuh
|
Geplaatst: di mei 20, 2008 8:25 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
David schreef: Citaat: HG3 heeft hele goede grip, alleen slijten vooral de voorbanden onder je kont vandaan... Valt best mee vind ik, ze zijn wel eerder versleten dan de achterbanden. Je zou ook kunnen stellen dat de achterbanden veel te lang meegaan Wat betreft harde of zachte banden. Het van de baan vliegen ligt niet aan de banden, dat ligt aan het over de limiet gaan, en daar heeft de rijder meer invloed op dan de banden lijkt mij. Wel denk ik dat je met harde banden minder plezier aan een dagje karten overhoudt, je wilt het vermogen van je motor immers ook in de bochten kunnen gebruiken, en niet alleen op het recht stuk.
Bij mij is het juist andersom
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di mei 20, 2008 10:20 am |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ik heb in het verleden 4 jaar aan motorsport gedaan (NK en EK superbike met snelheden tot 280 echte km/h) en kart een jaar of 5. Ik denk dat ik wel weet hoe het moet en hoe het niet moet. Al mag iedereen daar natuurlijk zijn eigen gedachte's bij hebben.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: di mei 20, 2008 4:29 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
zondag as 25 mei heb ik ook heidenau bandjes onder mijn kart dus kan je wel wat info geven dan.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: di mei 20, 2008 6:33 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Dit lijkt een discussie te worden over grip of geen grip met alle voor en nadelen daarvan.
Volgens mij was de vraag van TS of er mensen waren met ervaring met Heidenau banden, en of er vergelijkingen te maken zijn met andere merken en al hun compound soorten.
Wat mij verbaasd is dat er nouwelijks mensen met ervaringen zijn met bovengenoemde banden, zijn de heidenau banden net nieuw of worden ze niet verkocht??
Ik heb zelf maar een setje RKM aangeschaft en ga het dan zelf maar ervaren.
Burn baby burn!!!!!!!!!!!!!
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: di mei 20, 2008 8:18 pm |
|
|
@Fart
En ging je toen ook eerst liggen om te kijken waar je limiet was...
Lijkt me niet.
Maar daar gaat dit topic niet over, zoals 954 terecht opmerkt.
Er zijn al meer mensen die de Heidenau hebben aangeschaft.
Ben benieuwd wat een ieder er van gaat vinden.
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: di mei 20, 2008 8:36 pm |
|
|
@954rr
als je goed hebt gelezen heb ik vermeld wat mijn ervaringen waren met de heidenau band.ik laat ze er ook op zitten
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: di mei 20, 2008 8:49 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Nuno
Ik zeg ook dat er nouwelijks mensen reageren, en niet dat er geen mensen reageren.
Ik ben blij dat er positieve berichten zijn.
Jij hebt het over soft, kan ik daaruit opmaken dat het de RKS banden zijn?
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: di mei 20, 2008 8:54 pm |
|
|
ja dat zijn de rks banden en vind ze prima rijden goede grip en slijtage viel ook reuze mee. zondag houd ik ze er zeker onder.
ik heb thuis ook een setje mojos liggen en die rks vind ik beter.
|
|
Omhoog |
|
|
Robert
|
Geplaatst: do mei 22, 2008 11:32 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm Berichten: 78 Woonplaats: Uden
|
Waarom niet gewoon zelf proberen, ervaar het gewoon zelf.
Omdat iedereen verschillend is, een andere kart heeft, zijn kart anders afsteld en dingen anders beleefd is het altijd beter om het zelf uit te proberen en niet af te gaan van wat een ander zegt.
Kartband Online heeft hiervoor twee super aanbiedingen. De Heidenau RKM banden en de zojuist in Nederland geintroduceerde Heideau RKMS banden worden nu zeer scherp aangeboden.
Kijk hiervoor op dit forum onder Kartzaken, dealers, leveranciers waar je meer over deze aanbiedingen kunt lezen of op www.kartband.nl
Zelf doen is ervaren en dat is altijd nog anders dan "van horen zeggen"
_________________ Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.
http://WWW.KARTBAND.NL
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: zo jun 01, 2008 4:29 pm |
|
|
Ik heb afgelopen zaterdag op de heidenau bandjes(skm) gereden
Ik was begonnen met de HG3 en kon niet veel grip krijgen (gelukkig had iedereen dat probleem)
Nu waren mijn hg3 eigelijk al afgeschreven maar om het verschil te voelen ben ik met de hg3 begonnen,Toen de skm er op, Het ging gelijk beter en de tijd was sneller en ik moet zeggen dat de banden mij zeer goed zijn bevallen en dat ik voorlopig met deze banden door ga.
Het enige wat ik me nu afvraag is nog stel dat ik nieuwe hg3 heb.
Dan had het ook zeker beter gegaan omdat mijn hg3 op waren.
Maar tot nu toe fijn bandje die heidenau en ik denk dat de soft nog iets beter zijn en niet onder doen voor de hg3
Ik heb in iedergeval dezelfde tijd gereden wat ik voorheen met de nog goede hg3 heb gereden.
Ik weet het was een andere dag en ander weer maar er zit weinig verschil tussen de banden.
Dus voor dat geld zeker een aanrader
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: zo jun 01, 2008 7:37 pm |
|
|
nou ik heb vorige week met de heidenau soft gereden en had veel te veel grip.
de eerste x dat ik met die bandjes ging rijden was het vele malen beter maar was het weer veel koeler .
het was zeer lastig afstellen met de bandjes hoewel het geen slechte banden zijn.
ik had geen stabi's bij me want ik denk dat dat veel had opgelost.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo jun 01, 2008 8:39 pm |
|
|
Ik heb net als Ruud gisteren op de nieuwe Heidenau medium gereden.
T.o.v. de Bridgestone YJB kan ik melden dat de YJB een zachtere band is die meer grip bied.
Ik moet ook zeggen dat de Heidenau mij zeker niet tegenvielen, echter moet ik nog het nodige afstellen aan het chassis.
Mijn oude tijd heb ik niet kunnen evenaren maar iedereen klaagde over te weinig grip dus ik heb goede hoop dat dat nog wel goed gaat komen.
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: di jun 10, 2008 10:37 pm |
|
|
Goed we zijn vanavond weer wezen knallen
Ben begonnen op de heidenau, voor was de grip ok maar achter veel minder.
Na wat veranderingen weinig resultaat.
Heb toen achter de hg3 erop gedaan, dit was zeer positief en heb mijn tijd meteen halve sec scherper gezet.
Deze evaring zegt mij dat de hg3 beter is bij temp onder de 20 graden en de heidenau het beter gaat doen als de temp boven de 20 is en de zon op het asfalt staat
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo jun 29, 2008 9:59 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Hoi Allen,
Vandaag hebben David en ik de Nieuwe Heidenau RKMS getest op Berghem.
Ik kan je uiteraard alleen mijn ervaring delen, die van David weet ik ook, maar dat mag hij zelf beschrijven.
Ik had de nieuwe VEGA XH onder (wel al 4x mee gereden en begonnen op te raken)... maar ik kan zeggen dat deze nieuwe Heidenau erg goed bevallen.
- Ze hebben een egaal en mooi afslijtprofiel...
- na 3-4 rondjes hele goede grip en na ca. 25 rondjes (in 1 shift) nog steeds dezelfde grip
- Ik kan ook later remmen doordat de wielen niet zo snel blokkeren
- en de kosten... ja, die zijn erg goed.
AL MET AL..... EEN HELE GOEDE BAND MET VEEL GRIP EN LEVENSDUUR voor relatief weinig geld.
Kortom: een echte aanrader dus !
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo jun 29, 2008 10:27 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik kan hetgeen dat Paulo beschreven heeft inderdaad bevestigen. De eerste indruk is positief.
Wij hebben aardig wat rondjes gereden, en de grip viel zeker niet tegen. Het was even zoeken naar de ideale bandenspanning, maar met 0,65 kwamen we toch redelijk in de buurt.
Mijn snelste ronde was 0,1 seconde langzamer dan mijn persoonlijke record (dat ook geen wereldtijd is overigens), maar ik had niet het idee dat dat aan de bandjes lag.
Slijtage lijkt mee te vallen en het slijtagepatroon van de bandjes is ook mooi egaal.
Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met deze bandjes
|
|
Omhoog |
|
|