Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 87  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1293 berichten ] 

Met welke kart rijd jij op De Woerd??
GX160/200 15%  15%  [ 13 ]
Prokart 11%  11%  [ 10 ]
390 26%  26%  [ 23 ]
TKM K4S 4%  4%  [ 4 ]
Biland 6%  6%  [ 5 ]
RK1 17%  17%  [ 15 ]
B&S WF 3%  3%  [ 3 ]
Swissauto SA250 10%  10%  [ 9 ]
Vampire 8%  8%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 89
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 11:12 am 

Dat is eigenlijk ook wat ik bedoel: Niet teveel regels, eerst tijden rijden en daarna gewoon met elkaar afspreken om gezamenlijk het circuit op te rijden, 1 opwarmronde en gaaaan.

Al besef ik me wel, dat als we teveel 'succes krijgen' het scenario van Highfly langskomt: Dan wordt het professioneler en groter en ontkomen we niet aan alle formaliteiten eromheen.

Maurice

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 11:48 am 

@Energy 390,

Juist omdat bijna iedereen rijdt met een net iets andere kartframe/motorcombinatie en/of tuning aan het blok, zou het nog moeilijker zijn om veel mensen mee te laten doen, omdat men dan (dure) aanpassingen aan de kart moet uitvoeren. En veel extra kosten was nou juist hetgeen we niet willen; iedereen moet mee kunnen doen, ongeacht de kart die rijdt.

Dus ja, je vergelijkt appels met peren, maar juist op een kort baantje als Driebergen met korte rechte stukken geeft dit meer mogelijkheden rondetijden van verschillende karts met elkaar te vergelijken. De rijkunsten zullen zelfs relatief zwaar doorwerken op deze baan, dus het is niet ondenkbaar dat een goede pro-kart rijder sneller is dan een minder goede rijder op een licht getunede 390 etc.

Dit jaar zal dan ook zeker blijken of de eerste opzet werkt, zowel qua klasse indelingen als alle formaliteiten eromheen. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat het een leuke toevoeging wordt aan het rijden op Driebergen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2008 10:06 am 

Ik heb pas een honda 390 gekocht en rij nu afentoe op driebergen, Ik vraag me af wat jullie tijden zijn in honda 390 (standaard) Ik gok ergens in de 32 half? Ik heb er nu 4 keer gereden en me snelste tijd is 33.26.
Ik rij meestal op de zondag met blauw/gele trulli kart.

ps: Blijft Leuk sfeertje op driebergen, Ik zeg forum meeting, partytent erbij en zon :lol:

Groeten

Frank

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2008 10:46 am 

@Frankje,

Leuk dat je ook een kart gekocht hebt ! Ik denk dat je met een echt standaard 390 niet veel sneller zult zijn dan laag 33 / hoog 32 op Driebergen. Afhankelijk van de banden natuurlijk.

Er rijdt 1 persoon met een getunede 390 (circa 24pk) op Driebergen en hij komt niet verder dan 31.5, en dan alleen met nieuwe banden met redelijk zacht compound. En deze persoon kan wel redelijk rijden schat ik in.

Met een goede standaard pro-kart (Kings of Karting reglement) kom je op circa 34.0s uit en ikzelf rijdt met een TKM rond de 31,0 - 31,5 met HG2 banden. Een goede Bilandrijder moet nog wat sneller kunnen.

Voor een echt snelle 4-takt a la Vampire is Driebergen te kort en zal het potentieel er niet uitkomen.

Een forum meeting lijkt me leuk, alleen zal die wel beperkt blijven tot 4-takt, omdat de 2-takters er niet mogen rijden... Maar wel een goed idee.

En binnenkort start de rondentijden competitie op Driebergen, dus leuk als je daar aan mee gaat doen !

Tot binnenkort dan maar op Driebergen !

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2008 7:23 pm 

@Frankje vergeet de BBQ \:D/

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2008 9:42 pm 

Hierbij moet ik even zeggen dat ik het sfeertje op het forum helemaal top vind, Zo horen rijders met elkaar om te gaan en discussie te voeren, Kunnen nog veel mensen voorbeeld aan nemen :P ([highlight=red]politiek)[/highlight]

Moet nog even nieuwe banden regelen maar als het goed is ben ik er op 8 juni, Hoop dat ik een aantal mensen zie van het forum. Ik neem waarschijnlijk ook even camera mee om foto`s te maken en eventueel op het forum te zetten.

Leuk idee wat betreft de rondecompetitie ......... Ik doe iengeval mee

ps: 954 rr: Kunnen we niet vragen of we er mogen camperen, kunnen we een race weekend ervan maken en 2 x BBQ`en :P

Wilfred: Ben zeer benieuwd hoe zo`n Tkm rijd kortom ik hoop je een keer te kunnen zien. Ik heb me 390 pas 2 maanden dus eerst daar lekker mee rijden en dan mischien kijken of er over 1 of 2 jaar een tkm op kan

groeten

Frankje

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2008 4:22 pm 

@Wilfred,

Getunde 390, 24 pk ? Niet volledig waarschijnlijk ?
Ik kon aardig met een biland mee komen toen ik er reed. Jammer dat ik slecht banden had. Want in de bochte raakte ik hem kwijt.

Misschien raar maar plan een datum zeg de klasses:

Prokart-
( namen )

390cc-
( namen )

open klasse -
( namen )

Die klasses aannemen ?
Of misschien nog tussen de 390 en openklasse een groep zoals met de motor die wilfred rijd weet niet precies meer hoe het blok heette :oops:

verder lijkt het me een leuk idee. Als er nu véél animo is. kan je misschien eens aan de baaneigenaar( esse ) vragen of er iets mogelijk is.
( moet je volgens mij wel op goed tijdstip doen, hoor dat ze niet vaak gezellig is en veel op geld uit is. )

maar dat ten zijde lijkt het me een super plan :wink:

en kwa ronde tijden. is er toch wel van dat apperaartuur te regelen dat zo klein zwart kastje betreft. Ik heb vroeger les gehad in strijen, en de laaste lessen gingen we racen. Moesten we 2 gaatjes in de bakken boren en daar kon dan zo houdertje in met een kastje erop. Dat kastje had een nummer ( of kon je een nummer aan geven, zegmaar ) en als je langs start finish kwam zag je het op een pc. en hun hadden daar dan een Groot bord aan gekoppeld.
Misschien iemand die dicht bij dat soort apperatuur zit die dat kan regelen?

Gr

Jef

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2008 4:30 pm 

ik heb natuurlijk een MBX wedstrijd transponder

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2008 4:56 pm 

Ik denk dat dergelijke apparatuur toch wat te prijzig is, mensen die het hebben lenen het ook niet zomaar even uit meestal.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2008 5:24 pm 

@Jeffrey1991,

Volgens zeggen van de persoon die ik bedoel heeft zijn 390 circa 24pk :?: , ik weet het ook niet zeker natuurlijk. Hoeveel heeft die van jou ongeveer?

En er rijden inderdaad wel eens bilands op Driebergen die je met een pro of 390 zeker kunt bijhouden; de rijder bepaalt ook voornamelijk de rondetijden natuurlijk. Daarom was ik ook zo benieuwd welke tijden jij rijd op Driebergen.

Nogmaals, ik rijd meestal in de 31 seconden ( personal best = 31.14 ) en die jongen op de getunede 390 rijd meestal 32-33 ( met personal best van 31.53). Dus kom gewoon een keer naar Driebergen en time je ronde zou ik zeggen, dan kun je gelijk meedoen met de Time Attack die we aan het opzetten zijn.

Echte wedstrijden zitten er niet in voorlopig (misschien nog wel een keer georganiseerd door de baan zelf dit jaar?) niet in, ook omdat we niet iedereen willen verplichten hun motoren af te laten stemmen op reglementen ivm kosten. De Time Attack competitie wordt zo opgezet dat iedereen mee kan doen, zonder verdere verplichtingen en kosten.

Enne, ik rijd met een TKM K4S (staat ook in mij onderschrift)!!

En wat betreft de eigenaresse van de baan: een prima mens die zeker niet op geld uit is. Uit eigen ervaring weet ik dat ze altijd heel aardig is als je dat zelf ook bent en dat ze je dan juist altijd wilt helpen !

Groetjes en we spreken wel een keer een datum af, lijkt me leuk.

Laatst bijgewerkt door Wilfred op za mei 31, 2008 7:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2008 5:49 pm 

@Jeffrey

De eigenaresse van de baan is bij mij altijd uiterst vriendelijk, dus fabeltjes dat ze veel humeurig zou zijn \:D/ En ook zij moeten werken voor de kost.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2008 5:56 pm 

Ik vind het inderdaad niet nodig om dingen over iemand te schrijven, waarvan je zelf niet weet of het klopt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2008 7:53 pm 

Ik kan me voorstellen dat ze soms wat nors overkomt maar het is een prima mens....

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2008 9:10 pm 

haha naah je moet in haar straatje vallen... Heb zelf ook al meegemaakt weet wel waar ik over praat :P maar dat ter zijde :wink:

@Wilfred,

Sorry had niet zien staan van je blok. Ben ook beniewd wat voor ronden tijden ik rijd. Driebergen heeft 1 nadeel voor snelle karts.. het is klein en dus kunnen eigenlijk alle kart goed bijbene...

ja 1 ding waarom ik er niet zou rijden. is de baan. Ik ben er 1 x geweest om in te rijden en er zitten nu al krassen/happen op me remschijf.. :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2008 11:11 am 

die baan eigenaares is hartstikke aardig hoor
Weet iemand hoe het zit met echte wedstrijden op driebergen.
Vorig jaar hebben ze toch ook iets georganiseert ?

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1293 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 87  Volgende