Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: NK KNAF 3
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 7:12 pm 

Nou ik ben terug van Emsburen, waar vandaag het NK 4takt karting plaatsvond. Nou voor mij verliep 't weer slecht. De resultaten worden per race slechter.

Race 1 ging prima voor mij, door 5 man te passeren en als 9e te finishen. In de tweede race lag ik een tijdje op P5 maar moest ik uitwijken voor een nogal extreem vroeg remmede kart . Uiteindelijk weer 9e geworden dus had de schade beperkt. In de laatste race ben ik voor het eerst in mijn leven uitgevallen. Samen met een andere rijder waren we klaar na een aggressief gevecht van de rijders voor ons....

Zal binnenkort hier het verslag wel posten.

Andere rijders van Kartforum, hoe verliep jullie race?

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 8:37 pm 

Het was vandaag weer erg leuk om te kijken, veel gevechten gezien. :)
En natuurlijk een heleboel foto's gemaakt.

Aan alle forumleden die meegedeen gedaan, ik was die jongen die naast die gele paraplu zat,stond, met vader en foto's zat te maken.
Dan hebben jullie een gezicht bij me.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 9:12 pm 

Ik weet je zo snel niet te plaatsen :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 9:28 am 

Ik het er ook niet echt op gelet :lol:

Ikk vond het een leuk weekend maar door een afstellingsfoutje in race 1 is mijn dag meteen in het water gevallen.
Ik starte als 2de maar door alle problemen werd ik slechts 8de
Eigelijk 7de maar ik werd er in de laatste ronde ongeloofelijk hard afgebeukt

in de 2de race starte ik als laatste en werd ik uiteindelijk 7de er had mischien nog een 6de plaats ingezeten maar ik kwam niet voorbij ROVE racing waar ik een leuk gevecht mee had

in race 3 kwam ik 2 rondjes achter een andere deelnemer vast te zitten en toen ik daar voorbij was zat ik op ongeveer 1.5 seconde van de nummer 3 t/m7 en ik kwam geen meter dichterbij en zij liepen geen meter uit dus werd ik 8ste.

kortom weer pech in 1 race en dat was wederom de race die ik vooraan ben gestart en waar ik dus had kunnen scoren.
hierdoor ben ik weer in de middenmoot ge eingicht terwijl ik zeker voor de top 5 had kunnen strijden.

gelukkig heb ik volgend race een nieuwe Koene kart onder mij kont en iedereen weet dat die hard gaan dus wie weet wat we daar kunnen doen.

een volledig verslag komt nog op mijn site en hier op het forum

Ik heb ook erg benieuwt naar de foto's van piking

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Laatst bijgewerkt door Pro-kart monster op ma mei 26, 2008 2:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 11:02 am 

Ok jammer dan.
maar de foto's komen zo snel mogelijk. :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 11:45 am 

Ik zal maar beginnen over mijn dag. hahaha die was helmaal dramatisch dit kan guido wel bevestigen. Ook heb ik de grootste blunder uit mijn cariere gemaakt. een lege tank in M3

Verder een kapote overall, binnekant van mijn dijen en knieen bont en blauw en ik heb lasst van mijn borst been.

Verder een heeeeeel gezellig weekeinde.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 12:08 pm 

Echt een weekend om snel te vergeten met veel gezeur en pech.

Het weekend werd voornamelijk gekenmerkt door het lullige feit dat de KNAF de nieuwe SA motor toeliet tot de races. Op zich prachtig dat er een nieuwe VT250 motor komt, maar ze behoren wel gehomologeerd te zijn. Zodoende kan er technisch gecontroleerd worden, en weet je dat iedere motor uit de doos aan de zelfde eisen en normen voldoet.

De SA motor is af, maar de homologatie is nog niet rond. In Spa werd dit als testcase gedoogd en werd meteen vermeld dat in Emsburen dit niet weer zou gebeuren.

De rijders kwamen stug met de SA aanzetten, maar de organisatie greep niet in. Bij navraag bleek dat ze vooraf slechts een veiligheidskeuring deden en na alle races wel zou blijken als ze geen homologatie hadden....

Belachelijk.

De races waren voor mijn junior rijdster helaas wat pechvol. Na prima trainingen en een perfecte kart in race 1 moest ze uitvallen met een benzine toevoerprobleem. Race 2 haalde ze wat optimistisch in en viel ze wederom vanaf topkoers uit. Race 3 reed ze een mooie opmars naar p2 maar kwam helaas net niet dicht bij genoeg voor p1.

Ons senior team ging Bart Nuy met een dominante overwinning aan de haal. Lange tijd was de strijd tussen hem en Thijs ad Stegge uit onze stal, maar deze viel in de opwarmronde! uit met een enorme klapper in de opwarmronde door een losgelopen klos.

Terug naar het SA verhaal, 4 rijders reden mee en werden door de KNAF na de races gecontroleerd en illegaal bevonden zonder de benodigde homologatie papieren. Terecht, echter volstrekt belachelijk dat ze wel eerst inschijfgeld mogen betalen en bij de veiligheids/technische keuring worden doorgelaten en achteraf er uit worden gehaald. 3 rijders wisten wel degelijk dat dit stond te gebeuren maar met name vind ik het jammer voor een deelnemer op een enerykart welke een mooie 2e plaats pakte en na aankoop van zijn motor volledig dacht een reglementaiare motor te hebben en zich dus van geen kwaad bewust was.

Een enorme aanfluiting van de KNAF dus mijnsinziens en allemaal halve maatregelen. Ook het feit dat ze met een illegale motor gedisqualificeerd worden maar toch in de uitslag worden opgenomen met punten voor het kampioenschap?!

PS ter verduidelijking het reglement:

Citaat:
Artikel 77 – Motor
77.1 – Motor:
maximaal twee motoren per evenement zijn toegestaan. Merken o.a.: Suter-Vampire, Biland SA250,
Ecomoto, Oral en Tech F1, geheel standaard, voorzien van geldige verzegeling en geheel volgens
geldige DMSB homologatie/reglement
77.2 – Uitlaat:
uitsluitend type en uitvoering zoals bij motor behorende en volgens geldig DMSB reglement
77.3 – Inlaatfilter:
bij de motor behorende inlaatfilter, geheel volgens geldige homologatie
77.4 – Toerental:
Junioren : gelimiteerd tot maximaal 10.000rpm
Senioren : gelimiteerd tot maximaal 13.000rpm
77.5 – Overbrenging:
steek 219, verhouding vrij
77.6 – Ontluchting:
allle ontluchtingen dienen uit te monden in een transparant reservoir. Ontluchting van het carter dient
voorzien te zijn van een reservoir van minimaal 0,5 liter
77.7 – Overig:
wat in dit artikel over de motoren niet is beschreven, moet zijn als standaard
Straf: overtreding van artikel 77 heeft uitsluiting voor het betreffende wedstrijdonderdeel tot gevolg

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 2:34 pm 

Bij ons waren er ook veel problemen.
1 van de rijders wiens naam ik niet noem maar waarvan ook marcel weet wie ik bedoel maakte alles veel te bont.

race 1

- hij beukt JSM er zo hard af dat die met gekneusde ribben moet stoppen in de OPWARM ronde.

- Hij geeft AGR 2 een ram bij het inhalen

- Hij beukt mij in de laatste ronde keihard in de achterkant waardoor hij kan inhalen.

hiervoor krijgt hij slechts een waarschuwing terwijl er bij de keuring werd gezegt dat dit gedrag keihard bestraft zou worden.

race 2 en 3 flikt hij meerde van deze dingen en uiteindelijk na het aandringen van alle Kombikart rijders wordt hij na 8 incidenten licht bestraft met 2 rondjes aftrek.

In race 2 gaat hij er door een eigen fout vanaf.
De wedstrijdleider dacht dat hij er door mijn teamgenoot Mark af gebeukt werd maar die raakte hem niet eens.
Vervolgens wordt Mark meteen bestraft met een rondje aftrek. Raar dat sommige mensen eerst een berg waarschuwingen krijgen en iemand anders die niet eens iets deed meteen een straf
Gelukkig is dit uiteindelijk terug gedraait.

maar de problemen waren nog niet over.
Deze jongen zou weer niet bestraft zijn als wij niet met zijn allen waren blijven aandringen hierop
We hebben gezegt dat als hij niet bestraft zou worden wij allemaal in de opwarm ronde midden op de baan waren gaan staan om de wedstrijd te blokeren en dit heeft toch enigsinds resultaat gehad.

het vreemde is dat dit betrefende team vorig jaar en dit jaar al heel veel van dit soort streken heeft uitgehaald en er nooit voor werden bestraft.

toch raar dat sommige teams alles mogen en dat andere meteen bestraft worden zelfs voor iets wat ze niet hebben gedaan.

de totale schade aangericht door deze persoon.

- 2 kromme chassis
- Een krom fushee
- Een Gescheurd pak
- Een side pot helemaal aan gort
- Blauwe plekken
- gekneusde ribben.

dan mag er toch wel een grotere straf worden uitgedeeld dan 2 rondjes aftrek
Hopelijk doet de wedstrijdleiding zijn ogen eens open en gaan ze dit team keihard aanpakken.

Trouwens Marcel waarneer krijg ik nou een biertje van je :wink:

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 4:11 pm 

@ Fastshadow: wat heb je allemaal uitgespookt joh, je prokart geprobeert te starten als ware het een 100cc ofzo?
Hoop dat je er niet al te lang last van houdt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 7:05 pm 

haha nee we overleven het allemaal wel.

Dat biertje krijge je samen met je fusee in Veldhoven

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2008 4:31 pm 

Yes! P8 in de tussenstand ondanks rampzalige races @ Emsburen. Gelukkig valt de schade dus mee.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2008 6:18 pm 

ik sta 6de algemeen uit 24 deelnemers dat si toch teleurstellend

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2008 7:14 pm 

Het is zoiezo een teleurstellend seizoen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2008 7:15 pm 

op Veldhoven komt voor mij hopelijk de groote ommekeer als ik die Koene kart tot mn beschikking heb

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2008 11:24 am 

wat ga jij met een koene doen?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende