Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 17, 2008 10:02 pm 

ik heb zelf ook de Mychron 3 plus/gold en dus ook de snelheidssensor.... nou ik kan je vertellen dat ik daar 9 van de 10 keer NIET naar kijk.
Snelheid is niet zo belangrijk bij het karten.

Maar ja, als jij dat belangrijk vind en je hebt ruzie met je geld... moet het vooral niet laten.

suc6

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 17, 2008 10:09 pm 

Ik heb sinds een weekje weer een downloadkabeltje voor mijn Mychron3 basic dankzij Paulo.
Ik neem de laptop niet mee naar de baan, maar lees gewoon thuis de laptimer uit, wordt geloof ik pas een probleem als je meer dan 200 rondjes rijdt.

Persoonlijk zou ik trouwens niet zoveel waarde hechten aan een snelheidssignaal, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden :P

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 18, 2008 7:30 pm 

Mee eens. Ik heb een nu een alfano pro+ (met EGT en snelheidssensor dus). Snelheid is leuk om te weten maar niet meer dan dat, in de korte tijd dat je hebt om naar het display te kijken let ik liever op de watertemperatuur en toeren....en rondetijd natuurlijk.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 11:59 am 

De egt meter, zegt alleen wat over je uitlaat gas temperatuur,

ff om in te gaan op de persoon die de topic heeft gepost, is het natuurlijk een betere mogelijkheid om een lucht benzine meter te kopen, die gaat via een lambda sensor in de uitlaat.

Probleem is alleen dat die sensoren trillings gevoelig zijn, waardoor ze snel zullen stoppen met correct functioneren op een kart.

Voor een EGT meter zijn er al losse tellers te koop voor 89.95 euro.
Hoe hoger de uitlaatgastemperatuur hoe warmer de ontbranding een warmere ontbranding ontstaat bij teveel lucht tov je benzine verhouding. maar het kan ook veel meer andere dingen betekenen, te hoge compressie.... te warme hittegraad vd bougi, electrode afstand te smal... etc etc

Groet
RsB Tuning

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 8:52 pm 

Hoi Sander,

Ik heb destijds de vraag gesteld. Inmiddels heb ik er veel informatie over gevonden. De EGT zit nu bij mijn alfano...er zullen wel goedkopere zijn maar waarschijnlijk dan toch van iets mindere kwaliteit. Een probleem blijft altijd dat de sonde zelf moet gaan opwarmen en bij goedkopere sondes zal dit waarschijnlijk langer duren dus krijg je lagere temperaturen.
Zover ik nu weet (vanuit een Amerikaans forum heb ik er veel informatie verkregen) is bij de ene tuner EGT heilig en de andere vertrouwt alleen op bougie en zuiger aflezen (ik houd het voorlopig op beide). Maar uiteindelijk zet je de hoofdsproeier goed met EGT, niks meer niks minder. Onderuitsproeiers, naald, en naaldbuis zal gewoon op traditionele manier moeten. Verder kun je soms nagaan of er detonatie optreedt, de temperatuur zakt dan in (door te warme bougie, te hoge compressie en derg, maar een onderscheiding maken kan niet). De EGT geeft dus uiteindelijk maar zeer beperkte info.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2