Auteur |
Bericht |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: ma mei 29, 2006 6:15 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
aan het frame zal het niet liggen!!
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
joko
|
Geplaatst: ma mei 29, 2006 6:49 pm |
|
Geregistreerd: za mei 27, 2006 9:34 am Berichten: 10
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: ma mei 29, 2006 6:53 pm |
|
Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm Berichten: 1155
|
het ligt aan de bestuurder want die moet gas geven en remmen
_________________
Michael Schumacher = On Top !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma mei 29, 2006 6:54 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Joko, misschien handig om eens wat meer aandacht te besteden aan de antwoorden die je tot nogtoe van de mensen hier gehad hebt.
Wat SkeurijzeR bedoelt is dat een CRG Road Rebbel een prima kart is.
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: ma mei 29, 2006 6:57 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
En zeker een CRG............dat gaat zowiezo!!
wat ik van de rk1 gehoord heb toen deze net uit kwam was dat deze kwa snelheid vergelijkbaar is met de honda 390 en de WF.
De rk1 rijd alleen iets leuker tov honda 390 omdat de rk1 lichter is, wat meer rpm maakt (leuker geluid) en elektrische starter heeft. Bovendien is de rk1 stuk goedkoper dan een raceklare390.
Wil je hobbyrijden, dan is de rk1 zeker goed.
wil je toch competitierijden, dan zou ik je de 390 aanraden omdat daar vollere startvelden zijn (in eefde en oldenzaal)
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: ma mei 29, 2006 6:58 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
David schreef: Wat SkeurijzeR bedoelt is dat een CRG Road Rebbel een prima kart is.
idd david!
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
joko
|
Geplaatst: ma mei 29, 2006 6:58 pm |
|
Geregistreerd: za mei 27, 2006 9:34 am Berichten: 10
|
daar heb ik wat aan
david,het gaat toch om de combinatie!
|
|
Omhoog |
|
|
joko
|
Geplaatst: di mei 30, 2006 7:35 pm |
|
Geregistreerd: za mei 27, 2006 9:34 am Berichten: 10
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di mei 30, 2006 7:37 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
das een 125cc 2takt automaat
Voor die prijs kan ik je bijna een CRG kart met nieuwe RK1 motor verkopen
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
joko
|
Geplaatst: di mei 30, 2006 7:40 pm |
|
Geregistreerd: za mei 27, 2006 9:34 am Berichten: 10
|
ok,ik dacht dat je je crg had verkocht
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di mei 30, 2006 7:54 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
ik heb nog wel een CRG te koop hoor...
zie advertentie
Bij interesse kun je altijd mailen, maar laten we in hier verder ontopic blijven
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
mmrizio
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 11:46 am |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
Excuus voor het omhoogschoppen van een antiek topic, maar er staat toch wel veel interessante info in:
Twee jaar later is er vast al veel meer info over de RK1. Met name de vergelijking met de 390: Met 15 pk en minder kilo's zou hij iets sneller moeten zijn dan een 390, maar hij heeft wat minder koppel. Wat betekent dit op een baan als Driebergen?
En hoe is de houdbaarheid? Met 10.000 toeren wordt het blokje zwaarder belast. Hoe betrouwbaar is hij en hoeveel onderhoud heeft hij daarbij nodig?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 6:26 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Bask en Seb hebben wat meer ervaring met de RK1.
Ik heb zelf 1 keertje met de RK1 van Bask gereden, en het reed heel leuk. Helaas heb ik weinig vergelijkingsmateriaal, dus kan je niet vertellen hoe het blokje is in vergelijking met een 390.
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 7:23 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Ja ik rij met een RK1 en het is een zeer mooi blok. Ik heb hiervoor met een 390cc gereden dus kan het prima vergelijken!
Een RK1 motor is over een hele ronde genomen inderdaad sneller dan een standaard 390cc. Ik kan moeilijk vertellen waar het verschil is maar het blok is lichter dus ben je met optrekken snel en je gaat ook best hard in de bochten. Een RK1 is vooral sterk in het middengebied. De top is niet zo spectaculair en het optrekken ook niet, maar als je eenmaal 'erin' zit gaat het echt super. Ik vind het dan ook veel mooier rijden dan met een 390cc!
Een nadeel met de RK1 is echter wel dat je ook licht moet zijn wil je er lekker hard in rijden. Maar voor zowel recreatief als op wedstrijdniveau een prima blok! Qua startvelden is een RK1 ook beter deze dagen. De 390cc wedstrijdrijders nemen af (slechts 9 op KCT) terwijl bij de vorige NK wedstrijd er maar liefst 23 RK1 coureurs waren!
Driebergen is een mooi baantje voor een RK1. Ik ben hier geweest toen ik mijn blok aan het inrijden was. Helaas komt het blok niet geheel tot zijn recht hier maar een prima baantje!
Ik hoop dat je er nu wat meer van af weet en zo niet, hoor ik graag je vragen/opmerkingen!
Groeten,
Seb
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
mmrizio
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 8:12 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
Da's al een behoorlijk informatief antwoord. Behoorlijk positief, alleen zitten we met één probleempje: Ik ben niet licht met m'n 85 kilo
Ik weet niet of dat een probleem is (bij de senioren, dat wel), of kan ik beter een 390 nemen om m'n overgewicht te maskeren?
|
|
Omhoog |
|
|