Auteur |
Bericht |
JBK Racing
|
Geplaatst: zo jan 14, 2007 11:45 am |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 1:40 pm Berichten: 52 Woonplaats: Sliedrecht
|
Ik ben Bas, 15 jaar oud, en nieuw op het forum Ik heb op het moment nog zeer weinig kart ervaring, maar daar wil ik wel verandering in gaan brengen. Ik zou graag met 2 vrienden van me een kart team willen beginnen, maar het enige dat ontbreekt is natuurlijk het geld. Dus als iemand tips heeft hoe te beginnen en hoe aan geld te komen hoor ik dat natuurlijk graag.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: zo jan 14, 2007 12:18 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Heeey welkom op het kartforum
Aan het geld komen daar moet je toch denk ik voor gaan werken, Wat wil je gaan rijden? aangezien je weinig geld hebt.. Zou ik zelf een 4 takt kopen weinig onderhoud.. of een rotax max ( 2 takt )... heeft ook weinig onderhoud nodig en dus weinig geld..denk ik. Maar er blijven altijd kosten bij komen dat je je dat ook realiseert..
Baan huur, benzine enzovoort..
In iedergeval succes...
Grtz,
Jef
|
|
Omhoog |
|
|
JBK Racing
|
Geplaatst: zo jan 14, 2007 1:25 pm |
|
|
Het liefst willen we een Honda 4 takt 200cc kopen, maar we hebben nog geen idee wat voor races we willen gaan rijden (het liefst outdoor). En om alles uit eigen zak te betalen hebben we ook niet zoveel zin in
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo jan 14, 2007 3:12 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoi Zonda, welkom op het Kartforum!
Volgens mij worden er weinig tot geen races gereden met Honda 200cc's.
Helaas betalen de meesten (beginnende) teams zo goed als alles uit eigen zak zover ik weet, dus ik zie het somber in.
|
|
Omhoog |
|
|
JBK Racing
|
Geplaatst: zo jan 14, 2007 3:32 pm |
|
|
Wat voor kart zou ik dan moeten kopen wil ik races gaan rijden?
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: zo jan 14, 2007 4:33 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
goedkope races zijn er voor prokarts of honda 390.
|
|
Omhoog |
|
|
JBK Racing
|
Geplaatst: za mei 10, 2008 3:08 pm |
|
|
We zijn inmiddels al een tijd verder, na mijn eerste berichten hier heb ik me niet zo heel veel meer met karten bezig gehouden omdat ik er toen simpelweg het geld niet voor had. Inmiddels heb ik werk en ga ik de laatste tijd veel karten in Dordrecht. Het gaat al best goed en ik zou ook graag is op een outdoorbaan gaan rijden, en als dat een beetje goed bevalt en m'n tijden goed zijn wil ik toch wedstrijden gaan rijden met een eigen kart. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met wat tips over wat de beste kart is om mee te beginnen e.d. Ik rij trouwens heel vaak samen met een vriend van me, dus het zou helemaal makkelijk zijn als er wedstrijden zijn die je met 2 man kan rijden, zodat we ook de kosten kunnen delen.
|
|
Omhoog |
|
|
Gerwin
|
Geplaatst: za mei 10, 2008 3:54 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 29, 2007 11:06 am Berichten: 382 Woonplaats: Barneveld
|
Waar je sowieso rekening mee moet houden is dat Outdoor heel anders is als indoor.
Je hebt 2 takt en 4 takt karts. 4 takt karts zijn in het algemeen goedkoper in onderhoud als een 2 takt. Maar 2 takt gaat net weer wat harder. Wil je goedkoper uit zijn is misschien verstandig om een 4 takt te kopen. En dan kun je denken aan een prokart of een kart met een 390cc 4 takt motor.
|
|
Omhoog |
|
|
JBK Racing
|
Geplaatst: za mei 10, 2008 4:35 pm |
|
|
Ik heb al wat informatie opgezocht over de 390CC Honda, en een groot voordeel van dat blok is volgens mij dat je niet zo heel veel onderhoud er aan hoeft te plegen, wat dan ook weer zal schelen in de kosten. Ik weet niet wat jullie me adviseren, om nog een tijdje indoor te blijven rijden, of om het outdoor ook eens te proberen? Het probleem wat ik zal hebben met een eigen kart is dat ik nog maar 16 ben en dus iemand zal moeten vinden die de kart naar het circuit kan brengen.
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: za mei 10, 2008 9:13 pm |
|
|
welkom op het snelste en gezelligste kartforum van nederland.
hoop dat je je hier zult thuis voelen.
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: za mei 10, 2008 9:41 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
He Zonda,
Ga gewoon eens een keer naar een Outdoor baan om te kijken hoe het er daar aan toe gaat.
Als je samen met die vriend van je wilt gaan rijden, zou ik voor de prokart gaan als ik jou was; lage kosten en relatief veel rijden/plezier met z'n tweeen !
Wil je 2takt gaan rijden, dan valt de prokart af en kun je bijvoorbeeld een rotaxmax overwegen. Hou er wel rekening mee dat je dan redelijk vaak moet (laten) reviseren.
Wil je 4takt, kom dan eens langs in Driebergen, daar rijden alleen 4takts en kun je veel informatie winnen door met de mensen daar te praten. Mocht je morgen(zondag) niks te doen hebben, kom dan naar Driebergen, ik ben er ook en dan kun je gelijk zien welke soorten 4takt karts er zoal zijn.
Succes met je keuze.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Racerke#8
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 6:39 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:16 pm Berichten: 129 Woonplaats: Limburg
|
Welkom op het forum
Gr Jeroen
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 6:44 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: Het probleem wat ik zal hebben met een eigen kart is dat ik nog maar 16 ben en dus iemand zal moeten vinden die de kart naar het circuit kan brengen.
Tja voordat je dat probleem opgelost hebt, hoef je denk ik nog niet na te denken over een eigen kart
|
|
Omhoog |
|
|
JBK Racing
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 7:43 pm |
|
|
Nee idd, maar ik kan natuurlijk wel alvast een beetje rond gaan kijken enzo. Misschien dat ik binnekort is naar Driebergen of een andere outdoorbaan ga om gewoon is te kijken hoe het is.
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: zo mei 11, 2008 8:55 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Als je outdoor wedstrijden in teamverband wilt rijden is er voorzover ik weet maar 1 goeie optie en dat is de prokart.
je hebt de Kings of Karting dit zijn 6 en 8 uurs races die je met 2 of 3 man op 1 kart rijd.
Dezelfde organisatie heeft ook het NK sprint dit is veel goedkoper en dit zijn 3 wedstrijden van 20 minuten op 1 dag er zijn in totaal 7 wedstrijddagen dus 21 races die zou je mooi kunnen verdelen jij rijd 2 manches en je teammaat 1 en de volgende wedstrijddag draai je dat om
zie voor info www.kartingevents.nl
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|