Auteur |
Bericht |
Jorn
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 7:54 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm Berichten: 10
|
Heren,
Ik heb sindskort een kart gekocht. Het blok is een IAME v5403. Bij de verkoper starte hij nog, thuis ook, maar na 100 meter gereden te hebben was hij compleet verzopen. Nou is mijn vraag, hoe stel ik de carburateur af? Het is een Walbro Carburateur
Hier een fototje. Waar dienen de twee schroefjes voor?  Dus die ene met dat staafje erdoorheen, en die andere die je met een schroevendraaier moet doen.

|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 8:01 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik ben het afstellen van de Walbro carburateur alweer een beetje vergeten, maar de schroef met het staafje is voor het verstellen van de hoofdsproeier, en de andere voor de onderuitsproeier.
Het slangetje moet trouwens wel aangesloten zijn op die nippel op het onderblok.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jorn
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 8:09 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm Berichten: 10
|
Van dat slangetje weet ik, maar heel het onderblok zit vol met benzine  Dus dat moet ik er eerst uit halen.
Wat bedoel je met de onderuitsproeier? Dient die voor het stationair draaien? En, hoe moet ik hem afstellen? :O
Mvg, Jorn
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 8:16 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
 |
Jorn
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 8:25 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm Berichten: 10
|
Bougie vonkt redelijk, maar er komt voor de zekerheid toch een nieuwe in. Mengverhouding is dacht ik 1:20.
Ik neem aan dat er met die minuten word bedoelt hoeveel je de schroef verdraaid?
Gr, Jorn
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 8:27 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ja, eerst helemaal dichtdraaien, en dan weer opendraaien.
De mengverhouding is niet verkeerd, dat zal het probleem niet zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jorn
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 8:31 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm Berichten: 10
|
Moet ik dat met beide schroefjes doen? En weet je toevallig in welke buurt ik moet zitten met een 100cc IAME V5403?
In elk geval bedankt voor de hulp!!:)
Gr, Jorn
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 8:51 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ja beide schroefjes, en zoals beschreven in de topics die ik hierboven gepost heb, die basisafstelling zou ook voor jouw blokje goed moeten zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jorn
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 8:54 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm Berichten: 10
|
super!:) Bedankt!
Gr, Jorn
|
|
Omhoog |
|
 |
masteryoda
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 9:00 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm Berichten: 115
|
mengverhouding 1:18
het schroefje dat het dichtst bij je cilinder zit die je met de schroevendraaier op 1 1/4 slag open zetten
de grote stelschroef 3/4 slag open zetten.
vervolgens de motor warmrijden en de grote stelschroef indraaien tijdens het rijden tot hij het mooiste doorloopt in toeren en vervolgens weer een klein beetje los. je zal op ongeveer 35 minuten uitkomen denk ik.
haal als je hier mee aan het stellen bent wel even regelmatig de bougie eruit om te kijken of hij niet te arm staat . ( bougie wit ) als dit gebeurd loopt hij je gegarandeerd stuk. De bougie moet licht bruin zijn.
Let er wel goed op dat je de afstelling van de hoge toeren stelschroef direct weer moet veranderen/controleren als de buitentemperatuur veranderd.
ps.
op de foto lijkt je carburateur flink vuil, en het mebraam is lijkt ook al flink verouderd. als ik jou was zou ik eerst is beginnen met de carb goed te reinigen en er een revisie setje in te zetten +/- 18 euro.
Gr. Reinier
|
|
Omhoog |
|
 |
Jorn
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 9:20 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm Berichten: 10
|
Kijk, hier heb ik wat aan!
Bedankt voor het duidelijke verhaal, hoop datik er verder mee kom
Gr, Jorn
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 9:42 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: en de grote stelschroef indraaien tijdens het rijden tot hij het mooiste doorloopt in toeren en vervolgens weer een klein beetje los.
Ik zou de grote stelschroef eerst uitdraaien tot hij belabberd doorloopt (zogenaamde viertakten), en dan weer voorzichtig indraaien tot ie mooi doorloopt in toeren, en dan inderdaad weer een klein beetje los.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jorn
|
Geplaatst: wo mei 07, 2008 11:00 am |
|
Geregistreerd: ma mei 05, 2008 7:43 pm Berichten: 10
|
Wat voor benzine gebruik je er trouwens voor, euro 95 neem ik aan? Aangezien de compressie niet bizar hoog is?
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo mei 07, 2008 4:22 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik rijd altijd vpower 100
en in nederland altijd 98 tanken detonatie komt nogal eens voor bij karten
|
|
Omhoog |
|
 |
masteryoda
|
Geplaatst: wo mei 07, 2008 4:51 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm Berichten: 115
|
Citaat: Ik zou de grote stelschroef eerst uitdraaien tot hij belabberd doorloopt (zogenaamde viertakten), en dan weer voorzichtig indraaien tot ie mooi doorloopt in toeren, en dan inderdaad weer een klein beetje los.
dat zei ik ook
Beginnen op 3/4 slag open is te rijk
|
|
Omhoog |
|
 |