Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 109 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 9:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Hoi Paul en Wilfred.
Wat het rara bij mijn blok is dat ook al heb ik gereden dat bij stationair niet genoeg de pomp wordt bediend.
En erdan dus geen sap wordt rond gepompt.
Tijdens rijden geen probleem maar na een pauze bv weer wel als ik opnieuw start.
Heb ik wat uit te zoeken.
Ik heb gezien dat er drie sproeiers in de carb zitten, een hoofd sproeier en stationair sproeier en een start sproeier.
Omdat mijn blokjes zijn gebruikt bij een race team zag ik dat ze zowel de hoofd sproeier als de stationair sproeier aan passen voor de juiste omstandigheden en dat de start sproeier gelijk blijft (de start sproeier is die kleine op dat lange stifje)
Zo zag ik ook dat de luchtregelschroef geen lucht regel schroef is maar een mengsel regel schroef en dat werkt tegenovergesteld ten op zichte van een luchtregelling.

http://www.dellorto.co.uk/merchandise/p ... ctionID=24

http://www.bmwmcnj.com/Technical/dellor ... manual.pdf

Op deze twee linkjes vindt je meer over dit type carb
misschien heb je er wat aan

Ik zal even kijken of ik zondag kan, laat even weten als je zondag nog gaan rijden.

Cu Ruud


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 11:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Hee Ruud,

Heb je al eens geprobeerd om de (lucht)slang naar de brandstofpomp op lekkage te kontroleren? (zal wel, maar toch)

@Paul: Je zou eens kunnen kijken naar het type Bougie, de warmtegraad kan volgens mij ook de koude start beinvloeden.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 6:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Hoi Et Kerel
Hoest in limbadwe.
Ik heb de slang bekeken alles ok.
Hij maakt te weinig vacum in stationair.
Ik moet vrij krachtig met een injectie spuit heen en weer pompen wil er sap gaan lopen
Lijkt er op of er een verstopping zit, maar waar, of misschien moet ik die dikke slang gebruiken.
Het vreemde is dat ik met testen de eerste keer nergens last van had.
Maar ik zal alles nog een na lopen.
Hee have fun op de camping, spreek je weer
Gr aan Daan en de kids
Cu Ruud


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 6:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Hey Ruudje,
Alles goed hier in Limbabwe.
Kan het niet zo zijn dat die sproeier in de retour te klein is zodat de pomp teveel weerstand ondervind?

Misschien eens proberen met die sproeier eruit????

CU,

Greetings from a sunny Limbabwe

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 11:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Hoi Et
is het limbadwe of babwe hihi maakt niet uit als je het maar naar je zin hebt, toch :D

Is goed plan van je, over de sproeier
ik zal eens kijken wat er eigenlijk in zit.
weet jij nog wat er bij jou in zit?

ik zal eens testen zonder.

Gr Ruud


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2008 4:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
miss van de zomer nog een tkm rijder erbij! Ik heb van alles zitten overwegen en het gaat ook geen rotaxmax meer worden maar nu ben ik er helemaal uit en ga een tkm halen. Weet alleen nog niet op welk chassis het zal tussen Ms of sodi worden. Omdat ik alles bij dezelfde dealer haal en dan ook wat korting krijg.

Mvg gallie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2008 5:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
@Gallie
Leuk al die TKM liefhebbers, Rijd je ook op Driebergen, of heb je een ander thuis circuit?

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2008 10:57 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Anders moet je er zeker eens komen rijden. Gaan we allemaal komen en hebben we een soort mini TKM festival in NL op Driebergen zeg maar. :wink:

_________________
The Racekabouter Jnr. drives:
Arrow AX8 CIK - TKM K4S 200cc


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 2:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
Nee ben daar nog nooit geweest. Ik woon in zeeuwsvlaanderen vlakbij waar ze die rally van hulst rijden. Dus ik rijdt voornamelijk in belgie. maar ik wil zeker van de zomer andere cirquits gaan bezoeken en dan zal ik ook een maat uit belgie meenemen en die heeft ook een tkm.

Ik zelf heb er nog geen maar de dealer waar ik mijn andere kart heb gehaald heeft nog een stuk of 6 tkm blokken liggen. En legt er 1 opzij voor mij. Maar ik wou ook nog een ander chassis en hij is invoerder van Mskart en Sodikart en ik weet niet uit welke ik moet kiezen. omdat prijsverschil ongeveer 500 euro is van die 2 als je ze nieuw koopt. Hij adviseert mij een sodi maar een ms is goedkoper. wat zouden jullie kiezen?

Mvg gallie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 10:34 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Voor je blokje kan ik alleen adviseren om hem eerst te laten reviseren, of er zeker van te zijn dat ie goed onderhouden is en niet al te veel uren heeft gelopen. Een niet goed onderhouden blokje zal snel in revisie moeten, en die zijn redekijk kostbaar, zoals wij reeds hebben ervaren. Versleten blokje gebruiken olie, en dat is een signaal om het te laten nakijken.

Over de kartframes kan ik je niet zoveel vertellen, omdat ik ze beide niet ken. Als je recreatief gaat rijden, moet bij een tweedehands erop letten dat geen soft race frame aanschaft. Die zijn na een paar races 'op'. Dan kan je beer een frame hebben dat van een hardere legering is gemaakt, die blijven op de lange duur beter. Die 0.1 sec extra op ultra-soft banden heb je net nodig als je recreatief rijdt.

Suc6 met je beslissing, en veel plezier met je tkm blok. Het rijdt echt super, en wellicht tot ziens.

Grtn,
Racekabouter

_________________
The Racekabouter Jnr. drives:
Arrow AX8 CIK - TKM K4S 200cc


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 8:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
De blokken zijn alle gereviseerd. En het frame zal ik nieuw kopen.
Ik rijd nu met een mskart dus heb er wel de ervaring mee maar ben gewoon benieuwd of er mensen hier op het forum zijn die veel ervaring hebben met een sodi kart.

Mvg gallie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2008 11:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hallo Gallie,

Ben benieuwd wat de prijs voor een gereviseerd blok is ? In NL betaalde wij circa 1.500 euro voor een niet-gereviseerd blok...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2008 4:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
In belgie betaal je het zelfde voor een gereviseerde maar ze komen wel van de importeur miss dat daar het prijs verschil in zit.

Is er hier echt niemand die ervaring heeft met een sodi kart??

Mvg gallie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2008 6:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Alleen met MS-kart maar die heb je zelf al.
Als de Ms je goed bevalt waarom zou je overstappen op Sodi?

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2008 9:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
Ik heb van 1 persoon gehoord dat je bij sodi de grip alleen maar hoeft af te bouwen en bij ms moet je juist grip zoeken. En dat was ook zo.
Die persoon werkt in de werkplaats van JPR waar ze zowel MS als sodi verkopen. Maar ik wil meer mensen horen over sodi. Want dan kan ik gaan afwegen of het prijsverschil het dan wel waard is.

Ik heb trouwens het zelfde chassis als jou alleen dan zonder voorremmen en met een honda gx200 9 pk (getuned volgens BEKC) erop. En die staat te koop, moet er alleen nog eens wat mooie fotos van maken en advertentie plaatsen.

Mvg gallie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 109 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David