Auteur |
Bericht |
mmrizio
|
Geplaatst: ma apr 28, 2008 1:39 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
In afwachting van mijn wilde plannen overweeg ik om eerst maar eens wat rondjes te maken met een kant en klare kart.
Omdat Driebergen het dichtst bij is, zoek ik een viertakt.
En omdat ik weinig ruimte heb, ééntje die ik op z'n kant/kont kan stallen.
Kan ik bv. een GX390 of een Briggs&Stratton vertikaal parkeren, zonder dat bv. de olie eruit stroomt of de cilinder in loopt?
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: ma apr 28, 2008 1:48 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
het gaat niet want danstroomt de olie de cilinder in..
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma apr 28, 2008 2:01 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Wat je wel kunt doen, is het motorblok van je kart halen en daarna de kart verticaal stallen. Veel werk is het loshalen van je blokje meestal niet.
Daarna zet je het blokje ook netjes rechtop weg en als je weer gaat rijden zet je je blokje weer op het frame.
Succes
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma apr 28, 2008 3:16 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Net wat jeffrey zegt de olie loopt de cilinder in en komt verder op allemaal plaatsen waar het niet hoort.
Prokarts en 390cc's zijn het makkelijkst om los te halen van je frame
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: ma apr 28, 2008 4:04 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Dat klopt. Ik heb nu zelf een Rk1 maar hiervoor een 390cc. Is een kwestie van loshalen paar kabels, motorsteunen en uitlaat.
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma apr 28, 2008 4:05 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Het schijnt dat als je em op de voorkant ipv de achterkant zet, dat je em dan wel vertikaal kunt stallen.
Gebruik even de zoekfunctie, deze vraag is al vaker beantwoord.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: ma apr 28, 2008 4:07 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
een honda 390cc licht idd al schuin op de kart.. ( iets ) dus je zou hem waarschijnlijk wel voorover kunnen zetten... maar of het goed is voor de kart zelf ?
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di apr 29, 2008 7:55 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
David heeft helemaal gelijk !!
Dit antwoord heb ik in een ander topic al eerder gegeven.
Je kan de kart best op de neus stallen, als de cylinder maar naar boven wijst, anders loopt er olie vanuit het carter de kop in, en dat is iets wat je absoluut niet wil hebben.
Wat betreft het loshalen van motoren,......dat maakt allemaal geen moer uit, zolang je niet met waterkoeling of cdi boxen zit is het allemaal even weinig werk.
Briggs - Honda's - enz één pot nat.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Daan1976
|
Geplaatst: di apr 29, 2008 9:18 am |
|
Geregistreerd: di jul 31, 2007 11:28 pm Berichten: 47 Woonplaats: Alicante
|
Viertakt karts vervoeren wij naar wedstrijden altijd verticaal en zetten m dan gewoon op neus en hebben er nog nooit problemen mee gehad
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: di apr 29, 2008 2:07 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Denk ook aan de brandstof, niet alleen de olie kan stromen
Het staat een beetje slordig als de benzine uit de schuur komt lopen
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: di apr 29, 2008 3:46 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
954rr meestal zitten allen slangen dicht.
en kan er maar een klein gedeelte uit de carabuteur komen.
Dus dat zou de grote veroorzaker niet zijn denk ik..
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: wo apr 30, 2008 1:22 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Jeffrey
De rubbers van de tankdop sluiten meestal de boel ook niet goed af.
Als ik dan denk aan een prokart waarbij twee tankjes en twee vlotterbakken leeglopen in een schuur, Pffffffffff Hoef je niet blij mee te zijn.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: za mei 03, 2008 11:23 am |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Met een GX390 heb je een tankje tussen je benen zitten. Als je de tank niet helemaal vol hebt zitten zie ik hier niet snel iets uitkomen.
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
FvRoij
|
Geplaatst: za mei 03, 2008 7:03 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm Berichten: 60 Woonplaats: Weert
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za mei 03, 2008 8:26 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Uiteraard is het blok nog bruikbaar, ik neem aan dat het gewoon carter-olie is...
Ik denk dat als je alles schoonmaakt, carburateur gewoon schoonmaken in een bak benzine, je cilinder leegmaken enz.
Dan zou die het weer meoten doen, ik denk alleen dat je luchtfilter niet meer te redden is(ik ga ervanuit dat het gewoon een standaard filter is met zo'n schuimhoes e.d.)
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|