Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2008 11:35 am 

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:25 am
Berichten: 5
Woonplaats: Zaandam
Bandenspanning is heel erg afhankelijk van het weer, en natuurlijk wat voor soort banden je rijdt. Als je met zachtere banden rijdt, HG1, dan zit je zo rond de 1.1 in de winter, zomer kan je zelfs richting 0,6 gaan. Met de hardere banden Vega XXl of Maxxis Enduro kom je ongeveer uit op 1.4.

En het is zeker mogelijk dat je met een groot verschil tussen voor en achter kan rijden. Heb zelfs wel eens met achter 2,8 gereden en voor met 1,7. Hier moet je zelf achter zien te komen, en ieder circuit is anders.

Maar op wat voor merk kart rijdt je eigenlijk, en heb je een foto van je kart?

Remolie moet je idd pas gaan vervangen als de remmen minder beginnen te werken, en wanneer je ziet dat je remolie troebel begint te worden.

Zelf gebruik ik altijd dikke kettingvet ipv spray. Met het kettingvet kan je de gehele dag door blijven rijden zonder te smeren. Vooral handig als je een 8uurs race hebt.

En gebruikte banden zijn er genoeg te vinden. Alleen zullen ze vaak uitgehard zijn, ik heb laatst nog 30 setjes banden weggegooid. Als je eens bij een wedstrijd van de Kings gaat kijken, zijn er genoeg teams die van hun oude banden af willen (en deze zijn recreatief nog best te gebruiken)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2008 5:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 31, 2007 11:28 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Alicante
de beste chain lube vind ik persoonlijk de lube van GRO dez gebruiken wij hier dus altijd verder weet ik zelf wel veel van de blokken af maar heb geen ervaring met het rijden ermee wij racen alleen met 2 takt en de kleintjes wel met 4 takt maar daar houd ik me niet echt mee bezig dat is een klasse die de vaders zelf nog kunnen :mrgreen: en de vraag over gebruikte banden wij hebben hier nog wel een setje of 200 liggen Vega France groen en Bridgestone moet ze wel ff komen ophalen hier maar dat zal geen probleem zijn :ddd wel nog over een prijsje ondehandelen natuurlijk .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2008 10:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 08, 2008 6:57 pm
Berichten: 27
Woonplaats: noord nederland
driebergen is altijd fun en gelukkig is de 4takt wereld erg behulpzaam onderling.
mede dat maakt het leuk.
wat betreft olien en vetten,
daar kan je heel lang over praten.
wat Lex eerder ook zegt klopt van de Shell V power.
maar ook hier zit weer wat positiefs aan omdat het soortelijk gewicht ook zwaarder is is de verbranding bij de compresieslag ook groter dan confencionele brandstof.
nadeel blijft het membraam.klopt,maar daar hebben heel weinig teams last van gehad omdat de honda motor GX 160 geen brandstof pomp nodig heeft tenzij er een losse tank bij geplaatst wordt in de sealed klasses. of mini´s waar de tank niet meer op de motor bovenzijde zit en zelf doorloopt naar de carb.

Smeermiddelen 1001 soorten allen voor en nadelen.
wd40 te vloeibaar en zo verdwenen
Xeramics dik en stroperig en heeft bij vuile banen veel oppak van zand en ander vuil wat een belasting voor je vertanding is.
automatiche ketting smeer systemen verboden.
tja kies wat wat voor jezelf ´t beste ligt.

motorolie,
5w40 loopt lekker zonder al te veel sluitage en wordt wat warmer.wat wat meer uitzetting kan veroorzaken als het warm is buiten.
15W40 loopt gewoon in het algemeen het beste onder alle condities.
beide leveren geen winst of grote verschillen op.

nou wat hadden we nog meer,
o ja, banden.
welk type band is belangrijk voor de bandenspanning welk merk dan ook dat bepaalt o.a. hoeveel grip dat type heeft.
b.v.
Vega is een harde band werkt pas na +/- een uur en is af na 4,5 uur terwijl je daarna nog uren leuk kan rijden.en heeft b.v v.a 1,8Bar nodig of meer voor grip
Maxxis is daarintegen zachter werkt al na een 30min en is af na 3 uur (racen)en kan je zeker +/- 8 uur op rijden wil je op het canvas zitten .
dit alles afhankelijk van het weer en de baan(grip of veel rubber op ´t asfalt enz enz enz)
de buiten tempratuur en je afstelling.

mijn tip,

ga lekker proberen tot je er wat leuks in vind wat goed rijdt en leuke tijden brengt.
Driebergen relatief kort dus zorg eerst voor je rem.
erg veel plezier....!!!!!

Patrick
Xander Racing


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2008 12:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Den Haag
geniaal...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2008 12:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Den Haag
Ik had alleen deze foto nog op de compu staan:
http://img525.imageshack.us/img525/2673 ... 018ae0.jpg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David