Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: GX200 replica
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2007 7:29 pm 

Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Wageningen
Hallo,
Ik ben Leon nieuw op dit forum en in de kart wereld. 2 vrienden van mij hebben zelf van een oud kart frame weer een beetje kart gemaakt, en een GX200 replica op gebouwd. Nou we er een tijdje op rijden vinden we dat ie wel wat harder mag gaan. Gaat nou precies 50kph (met de tomtom gemeten :)) maar trekt matig op vinden wij. Na een beetje rond gezocht te hebben op het internet kwamen we er achter dat er een toeren begrenzer op zit, dat merkten we ook al tijdens het rijden. Alleen waar die zit en hoe we die er af kunnen halen is ons een raad. Heeft iemand enige ervaring met deze motorblokken. Of een idee hoe we de begrenzer kunnen verwijderen?

Alvast bedankt,
Leon


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2007 9:04 pm 

Geregistreerd: vr sep 29, 2006 3:30 pm
Berichten: 85
Leon,

Deze blokjes zijn meestal exacte 100% kopieën van de bekende honda blokken.
Kortom zoek even op dit forum en je vindt gegarandeerd info over het verweideren van de begrenzer.

In het kort komt het erop neer, carter openmaken, kunstof tandwielen eruithalen en gaten dichtmaken !

Mocht het je niet lukken stuur even een PB of kom langs !

mvg Fred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 8:15 pm 

Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Wageningen
met wat moet je deze gaten opvullen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
je bedoeld het gat door het karter waar de begrenzer doorheen loopt? Gewoon een bout erdoor heel en dan een zelfborgende moer met loctite erop. Wel oppassen dat deze bout niets in de motor raakt.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 8:32 pm 

Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Wageningen
oke bedankt, en is er dan ook iets van een tekening waar je een beetje op kan zien welke tandwielen je der uit moet halen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 8:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
je moet laten zitten: krukas, nokkenas en de balansas.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 8:47 pm 

Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Wageningen
dus er moet een hoop uit?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 8:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
volgens mij zit er niet echt meer in.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 4:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Je kan evt ook bij een motor tuner langsgaan. Bijvoorbeeld bij een kartshop. Deze kunnen de begrenzer kundig verwijderen en ervoor zorgen dat niets in je motor wordt geraakt.

Verder kunnen ze kijken of dingen als het vliegwiel wel goed in balans/goede gewicht zijn. Kan je evt. meteen de boel laten checken zodat je zeker weet dat je motor niet in de soep loopt.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 12:04 pm 

Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Wageningen
Ik heb gister met een vriend geprobeert het huis van de koppeling eraf te halen maar het leek wel of dat ie helemaal vast gerot zat. Of we waren iets vergeten los te halen :oops: . we hadden alle bouten rondom het huis los gehaald, of moet er nog meer los gehaald worden als je het huis van de koppeling eraf wilt halen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 3:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm
Berichten: 113
Woonplaats: Uithoorn
Zit er een droge of natte koppeling op? En zit er een reductiebak op, dus of er aan de zijkant alleen maar een koppeling zit of een bak die met een aantal bouten vast zit.. Zo ja, dan kan het idd dat de kap er niet af wil okal heb je alle bouten eraf gehaald. Er zit namelijk een pakking die als de kap lang niet los is geweest vast kan plakken... In principe kan je proberen met een schroevendraaier er tussen poeren. Je pakking kan hierdoor wel overlijden, alleen die kosten natuurlijk niks... Verder zou ik als er een reductiekast op zit eigenlijk niet zelf aan de slag gaan. Dat is een heel netwerk van tandwielen, en de moeten dan netjes verwijderd worden, en er moet dan een normale droge koppeling opgezet worden. Maak anders even een foto'tje :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 3:23 pm 

Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Wageningen
ok ik zal er binnekort even een fototje van maken. Het is een natte koppeling, en ze zeggen dat deze een vertraging heeft van 2op1. Deze vertraging willen wij er tussen uit hebben. Of moet je dan gelijk een droge koppeling er op zetten?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 3:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm
Berichten: 113
Woonplaats: Uithoorn
Ja met een normale droge koppeling werkt de motor op zn best..
Alleen een koppeling is niet zo goedkoop...

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 3:28 pm 

Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Wageningen
is er ook ergens een site van een kart shop waar die droge koppelingen op staan zodat ik iets van een prijs indicatie kan krijgen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 3:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm
Berichten: 113
Woonplaats: Uithoorn
Ik geloof dat een koppeling voor een gx200 ong 165 euro kost...
Moet je ff kijke wat de diameter van je krukas is, en dan ff googele, ik zou iig voor een magnum koppeling gaan..

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David