Auteur |
Bericht |
Donleon
|
Geplaatst: za dec 08, 2007 7:29 pm |
|
Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm Berichten: 10 Woonplaats: Wageningen
|
Hallo,
Ik ben Leon nieuw op dit forum en in de kart wereld. 2 vrienden van mij hebben zelf van een oud kart frame weer een beetje kart gemaakt, en een GX200 replica op gebouwd. Nou we er een tijdje op rijden vinden we dat ie wel wat harder mag gaan. Gaat nou precies 50kph (met de tomtom gemeten ) maar trekt matig op vinden wij. Na een beetje rond gezocht te hebben op het internet kwamen we er achter dat er een toeren begrenzer op zit, dat merkten we ook al tijdens het rijden. Alleen waar die zit en hoe we die er af kunnen halen is ons een raad. Heeft iemand enige ervaring met deze motorblokken. Of een idee hoe we de begrenzer kunnen verwijderen?
Alvast bedankt,
Leon
|
|
Omhoog |
|
|
Jetman
|
Geplaatst: ma dec 10, 2007 9:04 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 29, 2006 3:30 pm Berichten: 85
|
Leon,
Deze blokjes zijn meestal exacte 100% kopieën van de bekende honda blokken.
Kortom zoek even op dit forum en je vindt gegarandeerd info over het verweideren van de begrenzer.
In het kort komt het erop neer, carter openmaken, kunstof tandwielen eruithalen en gaten dichtmaken !
Mocht het je niet lukken stuur even een PB of kom langs !
mvg Fred
|
|
Omhoog |
|
|
Donleon
|
Geplaatst: ma feb 11, 2008 8:15 pm |
|
Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm Berichten: 10 Woonplaats: Wageningen
|
met wat moet je deze gaten opvullen?
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma feb 11, 2008 8:29 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
je bedoeld het gat door het karter waar de begrenzer doorheen loopt? Gewoon een bout erdoor heel en dan een zelfborgende moer met loctite erop. Wel oppassen dat deze bout niets in de motor raakt.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
Donleon
|
Geplaatst: ma feb 11, 2008 8:32 pm |
|
Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm Berichten: 10 Woonplaats: Wageningen
|
oke bedankt, en is er dan ook iets van een tekening waar je een beetje op kan zien welke tandwielen je der uit moet halen?
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma feb 11, 2008 8:39 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
je moet laten zitten: krukas, nokkenas en de balansas.
|
|
Omhoog |
|
|
Donleon
|
Geplaatst: ma feb 11, 2008 8:47 pm |
|
Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm Berichten: 10 Woonplaats: Wageningen
|
dus er moet een hoop uit?
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma feb 11, 2008 8:53 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
volgens mij zit er niet echt meer in.
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 4:11 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Je kan evt ook bij een motor tuner langsgaan. Bijvoorbeeld bij een kartshop. Deze kunnen de begrenzer kundig verwijderen en ervoor zorgen dat niets in je motor wordt geraakt.
Verder kunnen ze kijken of dingen als het vliegwiel wel goed in balans/goede gewicht zijn. Kan je evt. meteen de boel laten checken zodat je zeker weet dat je motor niet in de soep loopt.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Donleon
|
Geplaatst: za maart 01, 2008 12:04 pm |
|
Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm Berichten: 10 Woonplaats: Wageningen
|
Ik heb gister met een vriend geprobeert het huis van de koppeling eraf te halen maar het leek wel of dat ie helemaal vast gerot zat. Of we waren iets vergeten los te halen . we hadden alle bouten rondom het huis los gehaald, of moet er nog meer los gehaald worden als je het huis van de koppeling eraf wilt halen?
|
|
Omhoog |
|
|
prokartracer
|
Geplaatst: za maart 01, 2008 3:16 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm Berichten: 113 Woonplaats: Uithoorn
|
Zit er een droge of natte koppeling op? En zit er een reductiebak op, dus of er aan de zijkant alleen maar een koppeling zit of een bak die met een aantal bouten vast zit.. Zo ja, dan kan het idd dat de kap er niet af wil okal heb je alle bouten eraf gehaald. Er zit namelijk een pakking die als de kap lang niet los is geweest vast kan plakken... In principe kan je proberen met een schroevendraaier er tussen poeren. Je pakking kan hierdoor wel overlijden, alleen die kosten natuurlijk niks... Verder zou ik als er een reductiekast op zit eigenlijk niet zelf aan de slag gaan. Dat is een heel netwerk van tandwielen, en de moeten dan netjes verwijderd worden, en er moet dan een normale droge koppeling opgezet worden. Maak anders even een foto'tje
|
|
Omhoog |
|
|
Donleon
|
Geplaatst: za maart 01, 2008 3:23 pm |
|
Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm Berichten: 10 Woonplaats: Wageningen
|
ok ik zal er binnekort even een fototje van maken. Het is een natte koppeling, en ze zeggen dat deze een vertraging heeft van 2op1. Deze vertraging willen wij er tussen uit hebben. Of moet je dan gelijk een droge koppeling er op zetten?
|
|
Omhoog |
|
|
prokartracer
|
Geplaatst: za maart 01, 2008 3:27 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm Berichten: 113 Woonplaats: Uithoorn
|
Ja met een normale droge koppeling werkt de motor op zn best..
Alleen een koppeling is niet zo goedkoop...
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Donleon
|
Geplaatst: za maart 01, 2008 3:28 pm |
|
Geregistreerd: za dec 08, 2007 7:19 pm Berichten: 10 Woonplaats: Wageningen
|
is er ook ergens een site van een kart shop waar die droge koppelingen op staan zodat ik iets van een prijs indicatie kan krijgen?
|
|
Omhoog |
|
|
prokartracer
|
Geplaatst: za maart 01, 2008 3:31 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm Berichten: 113 Woonplaats: Uithoorn
|
Ik geloof dat een koppeling voor een gx200 ong 165 euro kost...
Moet je ff kijke wat de diameter van je krukas is, en dan ff googele, ik zou iig voor een magnum koppeling gaan..
_________________
|
|
Omhoog |
|
|