Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2008 8:25 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Hallo,

net mijn eerste kart gekocht, :D een 100cc iame luchtgekoeld met een birel torsion frame.

Nu hebben we al 2 keer gereden op pottendijk en beide keren problemen gehad met de carburateur. Het gaat om een 24 mm walbro wb32.

De eerste keer hield de kart enorm in op hoge toeren en bij loslaten van het gas ging hij weer even. vervolgens een nieuwe revisieset gekocht en het euvel was even opgelost.
2 uur later wou de motor niet meer aanslaan hij zoog geen brandstof meer aan. Vervolgens weer het hele ding uit elkaar gehaald en gereinigd dit werkte voor een half uur.

na deze ervaring leek het mij verstandig om een andere (gebruikte )carburateur te halen. deze gelijk weer gereviseerd en gemonteerd en afgelopen zondag hebben we zowaar 3 uur lang zonder problemen gereden.

totdat de motor begon te roken en niet meer wou lopen behalve volgas. totdat ik de vacuum slang van de pomp er af trok dan ging hij weer even.
Uit het luchtfilter kwam ook een halve liter benzine ??.

Nou is mijn eerste ervaring met het 2takt karten ondanks deze probleempjes zeer goed, zo goed zelfs dat ik in het voorjaar serieus naar een mooie icc kart ga kijken, maar tot die tijd wou ik nog wel even plezier hebben van deze kart.

Dus hier mijn vraag is het normaal dat de walbro wb32 carburateurs zoveel problemen geven ? of heb ik gewoon ontzettend veel pech.
En zijn er dingen die ik kan modificeren / aanpassen zodat dit beter gaat.

Een tip die ik vandaag kreeg was om de benzine aansluitng onder in de tank te maken ipv. boven zodat de pomp minder belast wordt en een extra filter te monteren in de leiding. Het extra filter had ik al even geprobeerd maar het starten was nog lastiger omdat het meer weerstand gaf. misschien als de aansluiting onder zit dat het dan beter gaat ?
ps. alle onderdelen inclusief de benzinetank zijn brandschoon dus vervuiling in mijn brandstofsysteem lijkt me geen oorzaak.

Wie kan mij hiermee helpen? :cry:

Alvast hartelijk bedankt voor eventuele reacties.


Groet Reinier.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2008 8:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hmm wij zijn ooit met precies zo'n blokje begonnen (op kartbanen dan), zelfde carburateur ook, alleen is dat al heel lang geleden, en ben ik het meeste weer vergeten.
Ik weet nog wel dat wij ook de nodige problemen toen hadden.
Welke carburateurafstelling, mengverhouding en bougie gebruik je?

De benzine aansluiting verplaatsen naar de onderkant van de tank zou ik niet aan beginnen, valt niet mee om dicht te krijgen, en het moet ook op de normale manier werken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2008 10:09 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Ik gebruik een ngk EB9 bougie.
Mengverhouding 1:19 met motul 2t kart olie

zuiger en cilinderwand zijn nog 100% ook de compressie is nog goed.

de carburateur afstelling staat nu op 40 minuten voor de hoge toeren en 50 minuten lage. Deze heb ik trouwens rijdend gesteld. en hij rookt ook netjes bij gas loslaten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2008 11:18 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
is de membraam nog wel in orde (die van de motor dan he)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2008 11:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Volgens mij is het een zuigergestuurd blokje, dus die heeft geen membraam.

Ik zou de volgende keer de sproeier voor de lage toeren wat verder open draaien (beginnen met 90 minuten), hoge toeren zo laten staan en eventueel later wat dichtdraaien als ie blijkt te "viertakten".


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2008 5:39 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hmmm dan zal die ook wel niet kapot zijn :?

koop maar vlug een icc is veel vetter om te rijden :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2008 7:49 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Inmiddels heb ik het euvel gevonden, ( denk ik ) bij het membraam van de nieuwe revisieset zit een kleine uitsparing waar je de hevel van de brandstof naald moet achterhaken. bij de oude set zat deze uitsparing niet zodat ik het membraam er bovenop heb gelegd ipv. er achter gehaakt .

Zodoende bleef de naald altijd te ver los staan met als resultaat dat hij constant verzoop onder in toeren.

Dat wordt zondag gelijk weer testen op pottendijk.

Gr.

Reinier


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2008 5:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 02, 2006 7:31 pm
Berichten: 115
Woonplaats: Well (LB)
je sproeiers zou ik anders zetten, 1,75 slag onderuit en 20 minuten voor bovenin.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2008 8:48 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
je sproeiers zou ik anders zetten, 1,75 slag onderuit en 20 minuten voor bovenin.

Is 20 Min. boven niet wat weinig?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 21, 2008 8:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 02, 2006 7:31 pm
Berichten: 115
Woonplaats: Well (LB)
Nee, omdat die onderuit 1 en 3/4 staat. Dit is de ideale afstelling waar die het best op zal lopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 21, 2008 12:43 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Okay,

Heb zelf nog nooit zo arm gereden zie je. Weer wat geleerd. Hopelijk laat masteryoda hier dan ook eens weten hoe de motor met die afstelling loopt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 21, 2008 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 02, 2006 7:31 pm
Berichten: 115
Woonplaats: Well (LB)
correctie, heb het even nagekeken: onderuit 1 uur 15 minuten tot 1,5 slag , bovenin 20 minuten. Zo moet die over de 17.000 rpm komen ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 4:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
srry dat ik me ermee bemoei k heb zelf ook 100cc gehad en ook een ibea L2 carb , maar je kan zo niet zeggen hoeveel je er aan moet draaien dat moet je op het gevoel doen want als hij wel tekort komt dan gaat ie stuk en dat wil je denk ik niet :( . dus gewoon rijden en afstellen als ie onderin tekort komt draai je hem in en als ie boven in tekort komt dan draai je hem ook in en andersom . als je hem goed afsteld dan is ie koud ff stotteren en dan als ie warm is dan rijs ie goed.

en P.S als je gaat afstellen laat hem eerst goed warm worden voordat je dat gaat doen ;)

m.v.g Swiss 100cc iame racer

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 4:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
srry k zag het over het hoofd een walbro werkt op de zelde manier :D

mijn exuses .

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Swiss-racer, de ideale afstelling kan je inderdaad niet zomaar even vaststellen, waar we het hier over hebben is de basisafstelling van de carburateur.
Daarmee kan je beginnen, en daarna moet je de carburateur inderdaad afstellen onder het rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David