Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: wo jan 30, 2008 10:03 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hij is sneller dan een Rotax Max, vooral vanuit lage toeren.
Zoals eerder genoemd vergelijkbaar met een Leopard, misschien nog ietsjes sneller.
Gebruiksgemak: starten wegrijden. Afstellen met verstelbare sproeiers (hoewel er op de beurs in Offenbach ook een blokje met vlotterbak carburateur te zien was). Geen balansas, maar vibraties schijnen mee te vallen (heb ik me laten vertellen).
Mengverhouding is 1:20 zoveel ik weet.
Je kan Powerspayk eens een PB sturen, zoveel ik weet heeft hij zo'n blokje, en er al een paar keer mee gereden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: do jan 31, 2008 12:16 am |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
okey zal ik doen en Bobster heeft er geloof ik ook 1! als ik dat goed gelezen heb.
ik heb een rotax-max gehad maar wil nu een soort gelijke motor maar die onderin ook trekkracht heeft. en deze is +/- 800 euro goedkoper dan een RM senior.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: do jan 31, 2008 6:18 pm |
|
|
Ik ben er erg tevreden mee je kunt de Motor met een Ibea carburateur noch beter afstellen, en voor 1300.- is dat een super Motor!
Ik smeer hem 1:25 nu is er ook een 36 pk PRD te koop maar die vertouw ik niet te veel Tuning.
Een goed afgestelde PRD is zo snel als een Vortex rock.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: do jan 31, 2008 6:42 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
powerspayk schreef: Ik ben er erg tevreden mee je kunt de Motor met een Ibea carburateur noch beter afstellen, en voor 1300.- is dat een super Motor! Ik smeer hem 1:25 nu is er ook een 36 pk PRD te koop maar die vertouw ik niet te veel Tuning. Een goed afgestelde PRD is zo snel als een Vortex rock.
€1300? waar heb jij je motor vandaan dan? ik zie ze overal voor €1550! dan kan je mooi voor die 250 euro een Ibea carb kopen
heb je al problemen met de motor gehad? en is het een gemakkelijke motor in gebruik?
gr hendrik
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: do feb 14, 2008 9:37 pm |
|
|
Hier in Duitsland is iemand die verkoopt die voor dat Geld!
Nee die Motor loopt nu al 25 uur en een Radiator beugel moeten vervangen meer niet.
De Motor is heel makelijk in gebruik we hebben een keer ingesteld en daarna Kay Simons noch de fijnafstelling gedaan en verder niets meer!
Volgende week haal ik de Cilinder er af en maak alles schoon en dan kan hij er weer tegenaan voor 15 - 20 uurtjes !
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr feb 15, 2008 1:02 pm |
|
|
kijk zoiets moet ik hebben 
|
|
Omhoog |
|
 |
christian
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 7:02 pm |
|
Geregistreerd: za aug 15, 2009 6:18 pm Berichten: 84 Woonplaats: Oldenzaal
|
rijden er al wat meer mensen met een PRD? ik zou graag even rotax max senior VS prd fireball
-snelheid vergelijkbaar met...? -acceleratie vergelijkbaar met...? -onderhoud? -gebruiksgemak? -prestaties tijdens wedstrijden? -mengverhouding? -is er veelknow how van rijders bij de banen ( zoals je dat bij een rotax-max wel hebt )
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 7:13 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ik heb een prdtje:-)
Heel tevreden van...
Acceleratie hangt héél nauw met de afstelling van de carbu.
Onderhoud, goed bijhouden, zoals elke motor natuurlijk. Revisie PRD: 10 uur, volledige revisie 30 uur Revisie max: 30-40 uur?
Mengverhouding: 1/20 officieel, dus doen we er maar een 1/17 van.
Over de knowhow, PRD heeft eigen ook wel veel van de doorsnee 125 watergekoeld...
Ik heb nooit met een max gereden, maar hoe ik het hoor is de max heel makkelijk. Als je dus voor het pure rijden wil, neem je best een max, wil je graag wat afstellen, spelen en wil je echt samenwerken met je motor, neem je de PRD..
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
Laatst bijgewerkt door Tom op zo okt 04, 2009 7:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 7:15 pm |
|
|
Tom. Ik hoorde juist van iemand dat zijn PRD onderin veel sterker was en bovenin veel slechter. Heb jij dan een supersonische PRD of was die van hun slecht? Ik wist wel dat die nog was getuned bij Francois Slangen. En die kan zeer goed met motoren omgaan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 7:17 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ik heb het gevoel andersom, maar ik heb -zoals aangehaald- nooit met een max gereden...
Alleszins toch al lekkere RM gepasseerd hoor in Genk op het rechte stuk...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 7:18 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Een prd is onderin sneller dan een max. Ook vind ik dat je aan een max meer moet afstellen dan een een prd. Het nadeel van een prd is dat er geen wedstrijden voor zijn ( recreanten race daar gelaten ) en je een prd vaker moet reviseren.
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 7:18 pm |
|
|
Wat wel zo is. Vind ik zelf. Is dat de rotax max onderin echt niks te bieden heeft. Bovenin echter wel. Ook presteerd de motor onderin minder danks de powervalve.
En er zijn wel wedstrijden voor. De 125 Automaten bij de NAB
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 7:21 pm |
|
|
Moet ik echt eens zien of ik onderin ook nog wat kan afstellen hoe ik het zo hoor:o.
@ DH-karting Welke vlakken meer afstellen? Had je voor de max geen standaard aanbevelingen: zo warm/koud x ; zo warm/koud y
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 7:25 pm |
|
|
We bekijken het woensdag wel eens he Washandje...
Mits je remmen in orde zijn (en ik mijn remblokjes nog te pakken krijg)
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 7:26 pm |
|
|
Ik kom gewoon. Remmen of niet. En ik weet niet wat voor je remblokjes je nodig hebt. Want ik heb nog oude liggen. Die wel op het randje zijn hoor!
|
|
Omhoog |
|
 |