Auteur |
Bericht |
Dick
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 8:26 am |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Ik zou ook nieuwe leidingen nemen. ( ik denk dat daar het probleem zit. )
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 4:08 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Je weet dan idd nog niet precies waar, maar dat is zo uit te zoeken om dan stap voor stap alle gaten, die mogelijk lekken te dichten. Kost wat tijd maar levert je veel wijsheid voor in het vervolg.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 6:19 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
precies dick als het nog van die kunstofen zijn dan zijn ze al behoorlijk oud nieuwe slangen erop en ook meteen nieuwe koppelingen
|
|
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 6:27 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
ik heb eens nagedacht en met een collega op het werk er over gehad.
volgens hem zou het in de knelkoppeling zitten.
als deze eenmaal los zijn geweest zouden deze niet meer 100% afdichten.
en dat is dus bij mij het geval aangezien ik alle remklauwen gereinigt heb
en voorzien van nieuwe remcups.
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 7:35 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Die koppelingen moeten gewoon nog afdichten, helemaal met teflontape ertussen... Ik heb mijn remmen ookal eens losgehad en ze werken nog prima..
Alleen kunststof remleidingen? Bestaan die dan?
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 7:44 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
yup , die bestaan echt wel hoor.
witte kunstof remleiding.
is wel makkelijk met het zien van lucht in de leiding.
heb een tonykart die toch wel een aantal jaartjes oud is.
maar kwa snelheid nog steeds goed zit.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 7:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Vroeger waren die leidingen heel gebruikelijk inderdaad, zowat alle karts hadden die.
|
|
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 7:49 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
en wat is vroeger?
jaartal?
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 8:07 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Is dat erg belangrijk dan? Mijn laatste kart met kunststoffen remleidingen was van 1996.
|
|
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 8:33 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
maar kan ik die kunstofleiding dan nog krijgen?
of word het een nieuwer type remleiding dan?
en wat zou zo iets dan gaan kosten?
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 9:32 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Freeline achter remleidingset(rvs ommanteld): 45,00
Freeline voor remleidingset(rvs ommanteld) : 49,50
Dit heb k van de site van dennis van der spoel...
Je kunt ook alleen de leiding krijgen, dit kost daar 3.50 per meter...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 10:04 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
van gewapende slang word je rem ook nog eens veel "harder" die kunstoffen hebben de nieging om optezetten als je remt bij een gewapende is dat een stuk minder
heb je trouwens ook gekeken of je het gat waar je cups in zitten niet teveel versleten is hij moet namelijk rond en glad zijn anders sluit je cup niet
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 12:46 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Hallo !!!!
Waar hebben wij het over, een van de redenen waarom de kart niet goed remt is al genoemd, er zitten fiber ringen in, fiber kan je niet "dichtdraaien" zoals koper, dat is tot nu toe de enige fatsoenlijkle afdichting.
Ik heb vroeger veel remleidingen voor motoren gemaakt, waren trouwens altijd kunstof van binnen met een stalen mantel erom heen, en een van de hoofdregels was: altijd bij het in elkaar zetten nieuwe koperen ringen gebruiken !!!!
Dus ook nooit hergebruiken.
door het gebruik van andere materialen, staal, rubber of fiber sluit je nooit goed af, en blijf je dus ook (minimale) lekkages houden.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 3:46 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Zou idd goed kunnen. Maar hebben zulke marginale lekkages dan zo'n invloed?
@alex64: Mooie sig(ondertiteling plaatje)
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |
Dick
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 3:58 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Het kleinste lekkages vind ik de ergste, omdat je denkt dat alles goed werkt maar na een tijdje je geen goede remmen meer hebt. En je fijne dagje karten weer eens op een hoop getob uit loopt. ( zie Tony kart racer )
Ikzelf zou gewoon alles vervangen. Slang + koppelingen, voor die paar tientjes kun je geen miserie op de baan hebben.
|
|
Omhoog |
|
 |