Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: welke remvloeistof????
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 5:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
ik heb de laaste tijd veel problemen met mijn remmen.
als ik de remolie ververst heb en zo wat 5 rondjes landsard heb gehad is mijn remolie van geelachtig naar bijna compleet zwart gegaan.
en zo als afgelopen zondag na 1,5 uur rijden geen remmen meer.
en das dus niet prettig kan ik je zeggen.
nu zat ik te denken dat ik misschien niet de juiste remolie in mijn remsysteem heb zitten.
welke remolie moet er in een kart?
dot4 of toch speciale remolie?
zat te denken aan remolie welke speciaal gemaakt is voor de rallysport auto's.
kan er voor een leuke prijs via een vriend een kleine hoeveelheid van krijgen.
maar voor ik dit doe wil ik eerst jullie mening horen.
wie heeft er verstand van en wie gebruikt wat voor olie.


alle hulp is welkom.
tevens links van sites met info is natuurlijk ook van harte welkom.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 6:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik heb hem toen helemaal leeg laten lopen en er dot 5 remvloeistof ingedaan...

Echter dot 4 moet ook prima werken... heb ik voorheen altijd mee gereden en nog nooit problemen mee gehad...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 6:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
ik heb al van alles geprobeerd maar steeds weer problemen met mijn remmen.
weet nu bijna niet meer waar ik het fout zou kunnen doen.
1 deze dagen gooi ik alles maar weer eens los , maak alles weer grondig scoon , monteer weer alles met ate remmenvet , remsysteem weer opnieuw vullen en ontluchten met nieuwe rem olie.
doet hij het dan nog steeds niet weet ik het ook niet meer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 6:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Misschien dat je de rubber cupjes in je remklauwen eens na moet kijken...

Zou best kunnen dat daar iets niet goed gaat, of in je hoofdremcilinder...

Aan je remvloeistof zou het niet mogen liggen als je gewoon dot 4 gebruikt..

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 6:12 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
als je olie zwart is dan zijn waarschijnlijk je keerringen een heel eind naar de kloten

maar als je geen remdruk behoud dan moet of bij de pomp olie komen of bij de remcups is dit niet zo dan heb je niet goed onlucht


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 6:21 pm 

Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Helden
Dot4 lijkt mij ok, maar weinig remsystemen gebruiken dot5 (dot4 is naar mijn mening ook beter). Ik zou niet experimenteren met remolie, dot4=dot4 en daar heb je geen hightech spul voor nodig. Soortgelijke problemen heb ik ook wel eens gehad (iets mindere mate), gewoon alle rubber delen in het remsysteem vervangen, goed cleanen (dus niet alleen maar doorspuiten maar gewoon helemaal demonteren), en kijken voor eventuele beschadigingen/krassen aan bewegende delen. Dan moet het opgelost zijn, kost wat tijd maar niet zoveel geld, maar altijd beter dan klooien op de baan.
Succes!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 6:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
het mooie is nu dat ik alle remcups en de 2 remzuigers met cups in de pompen reeds vervangen heb.
lekkage kan ik niet ontdenken.
ik zet mijn ontluchtings aparaat op mijn rempomp en vul hem een stukje met nieuwe dot4 remolie.
draai het kraantje ervan open en draai de ontluchtings nippel uit de remklauw.
na ff wachten komt alle lucht en zwarte remolie er uit en aleen nog maar nieuwe schone remolie.
ontluchtings nippel er weer ingedraait.
kraantje dicht en remontluchtings aparaat verwijder van rempomp en afdicht nippel weer in mijn rempomp gedraait.
en dan herhaal ik dit met de andere rempomp.
soms doe ik dit wel 3 a 4 keer achter elkaar.
voor en dan weer achter en dan weer voor enz,enz.
en dan is alles goed.
ga je rijden is het snel over.
snap er niks meer van.
wat doe ik dan fout???

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 6:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dot 4 is prima, Dot 5 is ook goed, alleen mag je dat niet mengen met Dot 4, dus moeten alle restjes remvloeistof uit je remsysteem verdwenen zijn voordat je dat gaat gebruiken.
Als ik me niet vergis mag je Dot 5.1 wel weer mengen met Dot 4.

Bij mij blijft de remvloeistof trouwens ook niet heel erg lang helder, maar merk daar niks van bij het remmen.
Ik neem aan dat je bij het vervangen van de remcupjes ook de remcilinders, en de remzuigers weer glad gemaakt hebt, dus dat zou allemaal in orde moeten zijn.
Je zou ook nogeens kunnen kijken naar de remleidingen, en de aansluitingen daarvan. Ik zag dat je nog van die kunststoffen remleidingen hebt, die willen nog weleens gaan lekken bij de koppelingen. Waarbij lekken ook kan betekenen dat er geen remvloeistof naar buiten lekt, maar lucht naar binnen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 6:49 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik doe het als volgt

ontluchter vullen

pedaal los halen van de pomp

onluchter monteren

kraan open zetten

enkele malen pompen met de rem pomp zodat er geen lucht bellen meer uit de pomp komen

dan kraan dicht

boutje uit de remklauw halen

kraan open ff goed door laten lopen kraan sluiten

laatste stappen herhalen met de nadere kant


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 6:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
david dus ik zou alle remleidingen een keertje moeten vervangen door andere?
ik denk nu ff hadop zeg maar he.
maar stel ik haal alle remleidingen(aansluitingen) los , is er niets in de handel wat ik er op kan smeren of zo en dan weer monteren en dat het dan weer goed afdicht?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 8:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Toch vreemd. Idd alles uit elkaar en alle rubberen dingen die nog niet nieuw zijn vervangen. Alle draaiende delen soepel laten lopen. En kijken als je net gereden hebt, en het probleem speelt weer op of er dan lucht in de remmen zit.

Dit is eenvoudig te merken door, mocht je het probleem hebben, hem gewoon te ontluchten en weer kijken of hij het dan weer doet, dan ben je er zo uit wat het is, of niet.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 9:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
ja dat er ergens dan lucht het systeem binnen dringt maar nog niet de vraag waar precies.
of wel dan enzodino?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 9:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Die koppelingen zouden normaal gesproken ook zonder middel dicht moeten zijn, echter heb ik zelf ook al meegemaakt dat er eentje niet meer goed dicht was. Er zijn allerlei middeltjes voor verkrijgbaar, ik heb toen wat teflontape gebruikt, en dat werkte ook.

Heb trouwens ook al meegemaakt dat de ontluchtingsboutjes niet meer goed afsloten, dat het knietje dat de remklauw ingaat lekte, en dat de remleidingen poreus werden (ik heb 2 karts gehad die jaren stil gestaan hadden :P )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 10:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Probeer anders eens de koperen(soms aluminium) sluitringen onder de ontluchtingsnippels te vervangen... En inderdaad alle koppelingen omwikkelen met teflontape...

Als die dan nog lekt weet je zeker dat je leidingen niet in orde zijn...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 11:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
onder alle ontluchtings nippels zaten rode fiber ringetjes welke je ook wel eens aantreft in een waterkraan.
deze had ik eerst vervangen door rubberen maar dat lette als een gek.
had ze reeds eerder vervangen door weer nieuwe fiber ringetjes.
denk dat ik gewoon alles uit elkaar haal en voorzie van teflontape en gelijk alle ringetjes die ik tegen kom vervang.
die leidingen zijn zogenaamde knel leidingen.
waar doe ik dan daar die teflon tape omheen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David