Auteur |
Bericht |
RAM Racing
|
Geplaatst: di jan 01, 2008 5:16 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Een baan getekend door de de gemeten g-krachten is niet 100% zuiver. Wij werden laatst aangesproken door iemand met een Alfano Astro + G-krachten sensor. Hij vond het raar dat de baan in Amsterdam ineens een kruising had!
Wij werken zelf met de Mychron 4 incl. de GPS unit. Tekent de gereden baan exact uit en je kunt op elk punt van de baan kijken wat je g-krachten zijn.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
Bo
|
Geplaatst: di jan 01, 2008 5:22 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
Klopt maar eigenlijk heb je er niets aan als je datalogger de baan uittekend. Als ik de speedcurve zie van een baan kan ik zo ook gewoon zeggen waar wat is. Gebruik daarom ook nooit de tekening van het circuit.
_________________ LenzoKart
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: wo jan 02, 2008 5:24 am |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
De tekening gebruiken is wel degelijk handig bv. bij het vergelijken van diverse rondes. In de grafieken kun je nl. niet zien waar je je op dat moment bevindt op de baan (aantal meters voor een bocht bv.). Helemaal niet wanneer je de grafieken over elkaar plaatst (rem maar eens 5 meter eerder, of wijk maar eens uit).
Wij gebruiken de data voornamelijk om te bevestigen wat de rijder verteld maar merken ook dat de analyse van de rijder niet altijd klopt. Zo hoeft overstuur geen overstuur te zijn maar bv. te snel insturen van de rijder. Dit kun je uit de data halen. Ga je van de rijder uit zou je de kart anders afstellen wat weer tijdverlies zou opleveren.
|
|
Omhoog |
|
|
Bo
|
Geplaatst: wo jan 02, 2008 6:42 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
nou ik kan je zeggen dat ik ook zonder tekening kan zien waar de ene rijder vroeger remt dan de ander zelfs op de 0.1m je kan ook zien wanneer de ene te vroeg instuurd of te laat zonder tekening
_________________ LenzoKart
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo jan 06, 2008 9:28 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
wij hebben ooit een op de Huurkartbaan Ulrum gereden met een GPS telefoon. deze tekende ook het hele circuit uit. volgens mij ook snelheid en G krachten maar dat weet ik niet meer zeker. was iig wel grappig!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|