Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2007 9:54 am 

je hebt gewoon een wankelmoter nodig met wat harde banden

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2007 12:08 pm 

Wat heb je aan driften?? kost tijd!

enneuh.. Paulo heeft gelijk.

Je bent niet alleen op de baan! onthoudt dat goed. Je kan boze reacties krijgen van je medekarters.. En dan heb ik het nog netjes verwoord. Voor vele is het meer dan alleen een hobby! Een dure hobby en ze zijn erg voorzichtig met hun spullen. Als er dan een dwaas op de baan rijdt die alleen aan zichzelf denkt en beetje achterlijk ligt te driften.. dan wordt ie buiten de baan even bezocht.. B:B :wink:

gegroet

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2007 10:31 pm 

Situatie ken ik, een vriend van me heeft zo onlangs een kromme achteras en kapotte velg gereden omdat er voor hem ineens iemand heel heftig met zijn kart begon te zigzaggen. Toen die kerel nadien binnenkwam en werd aangesproken door mijn vriend zei diens vader dat hij hem al meermaals gezegd had dat hij beter moest uitkijken én dat dat opwarmzigzaggen voor niks nodig was.
Mooi gezegd van die man maar daar koop je niks voor natuurlijk. :-(

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 01, 2008 11:29 am 

Nee, maar die man deed het dan nog netjes. Want ik heb ook wel eens gehad dat het overduidelijk de ander zn schuld was. Het jochie dat ook op de baan erkende en vervolgens in de pitstraat stond zijn vader te schreeuwen dat het mijn schuld was. Die wapper-wapper figuren heb je ook.

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 01, 2008 3:07 pm 

Tja, sommige leren het echt nooit... :-(

Het probleem is dat er velen gewoon een kart instappen en de baan op gaan zonder enig besef van hoe zich te gedragen. Het is normaal dat niet iedereen direkt weet wat wel of niet kan maar als je met een auto de baan op gaat krijg je gewoonlijk les, met een kart kan je zo het circuit op zonder enige voorbereiding.

Ik zeg al jaren dat het mooi zou zijn als er aan de zijkant van de baan een paneel hangt met daarop de basisregels. Maar ik besef goed dat er zelfs dan nog een hoop zijn die het niet willen snappen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2008 12:30 pm 

idd.. Driften bij het karten kan je doen op een dag dat het heel rustig is.
Je hebt wel uns van die lamhalzen die komen de pit uit en die gaan zo erg slingeren om hun banden ¨warm¨ te rijden. Dat gaat dan zo erg dat ze om slaan op het rechte stuk. Gewoon om te lachen.
Behalve als er dan iemand achterop klapt.

Ook in de bochte als je snel wilt zijn ga je steeds harder proberen. En soms ga je zo hard dat je achterkant uit breekt.. als je hem dan flink op het gas houdt. dan drift die ook wel. Maar dat doe je dan niet bewust en dat zien de mensen.

als je echt als een achterlijk m*ng**l gaat rijden en hem zo schuin in de bocht legt.. en als die mensen achter je die zitten dicht op je lip en je slaat om.. Denk dat ze je ter plekke uit je kart trekken met gevolgen van dien...

het is het zelfde als SOMMIGE mensen die met hele grote vrachtwagens aan komen rijden. De jongens komen in aparte super dure auto aan die stappen in die kart en die moeten goeie tijd maken.. En dan maakt ut niet uit wie voor hun zit die krijgen gewoon FLINK HARDE douwen..
Heb wel uns mee gemaakt dat ut een bekvecht verstein werd op de kartbaan.

op de meeste kartbanen igg in eindhoven ( lansard ) weten de meeste denk ik, vinden die baan eigenaren het niet echt leuk als je zo rijd.
En je wordt in de pits dan ook met een scheef gezicht aangekeken, als een mongool.

Je hebt tegenwoordig van die indoor banen met karts die speciaal zijn voor driften dat niet iets...?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2008 6:13 pm 

Die mensen die gelijk gaan zitte douwen ken ik ik,

Als je het eerste tikje voelt moet je gewoon gelijk boven op je rem gaan staan, dan leren ze het wel af.

En anders gewoon aan het eind van het rechte eind even een duwtje geven ben je ze ook kwijt.

Maar indederdaad, driften doe je niet op de kartbaan, daarvoor ga je maar naar een industrie terrein ofzo.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2008 7:53 pm 

Nou marc dan ben jij nog niet zo vaak op een kartbaan geweest. Als jij vol op je rem gaat staan dan knalt die erachter vol op jou en heb jij de schade. En daar zit jij wat meer mee dan de wedstrijdrijder die jouw een duuwtje geeft. En als jij een wedstrijdrijder eraf rijd kun je een harde terug verwachten.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2008 7:56 pm 

iedereen zal hier (athans dat denk ik) zal de kart wel eens dwars gehouden hebben op de baan.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2008 7:57 pm 

@ Bo.

Rij al lang zat hor,
Rij zelf ook wedstrijden,
En mensen die zitten te duwen laten gewoon zien dat ze niet kunnen rijden.
Ander ga je er wel langs zonder iemand aan te tikken/duwen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2008 8:00 pm 

ehm vriend dan ben je toch zelf ook aardig grof bezig als je meteen begint te remmen en terug te douwen.....

Naar mijn mening kan er het beste van uitgaan dat iemand je niet express een douw geeft en die persoon er in de pits op een rustige manier op aanspreken.

Dat geld overigens ook voor ander wangedrag op de baan, reageer nou niet meteen op de baan met tikken uit te delen of een remtest, maar spreek iemand er gewoon op een volwassen manier op aan in de pits. Daar berijk je veel meer mee.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2008 8:04 pm 

@ Samuel,

Sinds wanneer ben ik je vriend,

En geloof me maar, als ze je op Strijen, en trouwes over gelijk aan tikken als ze 1 bochtje achter je rijden doen ze het expres.
Zal een hele enkeling bij zitten die het niet expres doet.

En in de pits heb je het er toch niet over,
Dan loopt het alleen maar verder uit de hand 9 van de 10 keer.
Zeker als je zo'n internationale rijder hebt, die kijken nergens naar.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2008 8:11 pm 

Vriend cynisch bedoelt....

Je moet gewoon lekker doen wat je fijn vind op de baan.
Maar voor mij geld dat ik liever geen schade rij omdat ik een ander een lesje wil leren op de baan.

Ik heb overigens geen zin in meer welles nietes gedoe dus dit is m'n laatste reactie.....

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2008 8:14 pm 

Goed Plan..

Ieder zijn eigen mening tog

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2008 8:55 pm 

Citaat:
@ Samuel,

Sinds wanneer ben ik je vriend,

Waarschijnlijk sinds het moment dat hij jouw eerste post hier op het forum las, tot het moment dat ie deze reactie las.
Ik beschouw ook alle mensen als vriendelijk tot ze het tegendeel gaan bewijzen of beweren.

Maar goed het topic heeft nog vrij weinig te maken met het onderwerp, en ook van de topicstarter lezen we niet veel meer, dus het kan eigenlijk wel op slot.

Er zijn andere topics op het forum te vinden die over het gedrag op de baan gaan. Uit de reacties blijkt wel dat de meeste mensen het inderdaad niet kunnen waarderen als er tikjes uitgedeeld worden, en dat daar weinig begrip voor is (ik ben er zelf ook geen voorstander van).
Ik denk dat hard op de rem gaan staan eigenlijk zo'n zelfde soort aktie is, die de ergernis alleen maar vergroot.
De reactie van Samuel is eigenlijk de beste, maar ja dan moet je even tot 10 kunnen tellen en je verstand gebruiken, en dat schijnt voor sommige mensen geen optie te zijn.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende