Auteur |
Bericht |
Enzodino
|
Geplaatst: di dec 11, 2007 1:18 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ik heb zojuist op internet gelezen dat RfH van Jan Lammers niet zal rijden op Le Mans in 2008. Ik weet niet of er hier Jan Lammers fans zijn, maar ik ben er zeker een. Geweldig in 2006 toen hij een paar uur lang op de 3e plaats reed, maar helaas Alex Young een foutje maakte.
Bericht van RTLGP:
Racing for Holland doet in 2008 niet mee aan de 24 uur van Le Mans. Financiële motieven hebben Jan Lammers doen besluiten te stoppen met de Le Mans-activiteiten van Racing for Holland.
Verlies
"Le Mans heeft ieder jaar een verlies opgeleverd. Dat wilden we niet meer. We willen schoon schip maken en onze verplichtingen nakomen en terugkeren naar de oude situatie", aldus Lammers.
Project
Het project Racing for Holland start in 2001. Met de in Japan ontworpen Dome, die wordt aangedreven door de Judd-motor verschijnt Lammers aan de start. De auto valt op door het sponsorconcept: de honderden zwart en witte blokken waarin bedrijven hun logo kunnen zetten.
Stekker
Maar ondanks de successen op Le Mans en de inmiddels verdwenen FIA Sportscar-kampioenschap heeft Lammers besloten de stekker uit het project te trekken.
Aanbiedingen
Dit betekent echter niet dat we Lammers niet meer terugzien in de 24 uur durende uitputtingsslag. "Ik heb een aantal aanbiedingen. Het zal me verbazen als ik niet meedoe. Als aan de voorwaarden en condities wordt voldaan schat ik de kans op tachtig, negentig procent. Als ik niet meedoe, komt dat omdat ik dat niet wil."
Hij zal dus waarschijnlijk wel mee doen, maar niet met RfH. Waar denken jullie dat hij volgend jaar rijdt? Audi, Peugeot, Pescarolo? LMP2?
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di dec 11, 2007 3:15 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
ben allang blij als hij mee kan doen,
wie wilt dat nou niet
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di dec 11, 2007 4:35 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
spyker
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: di dec 11, 2007 6:55 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
Ik ben nu al 3 jaar achter elkaar naar Le-Mans geweest
En ben zeker een Lammers Fan
Waar in dit wereldtje zie je nog dat fans met open armen worden ontvangen in hun hospitality unit!
dat zie je verder weinig
zou het erg jammer vinden wanneer lammers stopt met zijn team in 2008
maar ik ben zowiezo van de partij in 2008
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: wo dec 12, 2007 12:25 pm |
|
|
Dat hij stopt met het team is vrijwel zeker. Hoop dus dat Jan wel gewoon mee gaat doen. En Spyker, dat wint misschien alleen als Kox daar instapt, ookal zie ik hem liever in een AM of Ferrari.
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: wo dec 12, 2007 2:42 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
Citaat: Audi, Peugeot, Pescarolo? LMP2?
Het is een goede coureur, maar het is geen Schumacher hè.
En zoveel centjes zal Jantje niet hebben om zich bij Audi/Peugeot in te kunnen kopen.
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: wo dec 12, 2007 7:08 pm |
|
|
Dat is waar, maar een paar jaar geleden had hij ook een aanbod liggen om bij Audi te komen rijden. En het verbaasd me niets als Jan Schumi op Le Mans om z'n oren rijd, mits ze in dezelfde auto rijden. En Pescarolo is niet mega duur en LMP2 ook niet.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: do dec 13, 2007 12:47 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Hij gaat hoogst waarscheinlijk rijden in een Porsche LMP of hij lemans gaat rijden voor dit zelfde team is niet zeker.
Jan Lammers komt volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid met een Porsche RS Spyder uit in de 1000-kilometerraces van de Le Mans Series plus de 12 Uur van Sebring. De Zandvoorter meldt dat hij "voor 95 procent rond" is met de Zwitser Freddy Lienhardt, die met zijn team Lista-Horag Racing een RS Spyder gaat inzetten. Derde rijder in het team is de Belgische routinier Didier Theys. Deelname aan de 24 Uur van Le Mans staat niet op het programma van het Zwitserse team, maar voor de Franse lange-afstandsklassieker heeft Lammers "een aantal interessante aanbiedingen" ontvangen.
wees maar niet bang dat hij de Le-mans niet gaat rijden. Jan Lammers en Le-mans is als soep met balletjes! dat hoort gewoon bij elkaar!
m.v.g.
Hendrik
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: do dec 13, 2007 1:25 pm |
|
|
Ok, dat is iig ff duidelijk nieuws. Dan gaat hij dus LMS met die Porsche rijden, in de LMP2 dan geloof ik. En op Le Mans een aantal interessante aanbiedingen, hmmm. Misschien toch een fabrieksteam???
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: di jan 01, 2008 11:37 am |
|
|
Iemand nog wat nieuws omtrend dit onderwerp?
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: di jan 01, 2008 1:42 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
jep, jos verstappen gaat met een porsche lmp2 le-mans rijden + de 1000km races van de LMS rijden
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: di jan 01, 2008 5:22 pm |
|
|
Ja klopt, dat heb ik ook gehoord, heeft alleen niets met RfH of Jan Lammers te maken. Maar Verstappen gaat dus weer rijden, lijkt me leuk om te doen, en ik hoop dat hij niet weer de klaagzanger van het veld wordt.
|
|
Omhoog |
|
|