Dit is het verhaal die mijn vriend schreef nadat hij met mij mee was wezen karten. Mijn vriend heeft zeer veel ervaring met racen op circuit etc. hij is 16 dus rijdt niet zelf maar is snelheden 250+ gewend van meetings van auto's dit is wat hij op hun forum schreef.
persoonlijk vindt ik het en erg leuk verslag.
Vandaag wezen karten op het circuit van berghem.. een maatje van me, waarmee ik ook aan de berlingo bezig ben heeft een schakelkart.. Vortex 125cc ICC, En dat gaat hard!! verschrikkelijk
je zit met je reet nog geen cm van de grond, dus de snelheidsbeleving is nog veel gekker..
Gelukkig ligt het super, en remt het goed..
Maar goed,
Vanmorgen al bijtijds op, alles nakijken, water erin, benzine erin.. bandjes goed, remmen goed.. alles inladen..
Dit gevalletje levert erg veel vermogen .. waar je pas boven de 9000toeren echt wat van kan merken,, maar gelukkig heb je dan nog heel wat toeren te gaan..
De voorremmen aan bijde kanten zijn al 2 pods met geventileerde gepereforeerde schijven, achter zelfs een 4-pods rem met geventileerde gepereforeerde schijven,, dus ook dat zat wel snor.
Klaar voor vertrek dus.. op naar het circuit!
Eenmaal op het circuit aangekomen schrok ik mee dood, het ging zo verschrikkelijk hard, er reden best wel wat wedstrijdrijders en dat ging echt op het randje, het uiterste randje.. en dus ook weleens eroverheen..
Roy ging het circuit op, even de bandjes warmen, blokje warm, maar toen brak de ophanging van het achterwiel af midden in de bocht, hij stuiterde er dus af, gelijk alles onder de grond, velg verrot, zijkuip verrot.. Ik zag het dagje alweer als afgelopen.. maar gelukkig, ze hadden daar nog een klosje liggen, dus deze konden we er weer op monteren, en een tapeje over de kuip doen en we gingen weer verder..
Ouwe klos;
En de nieuwe er weer op
En we konden weer verder..
even een foto van de pits:
De kart kwam niet lekker op temperatuur met dit koude weer, dus de radiateur deels afgeplakt:
De enige gelukte actie-foto...
De meeste zagen er zo uit..was ik toch net te laat..
Het rijden ging opzich eerst heel rustig aan, beetje onderin de toeren, weinig vermogen, maar alles vliegt om je oren dus steeds iets meer opbouwen, en over die 9000 toeren heen wanneer het vermogen echt er is.. alleen het schakelen is sequentieel dus ik trapte de eerste paar keren de rem in omdat ik dacht dat het de koppeling was, maar er was heel geen koppelingspedaal Zat ik weer bijna met m´n kop op het stuur..
Voor de rest is het heel moeilijk alles in de gaten te houden, het heeft geen spiegels dus je moet constant achterom kijken.. en als je een versnelling te hoog zit duurt het een eeuwigheid eerdat je op gang ben, zit je een versnelling te laag en je raakt het gas maar aan schiet hij gelijk helemaal dwars..
En de dag eindigde met een big smile, want ooh wat geeft dat toch een kick
Ik heb nog een paar filmpjes gemaakt, ik hoop dat ze gelukt zijn, dan zal ik ze spoedig uploaden
Maar kortom ik het het hartstikke naar m´n zin gehad! En een subaru of evo gaat hard een hoek om, maar dit kan zeker nog veel harder.. net als een sprintje van 60-100 houden de meesten hier niet bij
Ook ligt het driving-fun gehalte heeeeeeel hoog, alles is heel direct, wegligging is super, acceleratie is waanzinnig, en de remmen zijn zeer goed..
dit was het ik hoop dat juliie het leuk vonden ik heb erzelf van genoten;p
subaru's gaan hard maar dit gaat echt hard
ps mijn luchtfiltersteun brak ook nog af die dag maar we hebben zeer genoten.
Dit is een verslag van een jongen die dacht dat ie wist wat snel was!!!...... dus niet