Auteur |
Bericht |
Jetman
|
Geplaatst: wo okt 31, 2007 8:10 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 29, 2006 3:30 pm Berichten: 85
|
Heren collega karters,
Onlangs heb ik een getuned Honda 390 blok gekocht voor op mij tweede kart.
Het blok is voorzien van een Bing 84 carbrateur en een aparte brandstofpomp met een losse tank onder het stuur.
Nu het probleem, na het starten (wat hij redelijk snel doet) begint de motor automatisch meer toeren te draaien tot hij op zeker moment ruim 2500 toeren draait., hij slaat dus min of meer op hol, hij stopt pas op het moment dat ik de ontsteking uitzet.
Kan de oorzaak van het probleem niet vinden, waar heb ik al naar gekeken:
Gaschuif, deze gaat geheel dicht en blijft niet hangen, retourleiding brandstofpomp werkt, choke gaat eraf. Carbrateur schoongemaakt!
Wie weet een mogelijke oplossing cq oorzaak van dit probleem?
Alvast bedankt,
mvg Fred
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo okt 31, 2007 8:35 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ben geen expert op dat gebied, maar misschien iets met de stationairssproeier of de luchtmengselschroef?
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo okt 31, 2007 8:41 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Zal de stationairstand van je carburateur zijn denk ik, dit is een schroef met een veer erachter. Deze zit aan de zijkant van je carburateur.
Als je de kart start(op de bok!) en je draait aan deze schroef dan zal waarschijnlijk je toerental veranderen, en dan kun je em afstellen op het gewenste toerental...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Jetman
|
Geplaatst: wo okt 31, 2007 9:16 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 29, 2006 3:30 pm Berichten: 85
|
Heren,
Dank voor de antwoorden, naar de stationair schroef (schroef meet veertje) had ik al gekeken, deze staat in de stand die normaal het laagste toerental zou moeten geven (hij staat helemaal uitgedraaid zodat de gasschuif helemaal dichtkan!).
Dit kan het dus helaas niet zijn! 
|
|
Omhoog |
|
 |
prokartracer
|
Geplaatst: wo okt 31, 2007 9:23 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm Berichten: 113 Woonplaats: Uithoorn
|
Is je gasklep nog goed van kwaliteit? Is je sproeier nog oke?
En het kan ook dat je kleppen niet goed staan afgesteld...
Later
Felix
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo okt 31, 2007 9:55 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Krijg die wel genoeg benzine dan?
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Jordy77
|
Geplaatst: do nov 01, 2007 12:05 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:25 am Berichten: 5 Woonplaats: Zaandam
|
Je zou zowat zeggen dat je gaskabel blijft hangen, of dat hij niet helemaal terug komt.. Is de veer wel sterk genoeg?
|
|
Omhoog |
|
 |
Jetman
|
Geplaatst: do nov 01, 2007 2:19 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 29, 2006 3:30 pm Berichten: 85
|
Jordy,
Helaas  de gasschuif gaat helemaal dicht, ik kan dit goed zien als ik het luchtfilter verweider!
Dus dit is het ook niet, maar bedankt voor het meedenken !
mvg Fred de Man
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: do nov 01, 2007 3:37 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ja, vreemd. Ik heb het ook wel eens met mijn 390 of Rotax, maar dan is het of de gaskabel, of de "stationairschroef". Vreemd, dat dat zo kan. Sorry, maar ik heb hier ook nog geen ervaring mee na 6 jaar. ik hou het in mijn achterhoofd en blijf denken, misschien weet een kennis van me meer.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: do nov 01, 2007 4:18 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
controleer eens of je vlotter naald wel afdicht
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do nov 01, 2007 5:13 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
terkt die nergens valse lucht ??
|
|
Omhoog |
|
 |
Gerwin
|
Geplaatst: do nov 01, 2007 5:58 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 29, 2007 11:06 am Berichten: 382 Woonplaats: Barneveld
|
ik zou ook eens naar je vlotternaald kijken of hij blijft hangen
|
|
Omhoog |
|
 |
xxWALLYxx
|
Geplaatst: do nov 01, 2007 7:55 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 24, 2007 4:46 pm Berichten: 13
|
hallo
ik denk dat het de naald is die in de gasschuif zit.
als je het bovenste dekseltje van de carberateur eraf haalt en de gasschuif eruit trekt zit daar een naaldje in waar een borgveertje op zit die staat waarschijnlijk op de onderste stand.
haal die eraf en zet hem op de bovenste stand.
hopelijk is hiermee je probleem opgelost.
wally
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: do nov 01, 2007 7:56 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ik weet nie presies wat voor schakelaar je hebt voor de Choke ?
Want de kabel kan zorgen dat de choke open gaat,, maar niet meer dicht gedouwt word.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jetman
|
Geplaatst: vr nov 02, 2007 1:52 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 29, 2006 3:30 pm Berichten: 85
|
Mede karters,
Gisteren uit wanhoop de hele zaak maar naar de Paauw in Soest gebracht. Deze heeft vandaag na onderzoek geconstateerd dat er een te groot loodje aan de gaskabel zat waardoor valse lucht werdt aangetrokken en de hoofsproeier zat los !!!
Kortom het is opgelost
Nu ik de reacties nalees zie ik dat een aantal heren de goede oplossing hadden  .
Verder iedereen bedankt voor de hulp en ondersteuning, samen komen we er wel toppiieeeeeeeeee!!
mvg Fred
|
|
Omhoog |
|
 |