Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 8:33 pm 

Geregistreerd: di okt 09, 2007 6:36 pm
Berichten: 6
Hoe moet ik dit zien..... :oops:
Kart met motor Honda 200cc ,vervangen door motor honda GX390....
Is dit enkel de motor die ik moet vervangen....of alsook de koppeling.
Of past deze laatste zowel op 200cc als op de 390cc ??....


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 8:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Zoveel ik weet heeft een 390 een 25mm krukas, de 200 heeft een 19-22mm as (verschillende types), dus de koppelingen zijn niet 123 uitwisselbaar.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 10:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ligt ook aan je frame, een GX390 past niet zonder meer op je frame, meestal zit de stoelsteun in de weg en/of de buis die dwars achter je stoel langs loopt...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Je moet alles vervangen. Op de 390 moet een zeer zware koppeling met erg dikke ketting. En idd bij ons moest de stoelsteun bij de motor verlast worden om de boel er goed op te krijgen. Dus die GX200 kun je aan de kant zetten met koppeling en ketting en al. Je moet ook even kijken hoe dik de achteras is. Dit is ook ivm je motor. Een GX390 heeft normaal een holle 35mm as als ik me niet vergis.

Ik weet ook niet zeker of je de motorsteunen kan gebruiken, wij hebben er zelf een paar gemaakt waardoor de motor optimaal op het frame staat en niet zo enorm naar buiten. Als je de gewone steunen neemt, hoef je je stoelsteun maar een beetje te buigen, bij de zelfgemaakte moet je er wel een bochtje in zetten. Maar als je een beetje kan lassen lukt het je wel. Ik zou er even goed over na denken of je er dan financieel wel voordeel mee haalt, en ook met je tijd.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Laatst bijgewerkt door Enzodino op za dec 08, 2007 9:06 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 12:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Die dikke ketting hoeft niet, de meeste rijden met een 035 of een 219 ketting(kartclub twente). De koppeling is inderdaad wat lomp. Achteras hoef je in principe niet te veranderen, alhoewel een massieve as wellicht iets te hard is en dus kan breken...
Ik rijd zelf met een holle 40mm, heb hiervoor een holle 30mm gehad, het gaat beide prima...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 8:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Ok, zou kunnen. Bij ons is de dikke ketting (1.8 a 2.2cm) toch 2 keer gebroken. En we hebben wel 3 koppelingen versleten. Helemaal paars en doorgebrand van binnen. Dus als je met een 8mm ketting aankomt maak je niks.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 8:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat valt wel mee, die 219 kettingen kunnen wel meer dan 13pk hebben hoor.
Ik heb nog nooit een gebroken 219 ketting gehad, maar wel al een paar gebroken 428 kettingen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
ik dus wel.... afgelopen zondag. (helaas)

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 7:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Ok, verschillende ervaringen dus. Ik denk ook dat onze 390 niet helemaal standaard meer is. Laatst reden er op Uitgeest 2, allebei een rondetijd van 35.2. En ik had met mijn 390 een rondetijd van 33.9. En dat constant met tweede hands Vega bandjes, op een kart die nog geen 400 euro heeft gekost. Zij hadden een serieus team met aanhanger en bus en nieuwe bandjes, etc. En ik reed ze voorbij alsof ze half dood waren.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Laatst bijgewerkt door Enzodino op za dec 08, 2007 9:08 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2007 4:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
TKS in Losser (www.tkskartracing.nl) levert een zelf ontworpen lichte koppeling en ook speciale motorsteunen. Kijk op de site in de webshop onder "tks specials" .
Een groot aantal 390's bij de 4-Takt Kartclub Twente rijden ermee.

Op de meeste 125cc frames past een 390 Honda. Buigen aan stoelsteunen zou ik persoonlijk niet doen!

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2007 4:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
Nomaal rij je gewoon met een een 219 ketting en bijv een magnum koppeling dit een is goed kombi.

Al je zoveel ketingen koppelingen kapot rijs moet je mischien eens proberen je ketting slapper te zetten

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2007 9:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Mijn ketting staat altijd al relatief slap volgens mij. Tenminste, hij staat veel slapper dan de ketting van mijn Rotax Max. Maar nu breek ik geen kettingen en koppelingen meer.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David