Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 1:59 pm 

hallo kartfanaten,

eindelijk is het zover. ik ga een kart kopen.

alleen heb ik nog meer vragen dan antwoorden.

aangezien ik in tilburg woon, zijn berghem en veldhoven voor mij de kartbanen waar ik het meeste zal gaan rijden.

ik wil dus een kart die mee kan komen met de andere karts die daar op zaterdag en zondag rond rijden, zonder een kapitaal uit te moeten geven aan aanschaf en/of onderhoud.

zelf dacht ik aan: rotax-max, schakelkart met crossblok, of snelle 4-takt.
wat is de beste keuze? of zijn er andere mogelijkheden?

ook wil ik, na een tijdje, graag wedstrijden gaan rijden, maar het moet wel leuk blijven.
het blijft toch een hobby, dus ik wil/kan geen duizenden euro's uitgeven om die 0,1 seconde sneller te zijn.
als ik met beperkte middelen en "mijn supertalent" :roll: in de middemoot mee kan rijden ben ik tevreden

worden er wedstrijden georganiseerd waar het nivo iets lager ligt?
wat zijn club wedstrijden en hoe kun je daar aan mee doen?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 2:22 pm 

als ik dit zo lees zou ik je een rotax max aanraden
daarmee kun je wel clubwedstrijden op strijen rijden
Rotax maxen zijn heel makkelijk in onderhoud en ook de aanschaf hoeft niet zo duur te zijn

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 6:45 pm 

dank je,

een rotax-max lijkt mij ook de beste oplossing.

een tijdje geleden ben ik eens bij een wedstrijd van chrono wezen kijken op circuit berghem.
daar zie je grote vrachtwagens met 5 monteurs per kart........ :mrgreen: (misschien een beetje overdreven...)

als beginnend karter wil ik dus wedstrijden gaan rijden waar je ook met een paar jaar oude kart mee kan komen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 7:44 pm 

Bij de Rotax Max met een oude kart meekomen is vrij lastig, ook in de middenmoot. Maar met een Rotax Max kun je redelijk goed meekomen met de mensen op zaterdag en zondag. En de aanschaf hoeft niet vreselijk duur te zijn. En die 5 monteurs per kart is ook bij uitzondering. Als je wilt meekomen met een oudere kart kun je het best naar viertakt kijken. Kijk maar, voor snelheid en in het weekend zou ik een Rotax Max aanraden, voor wedstrijden een snellere viertakt.

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 7:33 am 

ik geloof dat je aleen bij de clubwedstrijden op strijen mee kunt komen met een oude rotax max maar daar rijden helaas maar 6 deelnemers rond.

een 4 takt is dan een beter alternatief daar kun je met een oudere kart nog steeds goed meekomen.
ik heb er nog 1 te koop staan mocgt je interesse hebben stuur maar een berichtje.

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:07 am 

Ja, tot de 390 kun je meekomen met een oudere kart, met een Biland en Vampire wordt het volgens mij al weer moeilijker. Misschien weet iemand hoe het met deze twee zit als je een oudere variant daarvan hebt. 2 takt is iig moeilijk, kan wel, maar dan rijdt je hoogop achteraan in de middenmoot.

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 10:20 am 

een honda 390 valt voor mij af, omdat je dan in het weekend een rijdende chicane bent op een 2-takt circuit. zeker met mijn rij ervaring ](*,)

als ik naar de wedstrijd uitslagen kijk, zie ik in de klasse vt250 alleen maar vampire in de top staan.

zag op internet wel een ecomoto. is dat iets?
vampire ben ik 2e hands nog niet tegengekomen

ik begrijp dat onderhoud van een snelle 4-takt, minder vaak nodig is dan bij een rotax-max, maar als er onderhoud nodig is, dit voor een 4-takt veel duurder is.
om de hoeveel uur heeft een snelle 4-takt revisie nodig? en wat kost dat dan?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 11:20 am 

Als beginnend karter, en je wil geen 1000en euro's uitgeven, maar je vraagt wel info voor een Vampire ???????
De motor is 4000.- een beetje knap frame nieuw 3000-3500 euro !!!!
dus... vanaf 7000,- ongeveer kan je met een vampire meedoen.
Hoe oud ben je ????
Voor de junioren (t/m 16 jaar) gaat vanaf volgend seizoen waarschijnlijk de regel gelden dat je mee mag doen aan junior wedstrijden als je minimaal 1 jaar wedstrijdervaring hebt in de World Formula of Rotax klasse !
Voor de seniorklasse is dit vrij.
Ik zou wat mijn medeforummers opperen toch overwegen, een "langzamere" kart om eerst ervaring op te doen, daarna kan je altijd nog doorstromen naar een VT250 klasse, want zonder ervaring, ben je in een Vampire ook nog een " rijdende chicane".
Groeten Lex.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 11:58 am 

ja en dan heb je juist kans dat alles eerder stuk gaat en dat je alsnog veel geld kwijt bent

dus ik zou zeggen ga een jaartje trainen met

- 390cc
- Prokart
- Rk1
- Briggs

maar de keuze is uiteindelijk aan jouw want de vampire is wel een heel bruut ding hoor

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 4:43 pm 

ok, ik wist niet dat een vampire zo'n (duur) monster was.

dat is dus geen goede optie.

zal waarschijnlijk dan toch een rotax-max worden.

oh ja, ik ben 37 jaar jong......... :wink: en ambieer dus ook geen F1 carrierre.
ik wil gewoon plezier op de baan hebben en proberen anderen bij te houden en na enige ervaring misschien in te halen

rijd nu nog motor, maar hard rijden op de openbare weg is niet leuk meer (politie en blinde medeweggebruikers) dus verkoop ik hem.
(iemand geinteresseerd? (GSX R 1100 streetfighter),
(in)ruil rotax-max evt dus mogelijk)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 8:17 pm 

Lol, beetje vroeg voor mij om daar in te investeren. Maar een Rotax Max sr. kan idd een goeie keuze zijn. Als je daar mee begint heb je een prima basis voor de Vampire. Maar ook een Rotax Max sr. kost geld!!! Nog steeds €3000-3500 voor een nieuw frame. Motor toch wel goedkoper maar nog steeds minimaal €2500. is toch nieuw dus cker een eurootje of €5000. Maar tweedehands(niet voor wedstrijden) kun je hem ook voor €3000 vinden. Dan heb je een redelijke tweedehandse. Als je onder de €3000 gaat kijken moet je opletten of het wel een goeie is, en geen geld slurper.

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 8:29 pm 

mijn advies koop eerts een goedkope max of een promo of zoiets die koop je tussen de 1000 en 1500 euro ga daar dan een jaar mee amatuer rijden bevalt het en kun je het betalen stap dan over op wedstrijden verkoop je kart weer en koop dan iets serieus voor de wedstrijden

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 8:50 pm 

Rotax Max, een hele goede keuze. Bevalt het karten je toch niet dan verkoop je je kart gewoon weer, Rotax Max motoren zijn enorm waarde vast en leveren na een paar jaar nog voldoende op. Je zult dus ook geen Rotax Max motoren aantreffen welke heel goedkoop zijn.
Tilburg, voor mij een bekend plaatsje. Heb veel klanten uit Tilburg ;)

Voor 3000 euro kan je een prima Rotax Max kopen! Al met al: je bent bij ons altijd welkom voor advies en een bakje koffie :)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:12 pm 

Bij de Chrono heb je toch ook de Olympische klasse. Das toch voor mensen met een minder budget. Oftewel oudere karts toch?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:20 pm 

@Bo, dat was inderdaad wel de bedoeling van de klasse. Maar of dat ook echt van toepassing is. In de Olympische klasse rijden net als in de Senioren klasse ook gewoon de allernieuwste karts rond.

Het klopt wel dat er inderdaad ook wat oudere karts rondrijden, maar deze rijden dan ook vaak achteraan mee..

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende