Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2007 10:02 am 

Beste karters,

Ik heb weer eens een vraagje.
Ik rijd met mijn kart tot nu toe alleen nog maar indoor en dat doe ik in belgie in JPR indoorkarting en mijn vraag is. Is er aan een indoorkart minder onderhoud dan aan een outdoorkart??
Want je hebt met indoorkarten weinig tot geen viezigheid aan je kart en van de baan vliegen zal niet gebeuren want dan rijd je direct tegen de kant op. En is indoorkarten gezonder voor je kart? Als je gewoon normaal er mee rijd dus geen brokke rijd.

Alvast bedankt!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2007 3:34 pm 

indoor klappen tegen de want is de kart totaal niet blij mee dus je kan beter van de baan schuiven. verder de onderhoudskosaten zijn ongeveer gelijk aan een kart met een honda blok buiten. alleen als je binnen gaat rijden lijd je koppeling veel meer. mischien is een master kart iets voor je deze zijn speciaal ontwikkelt voor binnen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2007 4:48 pm 

Heb zelf ook eerst indoor gereden, en nu dus outdoor

Het onderhoud is wel minder na mijn mening , hoofdzakkelijk de ketting. Voor de rest niks, ook geen last van water en of oxideren.

Tegen de muur klappen is toch wel een nadeel. Meestal heb je dan wel iets krom gereden. Of dit nou een achteras is of een stuurstang. Meestal moet je wel iets vervangen dan.

Of het gezonder is... Uhm de kart heeft wel veel te lijden, Zoals fastshadow al zegt de koppeling. Dit vooral vanwege de korte banen. Ook de muur raken, daar is de kart niet blij mee. Het heeft ze voor een nadelen zeg maar met buiten

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2007 10:47 pm 

maar mijn blok is speciaal voor korte banen met veel bochten het is een 200cc honda blok getuned naar 8.5pk en die afbakening waar ik vaak ga karten is niet vlak dat loopt vloeiend omhoog op een punt zeg maar.
Dat heet flexitrack dat zie je ook bij die indoorkartbaan van michel shumacher. maar kan wel begrijpen als je er hard boven op vliegt dat er iets krom zou zijn.

Maar wat zou je eigenlijk regelmatig schoon moeten maken aan je kart als je indoor rijd? want op het zicht word ie eigenlijk niet vies.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2007 9:09 am 

Een soort fly-over ? Hadden wij ook, merk je eigenlijk weinig van.

Wat je vooral schoon moet houden is de ketting, en delen in de buurt. Koppeling, achteras, misschien ook wel je stoel. Dat is het belangrijkste de ketting

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2007 9:09 am 

wij hebben bij ons flexitrack en geloof maar dat wij heel heel veel spoorstangen vervangen, maar het i9s zeker beter dan vangrails

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2007 9:23 am 

even terugkomen over het klappen in de muur. Ik heb wel eens gehad dat na een crash het stuur anders stond. Eerst stond ie zeg maar zo: | en daarna: /. Dus het heeft wel invloed op de kart

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2007 5:10 pm 

hoe ziet zo een masterkart er dan uit want je zei dat dat perfect is :P
heeft iemand een foto?

mvg Clercqn

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2007 8:00 pm 

de masterkarts worden gebruikt in de masterkart series in nederland het kampioenschap voor indoor rijden met eigen karts deze worden gemaakt door Eglem zie ook www.masterkart.nl

Afbeelding

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2007 10:21 pm 

Eigenlijk ver het zelfde als mijn kart dan maar dan is die van mij van MSkart en zitten er niet van die zwarte randen om de wielen.
En hoeveel pk zijn die masterkarts??
Want waar ik mee rij is 8.5 pk en die is volgens regelement van de loncin cup getuned en daar rijden dan hondas en loncin motoren in die cup.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2007 10:08 am 

volgens mij gewoon gx200 maar iets gemodificeerd

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2007 6:50 pm 

Indoor is niet echt hardcore, het is bedoeld voor feestjes en de huurkarts voor indoor zijn eigenljk veredelde botsauto's. Met een outdoor kart binnen rijden lijkt me ook niet zo fijn, als je met deze een muur schampt of ramt is er sowiezo wat stuk, hopelijk niet je hele frame. Bovendien is binnen natuurlijk zonder regen, dan mis je wel een soort dimensie. Het heeft ook zo ze voordelen, maar ik vind het erg jammer dat er niet meer van die professionele binnenkartkampioenschappen zijn, zou het indoor karten toch naar een hoger niveau tillen.

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2007 7:22 pm 

Volgens mij worden er toch wel meerdere serieuze indoorkampioenschappen georganiseerd.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2007 7:41 pm 

Ja waaronder de MKS. Ik heb 2x erin mogen rijden en dat is echt vet indoor! Buiten is het saai met zo'n 200cc MKS maar binnen is het erg leuk. Je hebt qua rijden het gevoel dat je hebt op een outdoor wedstrijdkart. HEt is natuurlijk ook een outdoor frame..

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2007 8:46 pm 

Ja een GX 200cc met zegeling zodat alles fair and sqaire blijft! daarnaast zijn deze chassis zo ontworpen/ gemodificeerd dat schade e.d. aardig mee valt! je moet er natuurlijk niet mee gaan rijden als een indoorkart.

Enzodino schreef:
Indoor is niet echt hardcore, het is bedoeld voor feestjes en de huurkarts voor indoor zijn eigenljk veredelde botsauto's. Met een outdoor kart binnen rijden lijkt me ook niet zo fijn, als je met deze een muur schampt of ramt is er sowiezo wat stuk, hopelijk niet je hele frame. Bovendien is binnen natuurlijk zonder regen, dan mis je wel een soort dimensie. Het heeft ook zo ze voordelen, maar ik vind het erg jammer dat er niet meer van die professionele binnenkartkampioenschappen zijn, zou het indoor karten toch naar een hoger niveau tillen.

Er zijn zowiso 3 Goed georganiseerde Indoor NK"S

IKK: individueel kart kampioenschap ( hier rij je 3 stints van 20 minuten ) en voor elke race loot je een andere kart.

ARKC: Dit is een 3 uurs kampioenschap waarbij er om het halve uur gewisseld wordt van rijder en je schuift iedere keer een kart op zodat iedereen de voor en nadelen van indoor karts krijgt.

MKS: vergelijkbaar met de ARKC alleen dan met eigen kart, en hier wordt elke wedstrijd geloot voor de motoren. zodat iedereen een keer een slechte of een goede motor heeft.

ik heb in de IKK en de ARKC mee gereden en kan je vertellen dat dit echt serieus is en ik denk dat menig outdoor rijder ook wel ff verrast wordt hoe dicht het bij elkaar zit.

alles staat op http://www.arkc.nl

m.v.g.
Hendrik

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende