Auteur |
Bericht |
Johan B
|
Geplaatst: di sep 25, 2007 6:11 pm |
|
Geregistreerd: za sep 15, 2007 3:39 pm Berichten: 17 Woonplaats: Utrecht
|
Freddy,
Ik heb inderdaad ook bij de dealer (fabrikant) navraag gedaan. De temp. kan zelfs oplopen tot 1000 graden.
Daarom is het ook belangrijk om deze temp. te meten, inderdaad om te arm of te rijk af te lezen en indien noodzakelijk anders af te stellen.
|
|
Omhoog |
|
|
freddy360
|
Geplaatst: di sep 25, 2007 9:46 pm |
|
Geregistreerd: di jun 27, 2006 11:54 pm Berichten: 74 Woonplaats: drunen
|
kunnen we lekker bbq-en op de uitlaat
_________________ racing agains the fast is more fun, racing agians the furious is "not done".
|
|
Omhoog |
|
|
Robbifumi
|
Geplaatst: wo sep 26, 2007 3:33 pm |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
@Freddy360: Heb jij ook de ervaring dat de veertjes om de einddemper op zij plek te houden het niet echt lang uithouden? (breken)
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|
Robbifumi
|
Geplaatst: wo sep 26, 2007 3:52 pm |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
@Johan B:
MIsschien dat je mijn toppic over de Aixro al gezien hebt.
Mocht dit niet het geval zijn dan kun je 'm via onderstaande link vinden.
http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=852
Ik heb hier o.a. wat ervaringen geschreven en er staat ook mijn berichtje naar aanleiding van de beurs in Duitsland begin dit jaar.
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|
freddy360
|
Geplaatst: wo sep 26, 2007 6:12 pm |
|
Geregistreerd: di jun 27, 2006 11:54 pm Berichten: 74 Woonplaats: drunen
|
mijn veren zijn (nog) heel.
ik heb pas een keer of 8 gereden, dus kan nog komen
_________________ racing agains the fast is more fun, racing agians the furious is "not done".
|
|
Omhoog |
|
|
Johan B
|
Geplaatst: wo sep 26, 2007 8:12 pm |
|
Geregistreerd: za sep 15, 2007 3:39 pm Berichten: 17 Woonplaats: Utrecht
|
Citaat: MIsschien dat je mijn toppic over de Aixro al gezien hebt.
Ik had het al gelezen,ziet er goed uit. Morgen komt de motor,zaterdag monteren en zondag rijden op Amsterdam het moet wel droog zijn!!!!!.
Moeten hem 5 uur inrijden met max 8000 omw/min. Mogen wel kort na de bocht max. gas geven maar dan gelijk weer minderen. Boven de 8000 is doodelijk voor de motor tijdens de eerste 5 uur,daarna rustig naar de 10300 in de daaropvolgende 3 uur rijden (advies van Aixro). Volgens de fabrikant zal het max. vermogen pas na 8 tot 10 uur aanwezig zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
alphaboy
|
Geplaatst: wo sep 26, 2007 10:15 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 1:02 am Berichten: 53
|
Leuk 5 uur inrijden.. en dan nog eens 2à3uur tot de 10000 toeren gaan wij moesten maar een uurtje roderen en toen heb ik de rest van de dag mogen doorrijden... En we hebben nog nooit iets gehad aan de motor..
Tis wel de saeta van italsystem maar zoveel verschil gaat er tog niet zijn tussen beide wankel motoren ...
Grtz
|
|
Omhoog |
|
|
Johan B
|
Geplaatst: do sep 27, 2007 11:57 am |
|
Geregistreerd: za sep 15, 2007 3:39 pm Berichten: 17 Woonplaats: Utrecht
|
het is een advies van de fabrikant, verder weet ik het ook niet. Lijkt mij op zeker te spelen. Maar met voor 11 en achter 40 kom je er ook wel.
|
|
Omhoog |
|
|
freddy360
|
Geplaatst: do sep 27, 2007 3:43 pm |
|
Geregistreerd: di jun 27, 2006 11:54 pm Berichten: 74 Woonplaats: drunen
|
ik heb de mijne als volgt ingereden:
20 min rijden,
dan afkoelen tot 25gr,
20 min rijden,
afkoelen,
zo 4 keer
niet boven de 8000 toeren.
5 uur inrijden is wel heel lang, dat haal je niet op een dag.
_________________ racing agains the fast is more fun, racing agians the furious is "not done".
|
|
Omhoog |
|
|
Johan B
|
Geplaatst: za sep 29, 2007 5:38 am |
|
Geregistreerd: za sep 15, 2007 3:39 pm Berichten: 17 Woonplaats: Utrecht
|
Ik heb nu de handlijding van de fabrikant, hierin is vermeld dat je 1 uur moet inrijden. Inderdaad niet boven de 8000 omw/min.
Je idee is goed Freddy, 20 min / 20 min / 20 min.
Motor bijna klaar, morgen zondag rijden in Amsterdam als het droog is.
|
|
Omhoog |
|
|
Dust
|
Geplaatst: za sep 29, 2007 8:02 am |
|
Geregistreerd: zo jul 01, 2007 12:09 pm Berichten: 17 Woonplaats: Zeist
|
Maar er zijn dus geen wedstrijden op zondag, ik heb ook gekeken op de site van de knaf maar nix te bekennen..iemand die hier meer ovr weet ? ik wil zondag ook gaan rijden namelijk
|
|
Omhoog |
|
|
Johan B
|
Geplaatst: ma okt 01, 2007 6:50 am |
|
Geregistreerd: za sep 15, 2007 3:39 pm Berichten: 17 Woonplaats: Utrecht
|
Gisteren gereden op Amsterdam met de Aixro XR50, een ervaring appart. Het omgaan met al dat vermogen is best wennen. Maar tijdens het inrijden al bijne net zo snel als een schakel is te gek .
We hadden een externe starter die te wijnig vermogen gaf. Dus het starten was moeilijk, maar met een extra trekkoort ging het wel. We overwegen om een starter op de motor te plaatsen. Heeft iemand daar ervaring mee??
Ervaring totaal, >>>>>GEWOON TE GEK<<<<<.
|
|
Omhoog |
|
|
freddy360
|
Geplaatst: ma okt 01, 2007 5:27 pm |
|
Geregistreerd: di jun 27, 2006 11:54 pm Berichten: 74 Woonplaats: drunen
|
Ik heb een orginele 24v startmoter omgebouwd naar een "handstarter".
Als ik tijd heb dan zal ik wel een foto maken.
Deze met 2 autoaccu's gaat zonder problemen.
_________________ racing agains the fast is more fun, racing agians the furious is "not done".
|
|
Omhoog |
|
|
Robbifumi
|
Geplaatst: wo okt 03, 2007 10:39 am |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
@Johan B: Gefeliciteerd met je eerste wankelervaring!!
ps. blijf opletten voor de hoge temop van de uitlaat; Ik zag zondag een rookpluimpje toen ik het schakelaartje van de choke probeerde te bedienen terwijl ik in de kart zat. Dat was dus de mouw van mijn pak die aan het smelten was....
Ik had overigens ook wat problemen met de externe starter. Deze leverde aan het eind niet meer genoeg vermogen. na aan de oplader te hebben gehad lukte het voor de laatste sessie gelukkig weer.
Toch maar een reserve accu of een grotere accu nemen denk ik...
@Freddy: ben wel benieuwd naar jouw "knutselstarter"
Overigens ben ik nog aan het kijken voor een luchtfilter(oplossing) voor in de regen. De standaar luchtfilter van K&N is naar ik begrepen heb niet echt geschikt voor in de regen.
De filter van mijn schakel past in ieder geval niet zonder aanpassing (het gat van het filter is te groot)
Heeft iemand al een filter die er zonder aanpassing op kan?
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|
Johan B
|
Geplaatst: wo okt 03, 2007 12:56 pm |
|
Geregistreerd: za sep 15, 2007 3:39 pm Berichten: 17 Woonplaats: Utrecht
|
Hoi Rob en Freddy
14 oktober gaan we op Berghem rijden als het mooi weer is!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|