Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vreemd voorval
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 8:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 04, 2006 7:52 pm
Berichten: 32
Woonplaats: kortenhoef
Vandaag reed mijn zoontje met zijn TIBI kart met Comer s 60 op de kartbaan. Alles ging echt heel goed. Op het einde van de dag gebeurde er iets dat ik niet snap en nog nooit heb meegemaakt. Hij spinde van de baan en zijn blok bleeff vol gas draaien. Ikdacht dat hij zijn voet op het gas hield (dit was niet zo). ik zette de schakelaar uit en de kart bleef door loeien. Ik trok de bougiekabel er af en nog bleef de kart doorlopen(heel raar) toen heb ik de benzineslang er afgehaal en ging hij wel uit.
Hoe kan een 2 takt waar de bougiedop eraf is doorlopen(door de hitte?) het was best raar. weet iemand wat dit geweest kan zijn?
Na dit voorval heb ik de kart naar de pits gereden en na gekeken. Niks gevonden en weer gestart. Daarna heeft mijn zoontje weer 15 ronden gereden zonder problemen.

gr dennis


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 8:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
das wel heel raar zeg dit de kart zonderbougiedop blijft draaien
dat hij gas bleef houden kan verschillende redenen hebben

1 zijn voet zat tegen de gaskabel aan waardoor het gas half open blijft
2 de trekveer eraf

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 8:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
ik ben helaas niet zo'n motor techneut,

ik zou bijna zegge dat motor eigen leven leid :oops:

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 8:55 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
david had het ook een keer die had toen geloof ik een gat in da rubeer tussen da carb en het blok


en als het dat niet is ff jomanda bellen O:)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 10:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
Misschien een diesel? Gloeiplug! :lol:

Het kan voorkomen dat het blok zoveel compressie heeft en dat de zuiger, de bougie (zonder kabel) of de kop zo heet wordt dat het mengsel uit zichzelf ontbrandt.
Het volle gas kan als oorzaak een 'lui been' zijn. Dat is wanneer de rijder met zijn enkel of been de gaskabel naar beneden drukt; resultaat: volgas!

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2007 7:45 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 04, 2006 7:52 pm
Berichten: 32
Woonplaats: kortenhoef
Als aanvulling. Toen ik mijn zoontje uit de kart had gehaald bleef hij ook volgas doorlopen. Dus geen luibeen , hangende kabel ofzo. Hij stopte dus pas nadat ik de benzinetoevoer had gestopt.(als dit niet zo was word het goedkoop rijden)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2007 9:16 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
als de gasklep gewoon sluit (dus niks kapot is daar) dan moet die ergens valse lucht trekken dus pakking kapot of spruitstukje kapot

dat die blijft lopen als je de bougiedop eraf trekt kan omdat de mengverhouding helemaal niet meer klopt in samewerking met eventueele koolafzetting die gloeit kan die dan gaan "dieselen"

de motor is dan bijna niet uit te krijgen benzine eraf of bougie der uit moet ook nog wel werken denk ik

maar ff chekken of de klep nog werkt zoja dan ff de carb los halen en kijen of die nergens lucht aan kan (kapotte kpakkingen enzo )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2007 4:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm
Berichten: 471
Woonplaats: Emmercompascuum DR
likt me sterk maar je kan ook de gasnaald uit de sproeierbuis getilt hebben dan blijft de gasschuif ook open staan
Maar normaal gebeurt het niet
alleen als je te korte gasnaalden in combinatie met te korte sproeierbuis gebruikt zou het kunnen
(maar dat gebeurt normaal nooit))
kortom vreemd verhaal

_________________
MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2007 6:08 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik dacht dat een comer een vlinderklep carb heeft


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2007 7:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
@Joris en Willie:

geen gasnaalden of sproeierbuizen, maar inderdaad een vlinderklep carb.
Ik dacht een 16mm Tillotson...?

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2007 6:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm
Berichten: 471
Woonplaats: Emmercompascuum DR
aha IDD dat had ik ff niet gelezen
ga er gewoon van uit dat iedereen ICC rijd :oops:

_________________
MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2007 3:06 pm 

Geregistreerd: wo jan 17, 2007 1:19 pm
Berichten: 148
ik heb wel een teorietje

reed je zoon met 95 dan kan het zijn dat de motor zo warm was dat hij begon te pingelen(zelf ontbranding door de motor die te warm is geworden)

int vervolg rij je beter met 98 (super)

hoppelijk heb ik je vraag kunnen beantwoorden

mvg jeroen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2007 3:58 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
leuke theorie maar ontbranding heb je toch echt lucht nodig en die moet ergens vandaan komen

onbranding zonder vonk is niks aparts elke diesel doet het en met benzine is het best mogelijk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2007 6:38 pm 

Geregistreerd: wo jan 17, 2007 1:19 pm
Berichten: 148
hij heeft toch niets gezegd over geen lucht


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2007 6:43 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
nee maar wel over het ophol slaan daar heeft de motor lucht voor nodig


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David