Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 12:49 pm 

Geregistreerd: di dec 26, 2006 12:57 pm
Berichten: 11
Wie heft er ervaring met het afstellen van een Dell Orto VHSH 30 carburateur. Ik weet niet goed hoe te handelen.
Moet je bij lage toeren een rijk of arm mengsel hebben ( door middel van de luchtschroef verstellen? )
En bij hoge toeren, moet het dan een rijk of arm mengsel zijn en hoe verander je dit.
Ik weet dat je de hoogte van de naald ook kunt verstellen, maar ik weet niet wat het gevolg is als je een instelling verandert.
Als het verkeert gaat kun je de motor beschadigen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 2:40 pm 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
dat is 1 carb van 1 icc tog ??

nouw het grootste deel stel je af met de hoofdsproeiers
en dat kleine beetje door de luchtschroef

en dan kun je ook nog spelen met naalden en naaldbuisjes maar dat heeft meer gevolge op je gas reactie en de naald clipje is ook weer iets waar je uhm iets rijker of iets armer kunt maken

ik zal ongetwijfeld wel wat fout hebben
ik denk dat henri hier veel meer over weet

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 4:53 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
http://www.greenflag.net/dell/deldesc.htm

hmmm moeilijke materie

maar je moet ff een basis setup uitzoeken en die is motor afhangkelijk meestal kan de dealer van je motor je wel vertellen wat je moet hebben

je moet weten welke hoofd sproeier je moet hebben (die pas je aan naargelang de buiten temp)

welke naald
welke naaldhuis
welke sationair sproeier

die laatste 3 doe ik niks mee alleen de hoofd sproeier verander ik als het kouder of warmer is


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2007 8:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm
Berichten: 471
Woonplaats: Emmercompascuum DR
dit is IDD een icc carb
Wij (Henri en ik) hebben er behoorlijk wat onderzoek en test uurtjes inzitten
Met behulp van henri zijn testbank hebben we een goede basis gevonden
en daarna spelen we wat met de hoofdsproeier al naar gelang de temperatuur.
Standaart zitten er U naalden in maar de meeste mensen rijden met de K naalden (waar ook meer keuze in is)
Ook heb je keuze in DQ en DP sproeierbuizen de DQ buizen zijn 2mm langer en horen bij de U naalden die weer 2mm korter zijn dan de K naalden en daar horen de DP buizen weer bij
Andere combinaties(U naald en DP buis) moet je mee uitkijken omdat je kans hebt dat je de naald`uit`de buis tilt en dat wil je niet omdat dan je gas open blijft en daar wordt je niet vrolijk van lijkt me.
wij rijden met 2 varianten NL
* K21 of 22
DQ 266
* U7
DP 264
maar dit is natuurlijk afhankelijk van elke motor en weersomstandigheden
kortom een kwestie van proberen en testen.
Henri kan je er meer over vertellen

http://www.greenflag.net/dell/dellorto.html
op deze link kun je er ook veel over lezen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David