Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 4:52 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Hallo luitjes,

Ik en mijn zwager hebben het idee om een kart te kopen voor de fun. Gewoon lekker karten zonder stres enzo.

Nu is het zo dat de kartbanen hier in de buurt (soesteberg en lelystad) alleen maar met 4-takt mag worden gereden.

Nu weet ik dat de 2-takt schakelkarts hard gaan maar wat voor specs moet ik verwachten van een 4-takt motor?
En dan doel ik op snelheid, trekkracht en funfactor.

Dan nog het volgende:
Is het zo dat 4-takt karts goedkoper zijn in het onderhoud van de motor?


We hebben de volgende kart een beetje op het oog maar ik kan niets vinden over de motor welk erop zit:
http://sport.marktplaats.nl/karting/113 ... VB4M#photo

Dan komt nu de vraag:
Is het wat om gewoon voor de fun zaterdags te gaan rijden?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 5:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Over het algemeen is een 4takt motorr goedkoper in onderhoud
aangezien er minder vaak een revisie nodig is

Ik zelf rij met een 2takt motor dus kan je niet zo veel vertellen over de prestraties van een 4takt motor

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 5:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 1:31 pm
Berichten: 165
je zegt dat je niks kan vinden over die moter als ik jouw was zou ik dan toch nog even overwegen om die te nemen want het rijden is misschien wel leuk maar als er iets aan de hand is kan je dan wel onderdelen krijgen
voor de rest het verschil tussen 2 en 4 takt is
4 takt is in gewicht zwaarder dus optillen is zwaar daardoor trekt hij minder snel op met een 4 takt kan je toch wel vrij snel maar als je ook maar één foutje maakt dan is je rondje verpest want hij moet eerst weer op gang komen en dat soort dingen wel zoals ''basjuh'' al zei is er minder onderhoud aan verder kan ik je niet helpen want ik ben ook een 2 takt rijder


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 5:21 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Oke maar het is een B&S motor daar kun je wel veel over vinden op het internet (zijn doorgaans tuintrekkers)

Maar wat is eigenlijk de reden dat er geen 2-takt mag worden gereden op deze banen? (of andere banen?)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 5:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
milieu! (geluidsnormen)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 6:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
hey ik ben zelf een 4 takt rijder.

Ik rijd zelf een honda 390 cc ( alwel getuned dan)
Wat u aangeeft van marktplaats zou ik zelf eerlijk gezegt niet kopen, Is super groot/zwaar blok. En daar mag je niet mee op veldhoven igg.
Ik vraag me af wel op andere banen?
Want op de meeste banen dat ik weet mag bij 2 takt niet meer als 125cc zijn en bij de 4 takt niet meer als 400 cc.

En Wat cgr rr zegt. niet helemaal waar.. Ligt eraan wat voor 4 takt je neemt. En alles is snel op gang te krijgen. 4 takt heeft veel power, en hoeft niet veel toeren te maken om vooruit te komen.

Het voordeel van 4 takt is dat je super weinig onderhoud hebt. Enigste wat meestal belangrijk is, is het controleren van het olie.
Die zuiger doe je super lang mee.
Daarbij blijft een 4 takt met kleine foutjes meestal gewoon lopen uit mijn ervaringen.
Je hebt niet het gedoe met mengen enzo.. Je gooit er gewoon normale benzine in. De trekt kracht is van stilstand naar rijdend is moeilijk maar als het eenmaal op gang is loopt het ook.

2 takt heeft dat opzich ook wel maar die is meestal sneller weg.
nadeel van 2 takt is de revisies. En de vele onderhouds kosten daar nog bij.
Daarbij kan je met een 4 takt net zoveel fun hebben als een 2 takt.

Grtz,

jef 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 6:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Ik ben ook een 4-taktrijder en het is gewoon vele malen goedkoper dan 2takt. Misschien ben ik inclusief wedstrijden goedkoper uit dan de 2takt hobbyrijders van hier. In beide karts kan je fun hebben. Voordeel met een 4takt is dat je in de bochten wel is wat wint ten opzichte van de 2 takts. Dit heb ik wel eens.

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 6:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Ieder z'n meug, wij willen alleen 4 takt.
Geluid is mooier, minder onderhoud, en in competitie net zo veel fun als 2 takt.
Bovendien: 2 takt is brommers en Trabant, 4 takt is Ducati en Ferrari :lol:
Het is maar even dat je het weet.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 6:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
4 takts tijder kunnen blijven zeggen wat ze willen,

over "algemeen" is 2 takt sneller, qau kart motoren dan :D

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 6:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Basjuh, als je maar plezier hebt, dat is het enige wat telt.
Ik persoonlijk denk dat 20 Honda Cadet rijdertjes net zo veel (misschien nog meer) plezier hebben met hun "grasmaaiertjes" tijdens een race als 20 rotax max of ICC coureurs.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 7:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
het gaat er hier volgens mij niet om de discussie die al zo vaak gevoerd is: 2 takt vs. 4 takt.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 7:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
ook leuk is een prokart met 2 motoren een hele betrouwbare kart en heel weinig onderhoud
rij ik zelf ook mee en het is zeker aan te raden

wat ook leuk is is een subaru 2 cilinder 4 takt heel leuk en bertouwbaar met heel veel power

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 9:04 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Hey badmuts,

Als ervaren 2- én 4-taktrijder even wat extra info: Het hangt gewoon af van wat je juist wilt. Je kan een gewone 4-takter à la standaard Honda niet vergelijken met een 2-takt.
Wat het onderhoud betreft: Inderdaad, een 4-takter is goedkoper in onderhoud als een 2-takter. Zelfs de snellere types zoals TKM, Biland en andere.
Maar: Als je met een 2-takt al eens zware kosten hebt zit je aan max. 500€. Bij een vergelijkbare (even performante) 4-taker zit je als je in zware onkosten valt al direkt aan een veelvoud.

Om verder op je vraag te antwoorden: Wil je een 4-takt motor waar je veel plezier én ook nog wat power van verlangt vergeet dan de TKM en vergelijkbare types en koop een motor zoals de B&S World Formula.
Die zijn volgens best snel en als je daar ooit zware kosten aan hebt vallen die nog mee.

Er zijn ook het en der races voor die motor dus als je metterttijd toch ns wat meer wilt kan je normaal gezien zo mee rijden. Op voorwaarde dat je een verzegelde motor gekocht hebt.

Ofd zoals de posting hierboven -> een pro kart is ook best leuk maar als je de aanschaf van 2 motors kan doen kan je er evengoed 1tje kopen maar dan iets zoals de Brigg's.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 9:13 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik dach dat de tkm sneller was dan de b&s wf motor die is meer te vergelijken met de honda 390 maar dan met start motor

wat je daar op marktplaats hebt gevonden lijk me niet echt iets gezien het vermogen mischien redelijk zal zijn maar het gewicht lijkt me gewoon veel te hoog en dat moet allemaal mee door de bocht


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 9:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Joris de aantal cc's mag je niet mee op de meeste banen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David